Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni kokee pyykkihuollon raskaaksi?

Vierailija
14.07.2017 |

Tosi monelle pyykkien viikkaaminen ikävimpien kotitöiden kärjessä. Miksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

peseekö sun pyykkisi äitisi, puolisosi vai kuka?

Vierailija
2/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää pakollista puuhaa. Ei siis mitään raskasta, mutta tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta jos perheessä on 4-5 henkilöä ja kaikki vaatteet pestään yhden käyttökerran jälkeen.( No alusvaatteissa se on ihan järkevää.) Mitä enemmän pyykkiä niin sitä työläämpää varsinkin, jos lapset ei auta ja vanhemmat ei jaksa oltuaan 10-12 h töissä.

Vierailija
4/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se raskasta jos perheessä on 4-5 henkilöä ja kaikki vaatteet pestään yhden käyttökerran jälkeen.( No alusvaatteissa se on ihan järkevää.) Mitä enemmän pyykkiä niin sitä työläämpää varsinkin, jos lapset ei auta ja vanhemmat ei jaksa oltuaan 10-12 h töissä.

Raskasta??  Kun kone hoitaa sen raskaimman homman. Et ole tainnut koskaan pestä pyykkiä käsin?

Vierailija
5/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit koneseen ja samalla kuivausohjelma valmiiksi. Viikataan pyykit suoraan koneesta kaappiin.

En koe pyykkihuoltoa inhottavana, lämpimästi suosittelen kuivaavaa pyykinpesukonetta.

Vierailija
6/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pyykkihuolto on kotitöistä vähiten raskas. Ikävämpää on tiskaus ja ainainen ruuanlaittoon liittyvä sähellys. Meillä ei ole omaa pyykkikonetta, tiskikonetta eikä autoa ja olemme kaksihenkinen perhe.

Vierailija
7/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asunut parhaimmillaan 7 ihmistä. Ikähaitari oli vauva ja 50 v. Hyvin pärjättiin pyykkien kanssa. Ei ole koskaan ollut mikään rasite.

Vierailija
8/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin rasti pyykkihuollossa on silitys. Muut hoituu, mutta silitettävien kasa ehtii aina kasvaa siihen pisteeseen, että ei ole mitään vaatteita kun kaikki on silittämättä.

Vierailija
9/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää inhoan kuivumaan ripustamista, pesuun laitto ja viikkaus ok. En tiedä miksi.

Vierailija
10/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä koneellisen ja joka päivä viikkaan edellisen päivät pyykit 4 pinoon, eli jokaiselle oma, jonka vievät itse kaappiin. Koska kaikki tapahtuu joka päivä, mitään isoja kasoja ei kerry. En silitä mitään, koska kuivaurummun takia ei tarvi.

Hommaa helpottaa myös tilava kodinhoitohuone jossa on pitkä taso.

Vierailija
11/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pyykkihuoltoa saisi kokea raskaaksi?

Vierailija
12/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää inhoan kuivumaan ripustamista, pesuun laitto ja viikkaus ok. En tiedä miksi.

Hommaa kuivausrumpu.

Vierailija
13/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ollut siitä kyse, ettei sitä laskettaisi kotityöksi. Kyllä minäkin aloittajan tavoin ihmettelen, miksi se viikkaus lasketaan ikävimmäksi, kun itse osaan heti sanoa 10 ikävämpääkin kotityötä. Viikaaminen on vain eräänlaista järjestämistä ja se on kevyttä hommaa ja sen saa tehtyä ergonomisessa asennossa vaikka televisiota katsellen. Ei ollenkaan yhtä rankkaa ja ärsyttävää kuin imurointi, pölyjen pyyhkiminen tai vessan pesu. 

Vierailija
14/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ollut siitä kyse, ettei sitä laskettaisi kotityöksi. Kyllä minäkin aloittajan tavoin ihmettelen, miksi se viikkaus lasketaan ikävimmäksi, kun itse osaan heti sanoa 10 ikävämpääkin kotityötä. Viikaaminen on vain eräänlaista järjestämistä ja se on kevyttä hommaa ja sen saa tehtyä ergonomisessa asennossa vaikka televisiota katsellen. Ei ollenkaan yhtä rankkaa ja ärsyttävää kuin imurointi, pölyjen pyyhkiminen tai vessan pesu. 

Ja siis ihan itse pesen omat ja lasteni pyykit. 

Vierailija
15/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä tai juuri edes lajittele pyykkiä. Jos joutuisi noita tekemään – ja vielä useamman ihmisen edestä – kyllä minuakin vituttaisi. Aina en jaksa edes viikata pyykkejä, vaan ongin puhtaat, rumpukuivatut vaatteet korista.

Vierailija
16/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rasittavinta on se kun meillä vaatteissa on niin monelaisia eri pesumerkintöjä miten pitää pestä. 90, 60, 40, 30, hienopesu, käsinpesu jne... sitten kun lajittelee vielä värien mukaan niin koskaan ei saa konetta täyteen vaan on pestävä monta vajaata koneellista. Kummallista miten yleistä nykyään on tuo 30 astetta tai hienopesu. Ei viitsi ottaa riskiä kestäisivätkö kuumempaa. 

Vierailija
17/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pyykkihuolto ON raskasta. Olen allerginen pölylle ja pölyähän pyykissä on. Mun kädet on huonossa kunnossa, en jaksa nostella pyykkejä kuivumaan narulle. Kuivien viikkaaminen se vasta raskasta on koska se pöly ja taas sitä nostelua. Meillä homma meneekin niin, että laitan pyykit koneeseen ja koneen käyntiin. Teini tyhjentää koneesta pyykit narulle ja mies viikkaa kuivat kaappiin.

Vierailija
18/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monesti miettinyt samaa ja onhan se vähän huvittavaa kun ihmiset valittaa niin paljon pyykinpesusta. Meillä ei miehen kanssa ollut alkuaikoina omaa pesukonetta ja kuljetettiin kaikki pyykki aina edes takaisin pesulaan jonkin matkan päähän. Se oli kyllä paljon raskaampaa ja ärsyttävämpää kuin kotona pesu. Joskus myös tein käsipyykkiä silloin ja se vasta olikin ärsyttävää ka aikaa vievää hommaa. Nykyään laitankin pyykit ihan ilolla omaan koneeseen ja kuivumaan omalle narulle. Onhan se vähän tylsää ja toistuvaa mutta nautin puhtaan pyykin tuoksusta ja haluan pitää vaatteet siistinä joten siinähän se menee. Ja meillä mies myös laittaa omat pyykkinsä itse joten ei ole mun harteilla koko homma.

Vierailija
19/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä juuri mitään vaatteita. Lajittelen vain 60 ja 40 asteessa pestävät, silkki-ja villavaatteille oma ohjelmansa. eipä juuri rasita kahden aikuisen taloudessa.

Vierailija
20/26 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään vain kahdenlaista pyykkiä: lakanat ja pyyhkeet kuudessakympissä ja vaatteet neljässäkympissä. En lajittele värejä (valkoisia vaatteita emme käytä) ja silitettävää on vain hyvin harvoin joku paita juhliin tai verhot ennen ripustamista. Helppoa, kun siitä sellaista tekee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän