Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia asunnon laittamisesta Airbnb-palveluun?

Vierailija
15.07.2017 |

Minulla olisi siihen hyvä tilaisuus, koska asuntoni on puolet kuukaudesta tyhjillään. Asuntoni on siisti, tilava ja nätti, oma pihakin on ja sauna. Mietin, että ottaisin sinne majoittautujia. Mutta onko siitä hirveästi vaivaa? En jaksaisi toimia minään matkaoppaana kuitenkaan tai muutenkaan hirveästi seurustella tulijoiden kanssa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä huhuilen

Vierailija
2/5 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti ole, mutta mietin itsekin asiaa.

Mitä kodin kaikille henkilökohtaisille tavaroille, esim. papereille, kaikki lukkojen taa (minne?) Entä käyttääkö vieras sänkyäsi? Hygieniakysymykset? Vastuukysymykset? Miten taloyhtiö suhtautuu, kun asunnonhaltija luovuttaa avaimet vieraille ihmisille? Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollaanko itse kotona myös ja vieras on siellä mukana esim. syömässä jne vai saako vieras käyttöönsä asunnon josta pitää mennä pois? Minne? Hotelliin? :-D

Vierailija
4/5 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on tuollainen asunto, avaimet hakevat läheiseltä kioskilta ja asunnon omistaja on neuvonut, että naapurit kyllä auttavat kaikissa kysymyksissä. Siksi ovikello voi soida myöhään illalla ja ystävällinen turisti kysyy, miten uuni toimii tai miten pääsee Lauttasaareen tai ikkunaan viskotaan kiviä, koska on unohdettu avaimet (niin kuin minulla niitä olisi!). Eli vuokraaja kerää rahat, me naapurit näemme vaivan.

Vierailija
5/5 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ollaanko itse kotona myös ja vieras on siellä mukana esim. syömässä jne vai saako vieras käyttöönsä asunnon josta pitää mennä pois? Minne? Hotelliin? :-D

Riippuu varmaan tapauksesta. Osa vuokraa ylimääräistä huonetta tai sohvaa samalla kun on itse kuitenkin kotona (tämä kai turvallisinta). Osa vuokraa koko asuntoa, joka muuten olisi tyhjillään loman tai työmatkojen yms takia. Nykyään jo Facebookin vuokra-asuntoryhmissä tarjotaan jatkuvasti kämppiä vuokralle tammikuun Thaikku-loman ajaksi ja katetaan sillä loman kustannuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi