Purentakisko, kokemuksia?
Lääkäri suosittelu hankkimaan purentakiskon. Pitääkö hankkia kallis kisko hammaslääkäriltä vai onko halvemmista netistä tilattavista mihinkään?
Kommentit (12)
Kyllä sekin maksaa, jos hampaat kuluu tai menee rikki esim. yöllisen bruksauksen vuoksi. Jos on paha ongelma, niin kannattaa maksaa se 300 €.
Vierailija kirjoitti:
No ei niillä netistä tilattavilla tehnyt mitään.
Kisko maksoi 300e ja toi avun heti. Kuulemma kestää 5-10 vuotta, joten en pidä kalliina.
Mihin vaivaan?
Itselläni on uniapneakisko, mutta se on niin massiivinen etten pysty sitä käyttämään.
Vantaalla julkisella maksoi vähän yli 200e kisko. Tähän sisältyi siis muottien otto ja sovituskäynti.
Ei kai kukaan voi olla niin idiootti, että tilaa netistä purentakiskon? Kiskohan tehdään mittojen mukaan ja sen idea on jakaa purentavoimaa tasaisesti koko hampaiston alueelle, että mikään yksi kohta ei kärsi. Jos kisko ei ole mittojen mukaan tehty, niin kaikki ymmärtävät, että se ei voi tuota tehtäväänsä mitenkään onnistua tekemään.
Kiitos vastauksista. Olisiko suosituksia mistä kannattaisi sitten hankkia (pk-seutu)? Vaivana hampaiden kuluminen ja leukanivelten/lihasten jännittyneisyys.
Minulla on ollut sama kisko käytössä yli 20 vuotta. Toki siitä on vuosittain tutkittu mm. istuvuutta ja kuluneisuutta. Tarpeeseen tulee ja on jokaisen markan arvoinen, minkä aikoinaan maksoi. En voi kuin suositella. Tilaisin netistä? No, en ikinä.
Minä olin "idiootti" ja tilasin muotoiltavan purentakiskon. Kerran piti ottaa uusiksi, jonka jälkeen tuntui heti omalta. Erinomainen!
Netistä voi tilata kiskon nyrkkeilyyn. Ei yökäyttöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Netistä voi tilata kiskon nyrkkeilyyn. Ei yökäyttöä varten.
Netistä voi tilata myös yökäyttöön.
Oma hammaslääkärisi tekee hampaistosi mukaisen muotin kiskoa varten. N.300:- maksoi. Hammaslääkärini
suositteli koska hampaissani lohkeamia ja puren leukoja yhteen nukkuessani. Nopeasti totuin nukkumaan
kisko suussa!
Suositelkaa paikkoja Helsingissä. Tilkassa tuli ihan susi, kun tekijä ei osannut poistaa muottia oikein.
No ei niillä netistä tilattavilla tehnyt mitään.
Kisko maksoi 300e ja toi avun heti. Kuulemma kestää 5-10 vuotta, joten en pidä kalliina.