Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla on paha pms?

Vierailija
14.07.2017 |

Oon ihan kamala ennen menkkoja. Vituttaa ja oon suurin piirtein ottamassa eroa. Pahentunut vaan lasten saannin jälkeen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saa helpotusta ruokavaliolla.

Vierailija
2/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ruokavaliolla? Syön normaalia sekaruokaa ja lisäksi d-vitamiinia, kalaöljyä, monivitamiinia ja kalkkia purkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bingo! Lapsen saannin jälkeen homma karannu käsistä. Hormonit vie ja minä vikisen. Jollain pitäis saada homma kuosiin, ettei aina oo itsemurhaa tekemässä ja eroa ottamassa ennen kuukautisia.

Vierailija
4/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä bingo! Lapsen saannin jälkeen homma karannu käsistä. Hormonit vie ja minä vikisen. Jollain pitäis saada homma kuosiin, ettei aina oo itsemurhaa tekemässä ja eroa ottamassa ennen kuukautisia.

Ruokavaliolla homman saa kuosiin.

Vierailija
5/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi ilmottautuu! Eroa teen kanssa joka kuukasi, mies parka.. Lisäksi tässä viime aikoina oon saanut raivoamisen lisäksi vielä ihan hullun valvomisen, saatan valvoa kolmekin vuorokautta! Muuten ei unettomuutta ole, ja tuokin aina laukeaa menkkojen alkamiseen mutta on siis ihan  peestä. Ruokavaliovinkkejä ota minäkin vastaan! Ja "mukava" saada kohtalontovereita! Mullakin tämä on siis ihan lähtenyt käsistä tässä lasten saamisen jälkeen. Vaihdevuosia odotellessa!

Vierailija
6/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. T.ap

Vierailija
7/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helpottanut säännöllinen, melko rankka liikunta yhdistettynä supersäännölliseen ruokailuun ja unirytmiin. B6-vitamiinia isoilla annoksilla (50-200 mikrogrammaa/vrk) voi kokeilla. Ja sitten se ennakointi: pms-päiville ei kannata varata mitään isoja juttuja, vaan yrittää viettää mahdollisimman rennoissa merkeissa. Tehdä mukavia juttuja, katsoa vaikka elokuvia ja lepoa ja liikuntaa tietenkin. Niin paljon kuin arkeen on mahdollista ympätä vapaahetkiä.

Mut oikeasti, jos elämä menee ihan persiilleen pms:n takia, menkää gynelle ja kysykää vaihtoehtoja. Joillakin esim. e-pillerit tuovat apua ja ääritapauksissa SSRI-lääke parina päivänä kuukaudessa on taivaan lahja. SSRI-lääke on siis masennuslääke. Eli kysykää apua, älkää jääkö kärvistelemään.

Vierailija
8/8 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös auttanut runsas b-vitamiinin syöminen. Syön sitä kuurina muutama päivä ovulaation jälkeen seuraavien menkkojen loppuun. Auttaa tosi hyvin, vaikken yleensä olekaan mikään vitamiinien ihmeisiin uskova. Esim. Neurobion Forte on tähän hyvä valmiste.