Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Samaa mieltä. Soundtrack on mieletön! Ei olis sarja mitään ilman Djavadin sävellyksiä
"Ensi kaudella Jon potee identiteettikriisiä, minkä vuoksi päätyy äärimmäiseen ratkaisuun ja vaihtaa sukupuolta Melisandren loitsun avulla. Jonista tulee Jonina ja hän perustaa perheen tosirakkautensa, Gillystä eronneen Samwellin kanssa."
Älä vaan sano, että tämä oli juonipaljastus vuodetusta jaksosta! Piti sitten spoilata muiden katselukokemus! HV!
Eikö Harmaa mato ja muut tahrattomat oltu saarrettu sinne Casterly Rockiin ilman ruokaa? Eli he sitten kuitenkin pelastuivat?
Viime jakson ohjaaja sanoi haastattelussa, että hänenkin mielestään se Gendryn juoksu, korppiviesti ja Danyn lento lohikäärmeillä alle vuorokauden sisällä oli epäloogista. Miksi sitten toteuttivat sen, vaikka ohjaaja piti sitä itsekin vähän köykäisenä? Eikö pitäsi pyrkiä priimaan eikä keskinkertaiseen? Jos huomataan aukkoja/epäloogisuuksia käsikirjoituksissa, eikö ne pitäisi pyrkiä korjaamaan? Ihan pikkujutuilla tuo olisi saatu hiottua loogisemmaksi, esim. käyty välissä Winterfellissä/muissa tapahtumissa ja mainittu ajan kuluminen jollain tapaa. Leikkausteknisiä juttuja hyväksikäyttäen luoden efekti ajan kulumisesta.
Viime jaksolla tarkoitin siis toiseksi viimeistä jaksoa.
Asiasta ohi: Eikös sarjassa Olenna Tyrell ollut Margaeyrn isoäiti ja kirjassa äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Cersein petos. Lannisterit ja vasallit taistelevat pohjoisten miesten kanssa kuolleita vastaan. Tulee kultakomppania ja tappaa (yrittää) Lannistereita ja niitä vasalleja. Kukaan ei enää tämän jälkeen ole uskollinen Cerseille eli hän ja vauva (joka on kääpiö) hallitsevat punalinnasta yksin? Pohjoisen valtiaaksi jää tytöt ja Jon kuolee suojellessaan Danya Viseryksen jäätulelta.
Mitä tää nyt oli? Toivottavasti et tullut heittämään mitään vuodettujen käsikirjoitusten matskua tähän ketjuun, koska jos tulit niin hv, anteeksi vaan.
Ei tullut. Jos 8. kauden kahden ekan jakson vuodetut kässärit pitävät paikkansa, ei ainakaan niissä kerrota yhtään mitään tuollaista. Eli ei ole totta. Kirjoittaja on varmaankuin sitä ihmistyyppiä, jolla on tapana kirjoittaa omista spekulaatioistaan itsevarmalla "näin tulee tapahtumaan, koska minä sanon" -asenteella. Hän ei käytä viesteissään "veikkaan", "uskon", "arvaan", "voisikohan", "arvelen", "ennustan" -sanoja, vaan kirjoittaa veikkauksensa "tosina", antaen ymmärtää, että hän tosifanina tietää paremmin kuin muut. Tai sitten kyseessä on vain huumorikirjoittaja, jonka tunnistaa siitä, että pistää tahallaan ranttaliksi ja spekulaatiot menevät suorastaan lennokkaiksi. Eiköhän tässä ollut kyse jälkimmäisestä.
Ah, olipa helpotus, kiitos sinulle selityksestä :) Normaalisti spoilerit ei haittaa mutta tämän sarjan ollessa kyseessä en halua tietää etukäteen.
-se närkästynyt
Vierailija kirjoitti:
Näkiköhän Bran myös Jonin ja Dany-tädin epic bost sexin?
Se sanoo Jonille heidän tavatessaan:
"You looked so beautifull that night at the boat. Im sorry it had to happen to you". ( tyhjä katse)
Winter has come.
Huikea finaali! Minulle tämä viimeinen jakso todellakin lunasti kaikki odotukset. Vaikka tätä nyt päättynyttä kautta on arvosteltu paljon, mulle GoT on edelleen elämää suurempaa.
Rakastan Danyn näyttäviä sisääntuloja Drogonin selässä. Kylmät väreet juoksevat selässä aina kun lohikäärmeiden kirkuminen alkaa kuulua.
Little Finger pääsi vihdoin hengestään. Starkit valitsivat perheensä, mikä on aina ollut selvää. There is no justice in the world unless we make it. Oikeutta he todellakin tekivät. Joku kirjoitti aiemmin, että olisi odottanut Petyriltä enemmän, mutta minun mielestäni oli hyvä, että kieroimmatkin hahmot lopulta ovat kuoleman edessä epätoivoisia.
Jaime taas valitsi toisin ja käänsi selkänsä Cerseille. Lannisterien suvun tarina taitaa olla päättymässä? Cersei ei olisi ollut Cersei, jos hän olisi vilpittömästi suostunut aselepoon ja antanut armeijansa sotaan pohjoiseen.
Loppukohtaus oli odotettavissa mutta silti hieno. Nyt se alkaa.
Pohdintaa viimeisestä kaudesta:
Minäkin luulen, että Dany tulee raskaaksi Jonille. Niin monta kertaa on korostettu, että hän ei voi saada lapsia, ja hänen ja khal Drogon poika syntyi kuolleena. Ehkä hän voi kantaa vain lapsen, jossa on riittävästi Targaryenin suvun verta, lapsen, joka on samalla tavalla palamaton ja true Dragon kuten Dany itsekin.
Toisaalta jäin miettimään Danyn omia sanoja Lohikäärmeareenalla. Kuninkaansatama oli Targaryenien suvun lopun alkua. Lohikäärmeet kuolivat sukupuuttoon. Heistä tuli heikkoja, yksi suku muiden joukossa. Ehkä yksikään Targaryen ei lopulta istu Iron Thronilla. Mutta tuskin siinä Cercei tai hänen vielä syntymätön lapsensakaan istuu loppuun asti.
Miten Jonin tieto sukujuuristaan vaikuttaa häneen? Jon ei koskaan ole halunnut valtaa. Nyt hän on polvistunut Daenerysille ja hyvää vauhtia matkalla hänen puolisokseen. Miten tieto vaikuttaa heidän suhteeseensa?
Käyttääköhän Arya Baelishin kasvoja?
Uskon, että Theon saa pelastettua sisarensa ja sovitettua syntinsä.
Viimenen taistelu on todellinen tulen ja jään taistelu. Tulen ja jään laulu. Se mihin kaikki on johtanut. Dany ratsastaa Drogonilla ja Jon Rhaegalilla. Night King zombi-Viserionilla. Maassa taistelevat Tahrattomat, dothrakit, villit, Yövartion varikset, pohjoisen vasallit, ehkä joku Jaimen iskuryhmä. Uskon, että elävät voittavat lopulta mutta kovalla hinnalla. Kevät saapuu hieman parempaan maailmaan, jossa talven runteleman Westerosin raunioista rakennetaan parempi maailma.
Vaiko sittenkin... Valar Morghulis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkiköhän Bran myös Jonin ja Dany-tädin epic bost sexin?
Se sanoo Jonille heidän tavatessaan:
"You looked so beautifull that night at the boat. Im sorry it had to happen to you". ( tyhjä katse)
😂
Winter has come.
Huikea finaali! Minulle tämä viimeinen jakso todellakin lunasti kaikki odotukset. Vaikka tätä nyt päättynyttä kautta on arvosteltu paljon, mulle GoT on edelleen elämää suurempaa.
Rakastan Danyn näyttäviä sisääntuloja Drogonin selässä. Kylmät väreet juoksevat selässä aina kun lohikäärmeiden kirkuminen alkaa kuulua.
Little Finger pääsi vihdoin hengestään. Starkit valitsivat perheensä, mikä on aina ollut selvää. There is no justice in the world unless we make it. Oikeutta he todellakin tekivät. Joku kirjoitti aiemmin, että olisi odottanut Petyriltä enemmän, mutta minun mielestäni oli hyvä, että kieroimmatkin hahmot lopulta ovat kuoleman edessä epätoivoisia.
Jaime taas valitsi toisin ja käänsi selkänsä Cerseille. Lannisterien suvun tarina taitaa olla päättymässä? Cersei ei olisi ollut Cersei, jos hän olisi vilpittömästi suostunut aselepoon ja antanut armeijansa sotaan pohjoiseen.
Minäkin luulen, että Dany tulee raskaaksi Jonille. Niin monta kertaa on korostettu, että hän ei voi saada lapsia, ja hänen ja khal Drogon poika syntyi kuolleena. Ehkä hän voi kantaa vain lapsen, jossa on riittävästi Targaryenin suvun verta, lapsen, joka on samalla tavalla palamaton ja true Dragon kuten Dany itsekin.
Toisaalta jäin miettimään Danyn omia sanoja Lohikäärmeareenalla. Kuninkaansatama oli Targaryenien suvun lopun alkua. Lohikäärmeet kuolivat sukupuuttoon. Heistä tuli heikkoja, yksi suku muiden joukossa. Ehkä yksikään Targaryen ei lopulta istu Iron Thronilla. Mutta tuskin siinä Cercei tai hänen vielä syntymätön lapsensakaan istuu loppuun asti.
Miten Jonin tieto sukujuuristaan vaikuttaa häneen? Jon ei koskaan ole halunnut valtaa. Nyt hän on polvistunut Daenerysille ja hyvää vauhtia matkalla hänen puolisokseen. Miten tieto vaikuttaa heidän suhteeseensa?
Viimenen taistelu on todellinen tulen ja jään taistelu. Tulen ja jään laulu. Se mihin kaikki on johtanut. Dany ratsastaa Drogonilla ja Jon Rhaegalilla. Night King zombi-Viserionilla. Maassa taistelevat Tahrattomat, dothrakit, villit, Yövartion varikset, pohjoisen vasallit, ehkä joku Jaimen iskuryhmä. Uskon, että elävät voittavat lopulta mutta kovalla hinnalla. Kevät saapuu hieman parempaan maailmaan, jossa talven runteleman Westerosin raunioista rakennetaan parempi maailma.
RIP Petyr Baelish
Harmi, ettei LF ja Varys ehtineet enää nähdä.
Winter has come.
Se Littlefingerin ilme siinä hetkessä kun Sansa sanoikin hänen nimensä. Lf:n silmä oikein muljahti ja pasmat meni täysin sekaisin :D
Ei elänyt omien oppiensa mukaan, eli ei ollut osannut ennakoida tätä tilannetta. Sansa taas on todellakin kasvanut ja ottanut oppia ihmisiltä ympärillään.
Minusta jakson parasta antia oli Jaimen kääntyminen Cerseitä vastaan, ihanaa! Hetken jo pelkäsin, että Jaimelta irtoaa pää... Tykkäsin myös Baelishin kiemurtelusta, mutta mielestäni koko LF huijauskuvio oltaisiin voitu kirjoittaa paremmin. Jotenkin itselläni siinä Baelishin mielikuvituspelissä se viimeinen Sansan vastaus oli mahtava "Lady of Winterfell" ja jotenkin ajattelin, että Sansakin ymmärtää ettei se ole koskaan ollut Aryan toive,
Olipas pettymys, että Rhaegarin näyttelijäksi oli valittu sama näyttelijä, joka näytteli Viserystä (tai ainakin ihan identtinen kaveri). Olin ihan täpinöissäni, kun kohtaus alkaa, että minkähänlainen vaalea komistus se Rhaegar onkaan ja sitten sieltä paljastuukin yksi koko sarjan epämiellyttävimpiä tyyppejä. Pöh!
Olen pettynyt eka kertaa tähän sarjaan. Ei mitään odottamatonta. Olenko se vain minä vain onko Aegonin ja Danyn rakkaus tarina vain kädenlämpöinen, ei yhtään roihuava. Jamienkin lähdettyä on tilanne hyvät ja pahat. Tätä tuskin G.R.R. Martin olisi halunnut, tämä on tylsää. No eipähän ole niin tuskainen odotus ensikauteen. Pelilaudalla palikat on kumminkin ihan hyvissä asemissa ja eiköhän vikakausi tuo mukanaan yllätyksiä.
Oliko oikeasti sama näyttelijä? Yhh.
No mäkin kyllä odotin vähän komeampaa ja karismaattisempaa. Eipä se Lyannakaan kyllä mikään ihmeellinen kaunokainen ollut. Ehkä kansoilla on tapana liioitella tarinoissaan kuolleiden ihmisten kauneutta, komeutta, rumuutta, sankaruutta, hulluutta, jne.
Ei tullut. Jos 8. kauden kahden ekan jakson vuodetut kässärit pitävät paikkansa, ei ainakaan niissä kerrota yhtään mitään tuollaista. Eli ei ole totta. Kirjoittaja on varmaankuin sitä ihmistyyppiä, jolla on tapana kirjoittaa omista spekulaatioistaan itsevarmalla "näin tulee tapahtumaan, koska minä sanon" -asenteella. Hän ei käytä viesteissään "veikkaan", "uskon", "arvaan", "voisikohan", "arvelen", "ennustan" -sanoja, vaan kirjoittaa veikkauksensa "tosina", antaen ymmärtää, että hän tosifanina tietää paremmin kuin muut. Tai sitten kyseessä on vain huumorikirjoittaja, jonka tunnistaa siitä, että pistää tahallaan ranttaliksi ja spekulaatiot menevät suorastaan lennokkaiksi. Eiköhän tässä ollut kyse jälkimmäisestä.