keski-ikäisenä naisena saa maailman paskinta kohtelua. Nuorten naisten ennakkoluulot on kovat. Miehet, sekä nuoret että vanhat
vihaa.
Ois ees vanha mummo. Ehkä sitten saisi paremmin ymmärrystä.
Kommentit (30)
Luuletko että keski-ikäiset miehet sitten saavat nyky-yhteiskunnassa ,(jossa nuoruus on nostettu jokseenkin ylimmäksi ja jo kaikki elämänalueet kattavaksi ihmisen käyttöarvoksi) jotenkin parempaa kohtelua ?
Elämmehän kertakäyttöyhteiskunnassa jossa tuotteen käyttöaika ja elinkaari on lyhyt (vaikka toisaalta useimmat meistä elämmekin nykyään vanhemmiksi kuin mitkään meitä aiemmat sukupolvet)
Kaikkia ei toisaalta kelpuuteta nuorenakaan, joten heidän paras aikansa ei siis oikeastaan ole milloinkaan .
On valtavan,surullisen paljon syrjäyTTÄMISTÄ tässä yhteiskunnassa joka tuntuu jo menettäneen kaiken kykynsä kunnioittaa muuta kuin rahaa ja sen kyseenalaistamattomilla ja sanelemilla ehdoilla (joihin kuuluvat esim. ikä ja ulkonäkö) pärjäämistä kohtaan.
Ihmiskunta tuntuu olevan sillä tavalla kollektiivisesti sairas, että vain jonkun tuhoisan sodan jälkeen saattaa inhimillisyys löytyä ihmisten keskuudessa ja kukoistaa jonkun aikaa (kunhan ne sodan pahimmat jälkiseuraukset on ensin koettu) ,mutta sitten... mitä pidemmälle hyvinvointia kohti mennään ja pelkästään sen suuntaan edetään se vähä vähältä muuttuukin jo pahoinvoinniksi .
Mainosmaailma palvoo nuoruutta ja siellä on sijaa vain sille.
Netti luo nykyisin aivan keskeisesti hallitsemaan päässeenä mediana monentyyppisiä harhoja ja vahvistaa niitä aiempia, entisiä jo sitä ennenkin olemassaolleita.
Nettiä taas hallitsevat mainosmaailman arvot ja sitä pyörittävät keskeisesti mainostajilta saadut tulot.
Noidankehä on siis ollut valmis jo pitkään.
Kun netti tässä yhteiskunnassa on se kyseenalaistamaton 'kaikki kaikessa' niin ei ihme ,että sukupolvien ketjun henkinen yhteys katkeaa ja NETIN haluttavimmassa iässä olevien mielestä muuta elämänviisautta ei enää ole ja vanhemmat sukupolvet ovat lähes 'ongelmajätettä', kun vain uudella, uutuudella ja uutuudenviehätyksellä on netin hallitsemassa yhteiskunnassa ja maailmassa arvoa.
Ainoa toimiva vastalääke on siis elää enemmän niiden omien,todellisten läheistensä parissa ja viettää aikaa vähemmän netissä.
Silloin tuntuu aina paremmalta ja tyytyväisyys omaan elämäänsäkin on parempi.
Minä saan nykyään maailman parasta palvelua. Jos ei ole jonoa, niin minua palvellaan ensimmäisenä. En edes etuile.
Tämä muuttui muutama vuosi sitten.
Eikä minua ole kukaan muu vihannut kuin eksäni.
N48
Monet keski-ikäiset naiset on kyllä ihan itse ansainneet huonon kohtelunsa. Joskus kannattaisi katsoa peiliin. Ei voi käsittää mistä se ylimielisyys ja koppavuus joihinkin ihmisiin oikein tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas se on niin että se miten ihmiset kohtelevat sinua, on usein peili siitä kuinka itse kohtelet kanssaihmisiä. Olen nyt keaki-ikäinen nainen, 34. Ulkonäöllisesti monet pitävät yhä teininä. Minkä olen huomannut niin sen että kaikki muut ihmisryhmät minuun suhtautuvat ja ovat aina suhtautuneet hyvin avoimesti ja iloisesti. Mutta 40-60 vuotiaat naiset ovat aina olleet niitä jotka ovat sorsineet, nälvineet, arvostelleet ja osoittaneet muka käyttäytymisellään olevansa parempia kuin minä, mutta siinä samalla romuttaneet vähäisenkin arvostuksen silmissäni. Näin se on :)
Onpa ristiriitainen viesti.
Sanot, että itsestä riippuu miten kohdellaan ja kehotat katsomaan peiliin. Kuitenkin suuri osa naisista siis kohtelee sinua huonosti. Oletko katsonut sinne peiliin?
Ilmeisesti se vääristää pahasti. Kukaan normaalein aistein ja järjeltään täyspäinen ei pidä 34-vuotiasta ulkonäöllisesti teininä. Niin "nuorekas" ei vain kukaan ole.
Henkisesti tietysti voit olla lapsen tasoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas se on niin että se miten ihmiset kohtelevat sinua, on usein peili siitä kuinka itse kohtelet kanssaihmisiä. Olen nyt keaki-ikäinen nainen, 34. Ulkonäöllisesti monet pitävät yhä teininä. Minkä olen huomannut niin sen että kaikki muut ihmisryhmät minuun suhtautuvat ja ovat aina suhtautuneet hyvin avoimesti ja iloisesti. Mutta 40-60 vuotiaat naiset ovat aina olleet niitä jotka ovat sorsineet, nälvineet, arvostelleet ja osoittaneet muka käyttäytymisellään olevansa parempia kuin minä, mutta siinä samalla romuttaneet vähäisenkin arvostuksen silmissäni. Näin se on :)
34-vuotias ei ole minkään luokittelun mukaan vielä keski-ikäinen.
No ei 34-vuotias ole enää nuori aikuinenkaan. Miten olisi aikuinen? Ja kyllä se keski-ikä ihan jo ovella kolkuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkäävät sinusta. Ainakin ikäisesi tykkäävät.
Aha, no keski-ikäinen ruma nainen saa paskaa kohtelua.
Et ainakaan meiltä miehiltä. Meistä olet kiva.
Nautin keski- ikäisyydestäni, onneksi se on suhteellisen pitkä ajanjakso. Saan kaikkialla hyvää ja asiantuntevaa palvelua, minua ei enää tytötellä eikä lähestytä törkeyksiä ladellen. Työelämässä ei enää väheksytä vaan kohdellaan arvostaen, olin lentää pyllylleni kun minulta ensimmäisen kerran pyydettiin asiantuntijalausuntoa työssä jota olin silloin tehnyt jo lähes 20 vuotta.
Ystäväpiiri on laaja, nuorimpien ikä lasketaan kuukausissa, vanhimmat ovat yli 80- vuotiaita, eniten ystäviä on 30- 55- vuotiaiden ikäryhmässä. Kaikkien kanssa löytyy mukavaa juteltavaa ja vietämme laatuaikaa yhdessä.
Vakavaraisuus on myös mukava asia, asunto on velaton ja voi panostaa itseensä ja harrastuksiinsa, voi pukeutua kuten haluaa ja asuja on joka lähtöön kunhan pitää huolen että mahtuu niihin ;).
Parisuhdemarkkinat vähän outoja, ikäiseni miehet kipittävät alle kolmekymppisten naisten perässä tehden itsestään naurettavia, toisaalta taas nuoret miehet ojentelevat käyntikortteja ilmoittaen että heillä on kaikkea mitä rouva keksiikin tahtoa. Olen päättänyt pysyä sinkkuna eli nämä asiat eivät sinänsä kiinnosta mutta ilmiönä aika huvittavaa.
Ainoa negatiivinen asia on se että omat vanhemmat ovat hiipumassa tai monella jo hiipuneetkin pois keskuudestamme, se on luonnollista elämän kiertokulkua ja opittava sellaisena hyväksymään mutta siinä on raskaita ajanjaksoja kestettävänä. Muutoin ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ristiriitainen viesti.
Sanot, että itsestä riippuu miten kohdellaan ja kehotat katsomaan peiliin. Kuitenkin suuri osa naisista siis kohtelee sinua huonosti. Oletko katsonut sinne peiliin?
Ilmeisesti se vääristää pahasti. Kukaan normaalein aistein ja järjeltään täyspäinen ei pidä 34-vuotiasta ulkonäöllisesti teininä. Niin "nuorekas" ei vain kukaan ole.
Henkisesti tietysti voit olla lapsen tasoinen.
Jos olet esim. 34-vuotias nainen ja jos kaikki ympärilläsi olevat ja ne sinut vain ohimennen näkevätkin ihmiset oikeasti suhtautuisivat teini-ikäisenä,pitäisivät teini-ikäisenä, puhuttelisivat ,kohtelisivat jne. aivan samalla tavalla kuin teini-ikäistä (ja ne teini-ikäiset pojatkin lähestyisivät sinua aivan samalla tavalla kuin muitakin ikäisiään tyttöjä tai nuoria naisia. (huom. teineistä13-vuotias on ihan vielä tyttö> 19-vuotias jo nuori nainen) niin uskoisin, että itse kuitenkin kun tiedät nähneesi ja ja kokeneesi elämää jo 34:n vuoden ajalta, niin kyllästyisit taatusti jo yhden päivän aikana tuohon 'taikakokeena taikasauvalla' palautettuun 'teini-identiteettiisi' ja haluaisit takuulla mielelläsi palata nykyiseen oikeaan ikääsi.
Olisi oikeastaan parempi puhua teini-ikäisistä', sillä iästähän siinä oikeasti vain on kysymys.Pelkkä teini taas tuntuu enemmän jo melkein 'taikasanalta'.
Vertaa:1) Teinin vaatepulmat 2)Teini-ikäisten vaatepulmat
Minä taas koen, että ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja mukavia. Palvelu on hyvää joka paikassa ja nuoret naiset suhtautuvat minuun ihan kivasti. Miesten suhtautuminen on niinikään ystävällistä ja rentoa, tosin seksuaalista tai romanttista kiinnostusta miesten puolelta ei tule. Mutta eipä sitä ole juuri tullut nuorempanakaan, eli mistään korkeasta pudotuksesta ei siinäkään ole kyse.
N45