Hieman hirvittää miten tällä vkolla on mennyt rahaa..
350€ lapsen lukiokirjoihin + 20€ vihkoihin (2 ensimm jaksoa), 219€ saman lapsen silmälaseihin (piilareihin meni 140€ kesän alussa), lisäksi reppu ym pientavaraa penaaliin, kannettava (en viitsi edes sanoa hintaa) jne.
En valita, mutta hirvittää kyllä. Toiv ei jokaisella kerralla mene kirjoihin samaa summaa satasia, tuo 2 ekaa jaksoa kestää about lokakuulle. No, sitten ei ole kannettavaa eikä silmälaseja, piilareita kyllä on ja kuukausiseutulippu joka kk.
Kommentit (14)
Jep, siitäpä ei nyt avauksessani ollutkaan kyse. Mutta hyvä että otit puheeksi jos se sinulle jäi jotenkin epäselväksi niin sain tarkennettua asian sinulle.
Ap
Aikanani lukiokirjoista selvisi kyllä alle satasella per jakso, kun osti käytettynäkin. Sitten niiden aineideb kirjat joita en kirjoittanut möin lähes poikkeuksetta jakson jälkeen.
Itse ostin omat lukiokirjat omilla rahoillani. Tuskin olis vanhemmilla ollut rahaa niihin.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Ops16 mukaan mennään ja siksipä ei niitä käytettyjä kummoisesti ole tarjolla. Yksi äidinkielen kirjakin maksoi jo 42€.
Ap
Olen 5 kiinnittänyt sun olettamuksien värittämiin kommentointeihin huomiota eri ketjuissa ja täytyy sanoa, että alat saamaan jo tragikoomisia piirteitä tuolla käytökselläsi.
Suosittelen avun hakemista, olet selvästi sen, ja psyykelääkityksen, tarpeessa!
Ap
Mulla on kaksi lukiolaista. Aloittanja saa siskonsa kirjat. Mutta kohta ostetaan taas toisen vuoden kirjoja. En välitä kuluista. Tulevalle lukiolaiselle ostettiin käytetty yrityskone (250€). Edelliselle oma vanha yrityskone. Parempia kuin esim koulusta halvalla saatava.
Toiselle uudet silmälasit. Ja vanhojenpäivämekko.
Mutta se on vaan rahaa. En kirjaa ylös
Ensin pidetään loma ja tehdään kaupunkimatka Eurooppaan
Vierailija kirjoitti:
Olen 5 kiinnittänyt sun olettamuksien värittämiin kommentointeihin huomiota eri ketjuissa ja täytyy sanoa, että alat saamaan jo tragikoomisia piirteitä tuolla käytökselläsi.
Suosittelen avun hakemista, olet selvästi sen, ja psyykelääkityksen, tarpeessa!Ap
T. Ressuäiti
Ei äidin pitäisi olla näin kiini lapsen lukion aloituksessa. Satoja aloituksia aiheesta tältä äidiltä
Heh, se on vaan rahaa vain jos rahaa on.. jos ei niin sitten hirveä stressin ja perhesurmien syy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi lukiolaista. Aloittanja saa siskonsa kirjat. Mutta kohta ostetaan taas toisen vuoden kirjoja. En välitä kuluista. Tulevalle lukiolaiselle ostettiin käytetty yrityskone (250€). Edelliselle oma vanha yrityskone. Parempia kuin esim koulusta halvalla saatava.
Ensin pidetään loma ja tehdään kaupunkimatka Eurooppaan
Nuo yrityskoneet ei sovellu kovin hyvin pelaamiseen koska niissä ei ole kunnollista näytönohjainta, kun on ajateltu vain toimistokäyttöä. Lisäksi jos ne on oikeasti ollut liikuteltavassa käytössä niin voivat olla käytettynä aika paskassa kunnossa 3 vuoden retuuttamisen jälkeen.
Sehän on tunnettu asia, että firman läppäri esim. tippuu helpommin kuin oma eikä harmita yhtään, ja kun esim. joku työkaveri saa uuden työpuhelimen joka on uutta mallia niin vanhemmat mallit alkaa tippumaan vessanpönttöön tai jäämään auton katolle vahingossa jne...
Kannattaa miettiä kun ostaa käytettyjä yritysten poistokoneita. Ja myös autoja ym. tavaraa, mikä on ollut sellaisten ihmisten käytössä, jotka eivät sitä omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pidetään loma ja tehdään kaupunkimatka EurooppaanNuo yrityskoneet ei sovellu kovin hyvin pelaamiseen koska niissä ei ole kunnollista näytönohjainta, kun on ajateltu vain toimistokäyttöä. Lisäksi jos ne on oikeasti ollut liikuteltavassa käytössä niin voivat olla käytettynä aika paskassa kunnossa 3 vuoden retuuttamisen jälkeen.
Sehän on tunnettu asia, että firman läppäri esim. tippuu helpommin kuin oma eikä harmita yhtään, ja kun esim. joku työkaveri saa uuden työpuhelimen joka on uutta mallia niin vanhemmat mallit alkaa tippumaan vessanpönttöön tai jäämään auton katolle vahingossa jne...
Kannattaa miettiä kun ostaa käytettyjä yritysten poistokoneita. Ja myös autoja ym. tavaraa, mikä on ollut sellaisten ihmisten käytössä, jotka eivät sitä omista.
Nyt ei osteta pelikonetta vaan koulukone. Eikä kolme vuotta käytettyä.
Mies hoitaa näitä työkseen. Kai osaa valita oikein
Sellasia ne lapset on. Niistä pitää huolehtia kun kerran on pitänyt pullauttaa maailmaan.