Vela ja raskauden pelko
Onko muita vapaaehtoisesti lapsettomia joilla on ihan suoranainen fobia raskaaksi tulemisesta?
En vihaa lapsia, työskentelen lasten kanssa ja pidän työstäni, mutta en missään nimessä halua itse lapsia. Enkä ole koskaan halunnutkaan. Raskaaksi tuleminen on minun painajaislistani kärjessä, ja tämä vaikuttaa jopa suhteisiini. En pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä, kierukat jne myös poissa laskuista, sterilisaatiota saa odottaa vielä sen seitsemän vuotta, joten ainoaksi ehkäisykeinoksi jäisi kondomi. Ja vaikka se on sinällään aikas varma vehje, niin se ei silti tunnu riittävän, kuin jos vertaisi siihen että olisi tuplaehkäisy, joten olo jää silti tosi turvattomaksi. Tämän takia en ole uskaltanut edes alkaa vakituiseen suhteeseen koska odotukset säännöllisistä, usein tapahtuvista petipuuhista ovat vain minulle liikaa. Toki voi aina tehdä sen testin neljästi vuodessa jos niikseen tulee, mutta nekään ei ole 100% luotettavia, ja toisaalta epätietoisuus jokaisen aktin jälkeen olisi silti liikaa. Huoh :(
Kommentit (21)
Tuotahan se oli, liian monta vuotta. Stressiä ja raskaustestejä, kondomin kanssa säheltämistä vakisuhteessa. En osaa neuvoa sinua ap, mutta myötätuntoni. Sterin jälkeen helpottaa. Toivottavasti laki saataisiin muutettua niin, ettei sinun tarvitse odottaa kolmekymppiseksi saakka.
Joo, mulla on! Oon nytkin tehnyt pari raskaustestiä kuukauden sisään ihan vaan varmistaakseni etten vahingossakaan ole raskaana. Ja siltikin pelottaa että jostain syystä olisin raskaana, vaikka käytän ehkäisyä, menkat tulee normaalisti ja testit on negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on! Oon nytkin tehnyt pari raskaustestiä kuukauden sisään ihan vaan varmistaakseni etten vahingossakaan ole raskaana. Ja siltikin pelottaa että jostain syystä olisin raskaana, vaikka käytän ehkäisyä, menkat tulee normaalisti ja testit on negatiivisia.
Ja tässähän ei auta yhtään se tieto että on oikeasti tapauksia joissa raskautta ei ole huomattu, menkat on tulleet normisti ja parhaimmillaan on jopa tehty testi joka on näyttänyt väärin. Avot kuulkaa, arvatkaapa tekeekö mieli panna ollenkaan :D
Juu, olen saman ikäinen kuin sinä. Eli pitkään saa vielä odottaa steriä, enkä edes usko että sitä kovin helpolla saa :( Mulla on nyt kuparikierukka, mutta en jotenkin luota tähän täysin ja mietin että kävisin ottamassa pois.
Haluaako miehet ihan oikeesti seurustella velan kanssa? Noin yleensä niinku, oot ilmeisesti jonkun löytänyt..
Missä vaiheessa kerrotte, että ette halua äidiksi?
Vierailija kirjoitti:
Haluaako miehet ihan oikeesti seurustella velan kanssa? Noin yleensä niinku, oot ilmeisesti jonkun löytänyt..
Meikäläinen ottaa asian esiin jo ihan alkumetreillä, ei huvita tuhlata aikaa mieheen joka haluaisi meikäläisen joskus pamauttaa paksuksi.
Ja on niitä miehiäkin jotka ei lapsia halua, ei vela ole pelkkä naisille varattu nimike. Jos hyvin käy niin halut kohtaa, suurimman osan ajasta vaan ei.
Kyllä. Onneksi aion jatkaa sinkkuna elämistä, sillä parisuhde ei ollut minua varten :D
Ikä (34) ja varmaan terveydentilakin saisi jo lääkärin suostumaan sterilisaatio-lähetteen tekemiseen. Mutta turhakos tuota kun viihdyn yksinäni.
Mikä siinä pelottaa? aborttia jos tulee vahinkoraskaus
Emmä siis sitä, ettet sä varmastikin ois ainutlaatuisen mahtava tyyppi, ja mahdollisesti hyvinkin jonkun elämän rakkaus. Mutta jotenkin hassua "tietää", ettei halua lapsia. ?!
Siis jos sä olisit syntynyt sata vuotta sitten niin mihin sä olisit päätynyt? Äidiksi vai vanhaksipiiaksi? (Molemmat ihan yhtä arvokkaita)
Vois jotenkin luulla ettei vela haluaisi kumppaniakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa kerrotte, että ette halua äidiksi?Meikäläinen ottaa asian esiin jo ihan alkumetreillä, ei huvita tuhlata aikaa mieheen joka haluaisi meikäläisen joskus pamauttaa paksuksi.
Ja on niitä miehiäkin jotka ei lapsia halua, ei vela ole pelkkä naisille varattu nimike. Jos hyvin käy niin halut kohtaa, suurimman osan ajasta vaan ei.
Kiitos vastauksesta!
Välillä on alkanut tuntua, ettei tiedä miten asiat nykyään menee, kun vanhat olettamukset ei pädekään ja sitten kuulee näitä kauhutarinoita yleensä itseasiassa juurikin niistä miehistä, jotka ei sitten haluakaan lasta, vaikka naimisissa ois oltu jo kuinka kauan ja nainen on luullu, että odotetaan oikeaa hetkeä.
Vierailija kirjoitti:
Emmä siis sitä, ettet sä varmastikin ois ainutlaatuisen mahtava tyyppi, ja mahdollisesti hyvinkin jonkun elämän rakkaus. Mutta jotenkin hassua "tietää", ettei halua lapsia. ?!
Siis jos sä olisit syntynyt sata vuotta sitten niin mihin sä olisit päätynyt? Äidiksi vai vanhaksipiiaksi? (Molemmat ihan yhtä arvokkaita)
Ootko jotenkin vajaa? Se että lapsia ei halua, tarkoittaa että jää yksin loppuelämäksi? Tai että haluaa olla yksin, mistä helvetistä revit näitä?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina aatellu, että miehissä ois jopa enemmän veloja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhaksipiiaksi luultavasti. Älä myöskään unohda että joillekin tuohon aikaan kolmas vaihtoehto oli ennenaikainen hauta (itselle tai lapselle), jos pamahdettiin paksuksi vastoin tahtoa. Surullista mutta totta. Nykyään on onneksi paremmat mahdollisuudet valita.
Toisekseen, kumppanin haluaminen ei automaattisesti tarkoita linkittymistä siihen että haluaa lapsia. Onhan myös ihmisiä jotka haluaa lapsen mutta ei kumppania. Minä haluan rinnalleni aikuisen ihmisen jonka kanssa voi keskustella henkeviä ja halailla, en paikkoja sotkevaa pikkuihmistä jolle kaikki pitää opettaa alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa kerrotte, että ette halua äidiksi?Meikäläinen ottaa asian esiin jo ihan alkumetreillä, ei huvita tuhlata aikaa mieheen joka haluaisi meikäläisen joskus pamauttaa paksuksi.
Sama täällä, en missään tapauksessa seurustelisi tyypin kanssa, joka haluaa lapsia.
Sinä voit sentään tehdä abortin. Meille velamiehille vähän hankalampi juttu tämä raskauden pelko.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit sentään tehdä abortin. Meille velamiehille vähän hankalampi juttu tämä raskauden pelko.
Kyllä mua ainakin ahdistaisi ihan kauheesti tehdä aborttikin, vaikka en lapsia haluakaan. Se tuntuisi siltä ettei ole pystynyt huolehtimaan kunnolla ehkäisystä ja muutenkin varmaan aina miettisin että jos en olisi tehnyt aborttia, mulla olis nyt sen ja sen ikäinen lapsi. Vaikka en siis lapsia halua. Pidän kyllä lapsista. Ehkä olisi helpompaa jos vaan inhoaisi lapsia, niin aborttikin tuntuisi ihan helpolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin ahdistaisi ihan kauheesti tehdä aborttikin, vaikka en lapsia haluakaan. Se tuntuisi siltä ettei ole pystynyt huolehtimaan kunnolla ehkäisystä ja muutenkin varmaan aina miettisin että jos en olisi tehnyt aborttia, mulla olis nyt sen ja sen ikäinen lapsi. Vaikka en siis lapsia halua. Pidän kyllä lapsista. Ehkä olisi helpompaa jos vaan inhoaisi lapsia, niin aborttikin tuntuisi ihan helpolta.
Mutta joka tapauksessa sinulla on mahdollisuus valita abortti, vaikka et tuosta vaihtoehdosta niin pitäisikään.
Minä pidän lapsista niin paljon etten halua tuoda heitä maailmaan kärsimään.
Kiitos raskauden keskeytykselle!! Itselleni on tehny kolme ja OLI KIERUKKA/PILLERIT käytössä! Eli ehkäisystä turha paasata olen kai liiaksikin sikiävää sorttia..
N24 lapseton
Mekin olemme vela-pari. Hormonaaliset ehkäisyt eivät sopineet minulle lainkaan. Nyt mennään kondomeilla. Ollaan huolellisia ja vältetään ovulaation aikaan yhdyntää. Plussana voisin sanoa, että seksi on monipuolistunut roimasti tänä aikana. Jos tulisin raskaaksi, en tiedä kykenisinkö aborttiin. Olen päättänyt kuitenkin olla sitä murehtimatta etukäteen. Ei elämää voi viimekädessä hallita täysin.
Eikös tälle ole ihan nimikin, tokofobia tai vastaava?