Olen ollut kolme päivää syömättä lihaa
Voi että miten tekee tiukkaa! Voisin syödä vaikka kokonaisen minkä tahansa eläimen. Ja miksi olen ollut kolme päivää ilman lihaa? Ihan vaan kokeilemisen ilosta, ja kun mies on ollut sen aikaa poissa kotoa niin olen voinut toteuttaa tätä rauhassa.
Kommentit (11)
Mitä syöt lihan tilalla? Jos et korvaa lihaa jollain muulla proteiinilla, niin ei ihme jos tuntuu huonolta.
Itsekin ihmettelen, miten muka voi olla niin tiukkaa. Huolestuttavaa että sitä onkin niin tottunut lihaan. Ja proteiinia olen kyllä saanut kun olen normaalisti syönyt esim. kananmunaa ja juustoa. Hyvä hetki kyllä pohtia omia elämäntapoja.
Ap
Miehen kanssa oltiin syksyllä yksi kuukausi ilman lihaa/kalaa. Varmaan oli protskun saanti liian pientä, kun alkoi oikeesti muisti pätkiin :D Töissäkin, olen kokki, unohdin loppukuusta muutamat kerrat ruokaa maistaessa että en sais syödä lihaa, meni vaan rutiinilla vaikka melkein koko kk oli muistanut :D
Hyi että jos pitäis joka päivä syödä lihaa, nykyään se on mulle harvojen päivien herkku. Onko tosiaan ihmisiä, jotka syö sitä niin paljon, että jo 3 päivää tuntuu pitkältä?? Jaiks.
Vierailija kirjoitti:
Hyi että jos pitäis joka päivä syödä lihaa, nykyään se on mulle harvojen päivien herkku. Onko tosiaan ihmisiä, jotka syö sitä niin paljon, että jo 3 päivää tuntuu pitkältä?? Jaiks.
Pyrin normaalistikin siihen, etten syö joka päivä lihaa, ja olen pari kertaa kokeillut lihatonta lokakuuta ja onnistunut siinä. Onkohan se sitten niin, että koska olen raskaana, tekee jotenkin enemmän mieli lihaa ja elimistö on sekaisin.
Ap
Syö lohta , se on hyvää ja terveellistä ja kalaruoka korvaa eläinlihan.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan ihmisiä, jotka osaavat huolehtia ravinnonsaannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan ihmisiä, jotka osaavat huolehtia ravinnonsaannista.
Mene lukemaan tutkimuksia ja sivistämään itseäsi, ennenkuin tulet palstalle huutelemaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
"Voi että miten tekee tiukkaa! Voisin syödä vaikka kokonaisen minkä tahansa eläimen. Ja miksi olen ollut kolme päivää ilman lihaa? Ihan vaan kokeilemisen ilosta, ja kun mies on ollut sen aikaa poissa kotoa niin olen voinut toteuttaa tätä rauhassa."
Olet siis masokisti, joka "kokeilemisen ilosta" kiduttaa itseään.
Minä lakkasin syömästä lihaa viisi vuotta sitten, koska lapset alkoivat vegaaneiksi. Aikani tappelin vastaan, koska kaikki ruokareseptit menivät uusiksi ja muutosvastarinta on geeneissä sisällä, mutta enää ei tee tiukkaakaan. En oikeastaan edes halua syödä lihaa, joka on peräisin murhatusta eläinparasta. Tykkään eläimistä elävinä, enkä hyväksy niiden kohtelua teollisuussikaloissa, parsinavetoissa ja karmeissa tuhansien kanojen kasvattamoissa... Niillä on äly ja tunteet, monilla todennäköisesti voimakkaammat kuin monilla lihaa syövillä ihmisillä.
Outoa. En pidä minun ja mieheni ruokavaliota mitenkään mietittynä, mutta silti voi olla että lihaa ei ole viikkoon, saati sitten muutamaan päivään.. aamulla menee puurot jne. lounaalla yleensä joku juustopohjainen salaatti tai sitten munakas. Päivälliseksi ollaan syöty nyt muutaman päivän ajan kanttarelikastiketta ja pastaa. Lihaa taisin syödä viimeksi sunnuntaina.
Miten se voi olla tiukkaa? Liha on vain yksi ruoka-aine muiden joukossa - saathan edelleen syödä lähes kaikkea (paitsi sitä lihaa).