Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muita kenellä todettu istukan heikentymistä ja napanuoran virtauksista?

09.07.2008 |

Minua jäi kovasti hämäämään eilen kun kättärillä käytiin niin ultrassa todettiin että napanuoran virtaukset ovat liian korkeat(lapsi saa ns.liikaa ravintoa)ja istukka ei pysy mukana joka heikentää taas istukan virtauksia(jossa vaarana istukan kalkkeutumine..onko muilla ollut tälläistä..vauva kasvaa kummiskin hyvin vähän liiankin kun yläläyrää mennään...2 viikon päästä on lisätutkimukset edessä ja paineet oli koholla mutta ei niin huolettuttavastiettä sisään joutuis...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tere, minulla oli kanssa liian heikko virtaus ja kalkkeutunut istukka kaiken lisäksi liian vähän lapsivettä mutta ei mitään hätää minä sain neuvola aikoja 2 kertaa viikossa ja välillä kävin isommissa tutkimuksissa hyvin lasta seurattiin ja kaksiviikkoa ennen laskettua aikaa synnytys käynnistetiin sieltä tuli ihana terve prinsessa joka tuossa nyt kovasti touhuaa on nyt 1v 7kk :D

Vierailija
2/9 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla on virtauksissa häikkää ja raskausmyrkytyksen oireita ja silti seurantaa tehdään noin harvoin?!

Juuri tällaisesta virtausasiasta minulla ei ole kokemusta, joten sitä en kommentoi.

Kun raskaudessa häikkää kuitenkin on niin muistathan tehdä liikelaskentaa? Ja heti päivystykseen jos oma olo huononee tai et saa laskettua tarpeeksi liikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta soittivat ja perjantaina käyn normaalisti neuvolassa ja sitten katotaan seuranta ajat loppuraskaudelle....Kättärillä olivat sitä mieltä kun verenpaine ei ollut tarpeeksi korkea ja pisussa oli vain hitu ollut protskua niin voin jatkaa ihan normaalisti.Tietysti tarkkailla juuri olotilaa ja vauvan liikkeitä..mutta tämä vauva möyrii kovasti...toinen mikä häiritsi kummasti niin eivät löytäneet syytä siihen miksi kramppaa alamasu(ei siis ole supistus) ja olo on kuin olisi virtsatientulehus vaikka tulehusta ei ole eikä hiivaa...suositteli lactalia et jos olisi ph arvoista vaan kyse...tiedä näitä...

Kiitos kovasti että olette kerenneet vastata<3jäi kovasti vaivaamaan kun ei googlettamallakaan oikein mitään löytynyt:S

Vierailija
4/9 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivettä on normaalisti .....oliko teillä millasia oireita sitten että osasitte mennä lääkärille?oliko just raskausmyrkytyksen oireita vai muita.Esim oliko tuollaista kovaa kramppia alavatsassa..siis sillon et liiku ja hyvä jos pystyt hengittämään:S

Vierailija
5/9 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä nyt tarkkaillaan 2krt viikossa paineet,pisu ja supistuskäyrä ja sydänäänet..ja nuo virtaukset.Istukka alkanut kalkkeutumaan ja virtaukset koholla napanuorassa....alkavaksi raskausmyrkytykseksi lääkäri nyt tämän nimitti,verenpaine 124/85 normaali paineet mulla 98/62....

Vierailija
6/9 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla todettiin ihan sattumalta viikolla 38, että oli heikko napavirtaus. Lääkäri sano heti, että vauvan soisi syntyvän pian, mutta että arvot ei vielä hälyyttävät. Kuitenkin oksitosiini-tippa laitettiin, edellisenä yönä oli supistellut jnk verran, mutta tilanne oli aika epäkypsä joten ei siitä sitten käynnistynyt. Olin yön sairaalassa, aamulla tutkittiin uudestaan ja silloin lääkäri sanoi että nyt kalvot puhki ja tänään haluaisi vauvan nähdä syntyvän. Vauvalla oli ns stressitila, avoissa liian hyvä verenkierto ja napanuorassa huono. Eli elimistö pyrki turvaamaan aivojen verenkierron.

Tuntien kuluttua laitettiin lisäksi tippa jolloin synnytys vihdoin käynnistyi kunnolla ja pian syntyikin terve poika. Lyhyesti sanottuna siis. Koko ajan oli sektiouhka,joka johtui siitä että sydän äänet laskivat. Lopulta ennen ponnistusta tarkistettiin vauvan hapetus verikokeella ja arvot oli hyvät. Sain rauhassa ponnistaa jakkaralla. Ja asiaan, eli napanuora oli kerran kaulan ympärillä, jonka lääkäri arveli aiheuttaneen heikon napavirtauksen. Pelkäsin olikohan virtaus ollut kauankin huono, mutta lastenlääkäri sanoi, että koska lapsen hapetus oli syntymähetkellä hyvä, ei voida olettaa ett'ä olisi kärsinyt ravinnon/hapen puutteesta. Vauva, nyt 10kk on terve, mutta oli pieni, 2800g. Sf-mitta olikin ollut laskussa, mutta siihen ei puututtu, itse mietin (suvussamme ei ole noin pieniä vauvoja!) että olikohan silti ravinnon puutetta...Että sellaista minulle, loppu hyvin kaikki hyvin! Itsekään en ole kuullut/törmännyt napavirtausongelmiin kuin itselläni ja ystävälläni. Hänen vauvalla todettiin n 30 vkolla heikko napavirtaus, kävi2-3krt vkossa kontrolleissa, löytyi sitten myös syd.vaiva, ja lopulta kromosomihäiriö. En halua tällä tiedolla pelotella, kerron vain mitä tiedän.

Hyvää odotusta kaikesta huolimatta!

Vierailija
7/9 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä vielä hämää on että kun täällä päässä ei ole heikentynyt napavirtaus vaan just toisin päin...mutta tänään äippäpoli niin pääsee kyselemään

Vierailija
8/9 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille kuuluu nyt?

Vierailija
9/9 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kontrolleissa juoksen 2-3krt viikossa,tiistaina lääkäri sanoi että 12.8 käynnistetään jos huojentavaa painon nousua vauvalle ole tullut..istukassa 3 asteen kalkkeutuminen ja mikä hyvä virtaukset(napa virtaus vastukset eivät siis enää ole kohonneet)mutta vauvalla on painoa arvion mukaan vain 2,2 kg eli tiistaita jännäten:D verenpaineet on koholla ja sit laskee yhtäkkiä alas ja taas nousee...mutta pisu aina ollut puhas..muuten olo onkin kuin raskaana olevalla,pingviininä laahustaen :D