Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ups ei voi soittaa niin kuin dhl, että paketti tulee?

Vierailija
14.07.2017 |

Tekee tasan samoin kuin postikin, eli mennään yhden aikaan päivällä ovelle ja kas ei ole kotona, niin kuin suurinosa työssä käyvissä ihmisistä ja sit saatkin odottaa päivän, että paikallinen k-kauppa jaksaa kirjata paketin saapuneeksi. Dhl.ltä on soitettu, että mihin aikaan oisit huudeilla, ni dropataan paketti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mulle soittaa. Yleensä jo aamupäivällä ja kysyy kellonaikatoiveita ja toimitetaanko kotiin vai työpaikalle. Aina oon saanut hyvää palvelua.

Vierailija
2/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DHL:lle täältäkin kehuja!

Nykyään katson aina kun verkkokauppaa valitsen, että mistä toimitetaan DHL:n kautta ja valitsen sen. Niin kätevää kun soittavat aina reilusti ajoissa että koska ovat suunnilleen tuomassa pakettia ja ovat jopa suunnilleen ajoissa yleensä.

Plussaa vielä kivoista ja huumorintajuisista nuorista ja vanhemmista miehistä, jotka toimivat DHL- kuskina, tosi kivaa palvelua olen aina saanut. :) ei ole sellaista naama nurinpäin kiireessä paketin viskomista mitä Postilla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspaankin pitää puhua saatana englantia tai ruotsia... vittu mitä paskaa! Never again siinä teille vittu englantia...

Vierailija
4/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa upsista. Firmassa, jossa työskentelen, tuollainen ei kuulu palveluun, vaan klo 8-16 välillä toimitetaan just silleen kun parhaiten reitille sopii. Siinä ajatellaan tehokkuutta ja ympäristöä. Jos Irmeli haluaa pakettinsa just klo 16:30 niin käyttäköön jotakin muuta firmaa. Ei tää nyt mikään taksi ole.

Vierailija
5/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kuriiripalvelut tekee suurimman osan rahastaan yritysten välisillä kuljetuksilla. Tavalliset ihmiset ei heitä kiinnosta, hehän on saaneet rahansa jo siinä vaiheessa, kun se verkkokauppa on kuljetuksen heille maksanut.

Vierailija
6/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaa sanoa upsista. Firmassa, jossa työskentelen, tuollainen ei kuulu palveluun, vaan klo 8-16 välillä toimitetaan just silleen kun parhaiten reitille sopii. Siinä ajatellaan tehokkuutta ja ympäristöä. Jos Irmeli haluaa pakettinsa just klo 16:30 niin käyttäköön jotakin muuta firmaa. Ei tää nyt mikään taksi ole.

Kerrotko vielä missä firmassa olet töissä, niin osaan vältellä noin asennevammaisia työntekijöitä?

Vierailija
7/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kuriiripalvelut tekee suurimman osan rahastaan yritysten välisillä kuljetuksilla. Tavalliset ihmiset ei heitä kiinnosta, hehän on saaneet rahansa jo siinä vaiheessa, kun se verkkokauppa on kuljetuksen heille maksanut.

No meinaatko että yritys sitten aina ja ikuisesti vaan käyttää ko. kuljetusyritystä, jos asiakkailta jatkuvasti saadaan paskaa palautetta sen toiminnasta?

Aika lyhytnäköistä yritystoimintaa. :D

Vierailija
8/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee, että asiakas ei ollut paikalla, toimitetaa johonkin access pointtiin ja vielä näytetään, k-markettia. Mutta 1,5h sen jälkeen tulee tuo turvaluokitus loru ja osoitetiedot vaaditaan, niin minne se nyt sitten menee? Jotenkin tuntuu, että ei toinne k-markettiin ainakaan vaan jää kiertämään kehää.

Vierailija
9/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä missä firmassa olet töissä, niin osaan vältellä noin asennevammaisia työntekijöitä?

Mikä asennevamma? Luuletko, että olen keksinyt tämän liiketoimintamallin?

Pointti on se, että jos haluat erikoispalvelua, ota sellainen firma, joka siihen on erikoistunut, ja maksa siitä.

Vierailija
10/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meinaatko että yritys sitten aina ja ikuisesti vaan käyttää ko. kuljetusyritystä, jos asiakkailta jatkuvasti saadaan paskaa palautetta sen toiminnasta?

Aika lyhytnäköistä yritystoimintaa. :D

Yritysasiakkaat ovat paikalla virka-aikaan, joten ei ole ongelmaa.

Vierailija
11/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hommaa se on nykyään että dhl:n paketit toimittaakin posti ainakin meilläpäin.

Vierailija
12/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups on ihan pohjanoteeraus, meilläpäin paketti voidaan toimittaa vain ja ainoastaan noin klo 11, access pointiin vientikään ei onnistu, jos lähettäjä on maksanut vain halvan hintaluokan mukaan. Viikon päästä postista tulee lappu, jonka mukaan paketti on edellisenä päivänä lähtenyt takaisin lähettäjälle. Että oisko voinut edes soittaa?

Vierailija
13/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän hommaa se on nykyään että dhl:n paketit toimittaakin posti ainakin meilläpäin.

Jos ei ole dhl expressiä paikkakunnalla, tai jos onkin kyse Saksan postista, joka on eri kuin Dhl express, ja nämä toimittaa posti.

Vierailija
14/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole dhl expressiä paikkakunnalla, tai jos onkin kyse Saksan postista, joka on eri kuin Dhl express, ja nämä toimittaa posti.

"Minulla on 12-numeroinen lähetystunnus, joka näkyy dhl.de sivuilla. Miksi tiedot eivät näy dhl.fi sivuilla?

Ilmoittamasi numero viittaa siihen, että lähettäjä on valinnut kuljetusmuodoksi Saksan postin tarjoaman postipakettipalvelun. Nämä paketit jaetaan Suomessa Postin toimesta. 

Saksan posti omistaa DHL:n, joten heidän liikemerkissään viitataan DHL:ään myös postilähetysten ollessa kyseessä. Lähetyksesi ei kuitenkaan ole DHL Expressin kuljetuksessa tai jakelussa.

Lähetykset näkyvät Postin lähetysseurannassa samalla seurantatunnuksella, kun ne ovat saapuneet Suomeen. Lähetyksiä voit tiedustella Postin asiakaspalvelusta puh. 0200 71000 tai seurata Suomen postin internetsivuilla http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/lahetystens…;

Seuranta ennen Suomeen saapumista on mahdollista Saksan postin verkkosivuilta osoitteessa http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?lang=en&idc=."

http://www.dhl.fi/fi/express/lahetysten_seuranta/kysymyksia_lahetysten_…

Vierailija
15/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkään ei UPS ikinä enää.. otin töistä oikein vapaaksi että olen heidän mainitsemanaan 10-14 välillä paikalla. Sanoin että soita summeria tai numeroon, alaovi lukossa. Eka kuski kävi vetämässä alaovea ja häipyi paikalta, ilman summeria tai puhelua ja merkitsi vielä paketin toimitetuksi.. toka yritys taas päivystin ton ajan kotona, sitten piti lähteä klo 16 hommiim kum koko pv istunu kotona odottamassa, kas klo 16.30 oli kuski ollut ovella "nää ajat on vaan arvioita...". Jaha että asiakkaam pitää olla valmis oleman 247 kotona? Muutosta osoitteeseen ei myöskään sallittu, vaikka kuljetusalueem sisälöä, että ois töihin tuoneet. Jippiajee. Kolmannella kerralla vihdoin tuli mykkäkuski kirjaimellisesti työntämään paketin kouraan ilman tervehdystäkään. Asiakaspalvelu huipussaan tuolla..

Vierailija
16/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DHL ei koskaan soita. Ei kuulu tilaamani palveluun.

Postilta tulee aina tekstari, jossa kysytään parasta toimitusaikaa tai sitten voi soittaa ja sopia.

UPSia en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
17/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiast on kyllä moni vääntänyt UPSin kanssa. On tosi jäykkä firma, kaikki säännöt ilmeisesti tulee jostain Jenkeistä ja ne noudattaa niitä pilkuntarkasti.

Hyvää on kuitenkin se, että ne nykyään jakelee niitä paketteja K-marketteihin, josta on melko helppo noutaa.

Itselleni on käynyt joskus niin että UPSin lähetti on käynyt ovikoodin takana ja sitten lähettänyt paketin takaisin ulkomaille. En ollut tajunnut liittää ovikoodia mukaan osoitetietoihin joskus kun Amazonista tilasin, enkä edes tiennyt että paketti tulee UPSin kautta. Yleensä Amazonin lähetykset eivät tule UPSin kautta.

Vierailija
18/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on upsilta soitettu.

Tosin en muista onko joka kerta, kun en nyt muista millon on ollut dhl ja millon ups, toisinaan on tullut kuski suoraan ovelle (tosin olen ollut kotona niin ei sekään ole ollut ongelma). Viimeksi eilen oli ups ja kuski soitti oonko kotona, joten aika hyvin sen nyt muistan.

Sekä dhl että ups on mun kohdalla toiminut hyvin. Netistä oon lukenut vaikka mitä kauhujuttuja, mutta itselläni ei ole mikään mennyt pieleen. Usein paketti on nopeammin perillä kuin postin kautta.

Vierailija
19/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei joku firma voi antaa teille tarkkaa toimitusaikaa, johtuu siitä, että:

- se ei kuulu firman palveluun tai maksamaasi palveluun

- autossa on muidenkin tavaraa, joten jakoreitti suunnitellaan tehokkuus, kulut, päästöt ja ihan maalaisjärki huomioiden,

- tilanteet jaon aikana elää, ei voi ennakoida liikennettä tai sitä, kauanko jossakin edeltävällä keikalla kestää

- kaikissa firmoissa ei ole iltavuoroa vaan ihan normaalit työajat, joiden puitteissa yritetään toimia.

Asiakaspalvelu voisi soittaa teille ennakkoon, mutta silloinhan voidaan antaa vain arvio. Kuskihan voisi soittaa tien päältä, että täältä tullaan, mutta hänellä saattaa olla muutakin ajateltavaa, ja kivat sitten, jos asiakas ei vastaakaan, 100 kg laatikko on jo kyydissä, ja laatikon takana kuormatilassa muidenkin tavaraa.

Joku fiksu voisi keksiä jonkin systeemin, tai sitten yksinkertaisesti yritykset ja yksityiset käyttäköön heille sopivimpia palveluja. Jonkun on palveltava myös yksityisasiakkaita, jotka ovat päivällä muualla. Kyllä minä sen ymmärrän. Mutta minä en heille voi sellaista luvata.

Vierailija
20/28 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on todella rasittava firma toi ups. Olen just kolme viikkoa jahdannut pakettia ympäri kaupunkia. Kuski on kolme kertaa käynyt oven takana; joko ei olla oltu kotona tai sitten kuski ei ole osannut painaa alaoven summeria, vaikka siinä lukee meidän nimi (ilmeisesti olisi pitänyt mainita erikseen, että paina summeria, jossa nimi x ). Pakettia ei löytynyt myöskään "access pointista". Monta kertaa pitänyt soittaa tylyyn aspaan ennen kuin paketin sijainti selvisi.

Miksi ne ei voi laittaa tekstaria edes siitä minä päivänä pakettia ollaan tuomassa? Kysyin aspasta, että voisko ne mitenkään ilmoittaa päivän, tai jos eivät osaa painaa oikeaa summeria niin soittaisivat. Kuulemma ei kuuluu peruspalveluun, siitä pitäis maksaa ylimääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme