Ilosaarirock häiritsee keskustan asukkaiden elämää
Nyt ovat vielä muuttaneet festivaalin kolmepäiväiseksi, mikä tarkoittaa sitä, että jumputus kestää yli yhteen yöllä koko viikonlopun ajan. Lopettaisivat sentään kohtuullisuuden nimissä jo puoliltaöin, jotta ihmiset jotka eivät festareille osallistu, pääsisivät nukkumaan.
Kommentit (50)
Sitä en kyllä vielä ole ymmärtänyt, kun sielllä ihmiset ensimmäiseksi syöksyvät ostamaan korvatulpat, ettei kuulo vahingoitu, ja se musiikki kuuluu oikeasti normaalilla musiikin kuunteluvolyymillä kilometrien päähän. Jotenkin voisi tähän kuvitella sellaisen ratkaisun, että konsertin volyymiä pienennettäisiin, mutta ei vissii sellaisia säätimiä ole keksitty.
No voi kauheeta. Itse tällä hetkellä kuuntelen ovi auki musiikkia, joka tulee Pori Jazzeilta. Mukavaa kuunnella :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt, että kuinka aikaisin ihmiset menevät nukkumaan? Kello 01.00 ilta on vielä nuori.
Mutku tiäkköku jotkut tahtois nukkua ku aamulla tarttis töihin herätä. Mutta sana "työ" taitaa olla sulle täysin vieras käsite.
Korvatulpat ihan hirveesti auttaakin bassonjytkeeseen. Vaikka tulpat estää melun tunkeutumisen korviin niin se jumputus meinaa heittää sängystä pois.
Teillä on vuodessa 362 hiljaista päivää ja yötä.
Höpö höpö ap.
Minulla on parvekkeen ovi auki että kuulen edes jotain rockista. Asun aika lähellä.
Joskus kuuluu paremmin riippuen tuulensuunnasta.
Rockit tuo väkeä ja elämää katukuvaan ja monia tapahtumia Pop-kadulle ja Taitokortteliin. Upeaa.
Nuoret saa foorumin esiintyä ja yleisö saa nauttia.
Tämän illan päättää Haloo Helsinki ja toivon totisesti että kuuluu meille asti, menen istumaan parvekkeelle.
Olen keski-ikäinen ja en jaksa mennä festarialueelle, tosin joskus kävin Sulo-klubilla. Ikäisiäni käy rockissa, monella joensuulaisella se on vuosikymmenien perinne.
Otapa ap joskus lomasi rockien aikaan ja lähde mukaan nauttimaan.
musiikin rakastaja
Mun mielestä se on vaan hauskaa että on tapahtumia. Eikä nyt yksi tai pari huonosti nukuttua yötä kaada maailmaa.
Käsittämätöntä. Muuttakaa keskelle metsää. Miettikääpä että pk-seudulla on noita festareita ja tapahtumia pitkin kesää, Joensuussa vaan yksi. Pitäisikö sekin kieltää? Pitäisikä pk-seudultakin kieltää kaikki tapahtumat, koska joitakin ne häiritsee? Joidenkin pitää asiansa hoitaa just Helsingin keskustan kaupassa yhtenä tapahtumapäivistä kun siellä on tavallista enemmän porukkaa? Pitäisikö kaikkien 365 päivän vuodessa olla vaan tasaisen samanlaisia, oisko sitten valittajat iloisia?
Tänä vuonna ei rockia ole, joten nämä herkkäuniset vinkujat saavat hetken levähtää. Ensi vuonna sitten Laulurinteelle taas entistä kovemmalla sykkeellä. Silloin on Ilosaaren 50-vuotisfestari.
Eikö se ole mennyt viime vuosina alaspäin. Jossain vaiheessa saattoi olla jopa se halutuin festari, mutta nykyään Ruisrock on ihan selvä ykkönen ainakin näistä perinteisistä festareista. Provinssi lienee aikalailla yhtä selkeä kakkonen. Sitten on esimerkiksi Weekend ja Blockfest. RMJ ja himos ovat varmasti myös suosittuja juhannusfestareita.