Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan joidenkin ihmisten ääntä ja puhetapaa, että

Vierailija
14.07.2017 |

pitää kehitellä selviytymiskeinoja heidän lähellään. Työtkin joudun erään lässyttäjän kanssa tekemään, jolloin pinnallista kaakatusta itselläkin. Kesälomalla olen saanut levätä juuri tästä ÄÄNESTÄ.

Vastapainoksi joillakin on sitten korviahivelevän kaunis ääni.

Onko muita joille äänet ovat näin merkityksellisiä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on äänet tärkeitä. Olen laulaja, joten kaikenlainen, narisutus, körinä, raspi, nasaali, kimotus, kälätys, lässytys yms. ahdistavat jo ihan senkin vuoksi, kun tietää miten pahaa siellä äänenmuodostukseen osallistuville elimille tehdään.

...ja karmein on raspi ;D

Vierailija
2/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on, mutta mulla on epäonni, että mulla itselläni on aivan kammottavan riipivä ääni :( Se on hyvin voimakas ja kantava, möreä ja matala mutta silti samaan aikaan jotenkin metallisen terävä. Se kuulostaa aina tyytymättömältä marinalta vaikka puhuisin ihan iloisiakin. Eikä se edes sovi muuhun ulkonäköön. Olen muuten hyvin naisellisen näköinen, pienikokoinen ujo nainen, ja sitten sellainen möreä riivinrauta-ääni :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on, mutta mulla on epäonni, että mulla itselläni on aivan kammottavan riipivä ääni :( Se on hyvin voimakas ja kantava, möreä ja matala mutta silti samaan aikaan jotenkin metallisen terävä. Se kuulostaa aina tyytymättömältä marinalta vaikka puhuisin ihan iloisiakin. Eikä se edes sovi muuhun ulkonäköön. Olen muuten hyvin naisellisen näköinen, pienikokoinen ujo nainen, ja sitten sellainen möreä riivinrauta-ääni :(

Anteeksi, mua hieman nauratti tuo sun kirjoitus. Ei siis pahalla, oli hauskasti kirjoitettu :) Olisi kiva kuulla äänesi, kun noin hyvin pystyit sen kuvailemaan.

En usko, että sinun tarvitsee omasta äänestäsi harmistua :) Se on luultavasti persoonallinen ja erikoinen, hyvällä tapaa.

Jos se tuntuu oikealta, tee se.

Vierailija
4/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasaali on kauhein puheääni mitä tiedän. Miehellä kimeä/naisellinen ääni on korvia vihlovaa. Aikuisella naisella lapsellinen ääni on ärsyttävä, mutta miehet tuntuvat pitävän sellaisesta. Omaa ääntäni on sanottu kauniiksi, rauhoittavaksi ja vakuuttavaksi (mitä sillä sitten tarkoitetaankaan). Mutta huutajat ovat ihan oma lukunsa, ilmeisesti huonokuuloisia.

Vierailija
5/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on äänet tärkeitä. Olen laulaja, joten kaikenlainen, narisutus, körinä, raspi, nasaali, kimotus, kälätys, lässytys yms. ahdistavat jo ihan senkin vuoksi, kun tietää miten pahaa siellä äänenmuodostukseen osallistuville elimille tehdään.

Kiva että on hauskaa. Meillä ääniongelmaisilla ei ole.

Vierailija
6/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Sössöttäjät ovat pahimpia, ja vielä jos on tärkeilevä sössöttäjä, niin kyllä riipoo. Toisaalta taas sointuva pehmeä ääni saattaa pidemmän kuuntelun jälkeen vaivuttaa  minut sellaiseen horrokseen, etten tiedä mitä henkilö puhunut. Ei kai sekään sitten hyvä ole :)

Vierailija
7/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möreä-riivinrauta?😂 Mä en jotenkin pysty kuvittelemaan millanen se on, haluaisin kuulla!

Vierailija
8/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tosin olen pomon mielestä aina ollut kuulemma vakuuttava ja asiallinen ja kuulijat töissä eivät ainakaan nuku :D

Nasaalinainen 32v

Vierailija
10/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Möreä-riivinrauta?😂 Mä en jotenkin pysty kuvittelemaan millanen se on, haluaisin kuulla!

Joo se on oikeasti erikoinen. Töissä, jossa olen avokonttorissa, kerran eräs mies pyysi ihan suoraan että voisin mennä puhumaan puhelut käytävään, koska hänellä kuulemma alkaa pää särkeä mun äänen metallisen kireästä soinnista :( Minua myös säännöllisesti pyydetään puhumaan hiljempaa ilmeisesti koska ääneni on niin rasittavan kuuloinen. Joskus yritän erityisesti puhua hiljaa ja pehmeästi mutta se tuntuu teennäiseltä ja rasittaa kurkkua. Mun luonnollinen ääni vaan on sellainen outo. 

Hassua kyllä laulaessa jotkut tykkää kovasti mun äänestä. Joskus työpaikan illanvieton karaokessa vedin toisen naispuolisen mörisijän Tanita Tikaramin kappaleen "Twist in my sobriety" ja se sai aplodit koko ravintoltalta. Osaan myös laulaa hyvin jotain mies-tenorien lauluja ja kuulostan jopa ihan mieslaulajalta :D 

Vierailija
11/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole mitenkään erityinen. Totta kai kaikilla on mielipide toisten äänistä. Se on itsestäänselvää että ihmisten äänet ja puhetavat ovat erilaisia. En minäkään kaikkien äänistä välitä, mutta en kuvittele että omakaan tapa puhua olisi täydellinen, tai että olisin jotenkin spesiaali kun tunnistan ja arvotan erilaisia ääniä ja tapoja ääntää. Ooohhh...

Vierailija
12/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin ihmisillä on niin miellyttävä ja rauhoittava ääni, että heitä on ilo kuunnella vaikka puhuisivat ihan soopaa. Oikein väristykset menee joskus selkää pitkin, kun kohtaa mukavaäänisen ihmisen. Olen heille vähän kateellinenkin, koska itse olen melko voimakasääninen silloinkin kun puhun tavallisesti. Kova ääni on kai peruja peruskouluajoilta, kun eräs minua kiusannut poika jaksoi aina oppitunnilla huudella, ettei kuule mitä piipitän, kun vastasin opettajan kysymyksiin. :( Koetin sitten koventaa ääntäni ja tässä sitä ollaan.  Ääneni on vielä melko matala ja etenkin naiset jaksavat siitä huomautella.

Lauluopintojen myötä huomaan ääneni kyllä pehmenneen ja selkeän puhumisen helpottuneen pienemmälläkin volyymilla. Uskon, että monella kimeä-äänisellä naisella voi luonnostaan olla hyvin paljon matalampi ääni ja varmasti toisinkinpäin, mutta kaverit ja ympäristön vaikutteet muokkaavat puhetapaa ihan huomaamatta. Olen kyllä joskus kuullut jonkun naisen treenanneenkin ääntään korkeammaksi, jotta kuulostaisi viehättävämmältä... Ehkä miehet samoin koettavat möristää itsestään esiin Barry Whiten.

Vierailija
13/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet Janis Joplinin äänestä?

Ap

Vierailija
14/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen uutisissa on monta eri lukijaa joiden äänessä tai puhetavassa on todella ärsyttäviä piirteitä. Ihan kuin olisi tarkoituksella valittu kaikki äänivammaiset sinne, ei yllättäisi jos näin olisi.. Muutama puhuu liian nopeasti ettei joistakin sanoista saa selvää, yhden miehen ääni kuulostaa siltä kuin pitelisi itkua ja eilen kuuntelin naista joka yritti vielä palautella ääntään viikonlopun jäljiltä. Sitten se ylikorostuva sisäänhengitys lauseiden välissä, jonka joku palkattu puhekoutsi on varmaan käskenyt tekemään.

15/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sulan matalaäänisistä miehistä..(kukapa ei) ai että.

Janne Tulkin puheääni on matalan seksikäs.

Antti Reini on kanssa top 3;Sessa.

Samuli Edelman.. Jason Stathman. Voi ihania ovat!

Naisilla pidän jos on sellainen hieman käheä, tai "kipeän" kuuloinen ääni.

Itselläni on aika tavallinen. Ei ollenkaan kimeä, mutta ei matalakaan.

Jos se tuntuu oikealta, tee se.

Vierailija
16/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasaalin äänen kun kuulee, niin tekisi mieli lyödä joka kerta. Todella ärsyttävän kuuloista. Onneksi työkavereilla tai tutuilla ei ole kellään sellaista ääntä.

Sössötys ei häiritse, eikä ärrävika. Paitsi lapsilla. En tiedä miksi, mutta ei häiritse jos se on aikuisella.

Vierailija
17/17 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nasaali on kauhein puheääni mitä tiedän. Miehellä kimeä/naisellinen ääni on korvia vihlovaa. Aikuisella naisella lapsellinen ääni on ärsyttävä, mutta miehet tuntuvat pitävän sellaisesta. Omaa ääntäni on sanottu kauniiksi, rauhoittavaksi ja vakuuttavaksi (mitä sillä sitten tarkoitetaankaan). Mutta huutajat ovat ihan oma lukunsa, ilmeisesti huonokuuloisia.

Samaa mieltä et nasaali on kauhein ja ärsyttävin ääni.

Aikoinaan kun Nylon Beat oli hengissä ja kipale kuului jossain niin kiinni meni ja kanava vaihtui. Joku muu laulaja harrastaa samaa tyyliä, Sanni ainakin enkä kestä kuulla lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä