Vela ja raskauden pelko
Onko muita vapaaehtoisesti lapsettomia joilla on ihan suoranainen fobia raskaaksi tulemisesta?
En vihaa lapsia, työskentelen lasten kanssa ja pidän työstäni, mutta en missään nimessä halua itse lapsia. Enkä ole koskaan halunnutkaan. Raskaaksi tuleminen on minun painajaislistani kärjessä, ja tämä vaikuttaa jopa suhteisiini. En pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä, kierukat jne myös poissa laskuista, sterilisaatiota saa odottaa vielä sen seitsemän vuotta, joten ainoaksi ehkäisykeinoksi jäisi kondomi. Ja vaikka se on sinällään aikas varma vehje, niin se ei silti tunnu riittävän, kuin jos vertaisi siihen että olisi tuplaehkäisy, joten olo jää silti tosi turvattomaksi. Tämän takia en ole uskaltanut edes alkaa vakituiseen suhteeseen koska odotukset säännöllisistä, usein tapahtuvista petipuuhista ovat vain minulle liikaa. Toki voi aina tehdä sen testin neljästi vuodessa jos niikseen tulee, mutta nekään ei ole 100% luotettavia, ja toisaalta epätietoisuus jokaisen aktin jälkeen olisi silti liikaa. Huoh :(
Hauska muoti-ilmiö tämä "hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle". Sehän suhteellinen turvallinen ja toimiva ehkäisytapa. Eikä yksikään nainen ole vielä esittänyt järkevää perustelua miksei se sovi. Onko se kortsujen kanssa puljaaminen niin paljon vaivattomampaa?
Meille tuli eksän kanssa ero osittain tuosta syystä kun höyrähti tuohon ilmiöön ja uskoi kaikki keskustelupalstojen harhaopit sellaisenaan.