Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko ottaneet tytöillenne hpv-rokotteen?

Vierailija
14.07.2017 |

Minkälaisia sivuvaikutuksia rokotteella on? Jos ette ole, niin miksi ei?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu. Meilläpäin koetetaan toipua ensimmäisen rokotusaallon sivuvaikutuksista, valitettavasti moni nuorista tytöistä jää nyt steriiliksi loppuiäkseen. Lastenlääkärit itse ovat varoitelleet tai olleet rokotteen sivuvaikutuksista huolissaan, en tiedä miten Suomessa on.

Täällä oli myös skandaali, kun paljastui tutkimustulosten vääristely ja rokotteen todellisten vaarojen peittely.

Steriiliksi :D

Tää on niin huippua kun hurupäät luulee että tuo rokote jotenkin vaikuttaisi vain sukuelimiin. Miksi se aiheuttaisi steriiliyttä yhtään sen enempää kuin jäykkäkouristus- tai kurkkumätärokote?

Vierailija
22/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat ottaneet ja poikamme myös. Nythän noita hpv-syöpiä on yhä enemmän myös miehillä, kiitos suuseksin. Ja ne on nimenomaan nuorten miesten syöpiä, ei vanhusten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän tyttö otti, hänen luokallaan 10 tytöstä 2 ei ottanut. Samaa luokkaa tuo rokotekattavus laajemminkin. Toivottavasti laajennetaan pian poikiin, nyt kun havaittu suu- ja nielsyöpien raju yleistyminen.

Vierailija
24/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu. Meilläpäin koetetaan toipua ensimmäisen rokotusaallon sivuvaikutuksista, valitettavasti moni nuorista tytöistä jää nyt steriiliksi loppuiäkseen. Lastenlääkärit itse ovat varoitelleet tai olleet rokotteen sivuvaikutuksista huolissaan, en tiedä miten Suomessa on.

Täällä oli myös skandaali, kun paljastui tutkimustulosten vääristely ja rokotteen todellisten vaarojen peittely.

Missä "täällä"?  Ja vaikka rokote ehkäisee kohdunkaulansyöpää, sillä rokotteen vaikutusmekanismilla ei ole mitään tekemistä tuon anatomisen alueen kanssa. Nämä steriiliyshöpötykset hyvin paljastaa miten tuskallisen tietämättömiä rokotevastaiset ovat.

Vierailija
25/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pistoskohta oli vähän arka ei muuta.

Kannattaa muuten huomioida että näiden rokotettujen ikäluokan kohdalla ilmaiset papaseulonnat todennäköisesti loppuvat. Eli rokottamattomien pitää sitten itse muistaa hoitaa asia.

Vierailija
26/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta on parempi opettaa lapselle vastuullista seksuaalikäyttäytymistä sen sijaan että ristin sormet ja toivoo että rokote suojaa.

Yleensä se on kyllä niinpäin että ne jotka ottaa rokotteen ovat kyllä muutenkin niitä vastuullisemmin käyttäytyviä. 

Vierailija
27/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut. Rokotteen tieteellinen näyttö ei vielä riitä. Olen itse tutkija joten osaan arvioida rokotetutkimuksia ehkä paremmin kuin keskivertokansalainen. Samasta syystä jätin aikoinaan myös siksinfluenssarokotteen ottamatta.

Vierailija
28/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole teinejä rokotettu.

Kyseinen rokote on vielä niin lapsen kengissä. Se on vähän kuin nappailis buranaa, ehkä johonkin tautiin, joka joskus saattaa tulla. Ehkä sairastuukin ja se on sitten sitä kantaa, johon ei ole mitään vaikutusta.

Vierailija
29/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanovat, että rokotetta ei ole tarpeeksi testattu. Väärin.

Itse sain kutsun rokotteen testiryhmään ja menin ilomielin. Kaikki hoidettiin tarkasti, tilannetta seurattiin, otettiin testejä ym ym. Ensimmäisen rokotten sain joskus 7-8 vuotta sitten ja vieläkin minua kutsutaan tutkimuksiin. 

Minkäänlaisia sivuvaikutuksia en ikinä saanut, vaikka rokotteita laitettiin kolme kpl. Ei ollut edes käsi kipeä. Itse tutkimushenkilönä voin vakuuttaa, että asiaa on tutkittu tarpeeksi ja seurattu jo sadoilla ellei tuhansilla ihmisillä ja 8 vuoden ajan. Jos rokote olisi vaarallinen, se olisi jo jollakin meistä tullut esiin.

Eikä rokottamista voi missään tapauksessa kutsua sukupuolitautien ehkäisyvälineeksi.. Ottakaa selvää ennen kun vauhkoatte täällä asiasta mitä ette ymmärrä. Toki voitte jatkaa vauhkoamista sekä ottaa hymyillen vastaan puhelun lapseltanne 10-20 vuoden päästä kun hänellä on kohdunkaulansyöpä. Yleistyvästä syövästä kuitenkin puhutaan. 

Vierailija
30/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain kykene ymmärtämään tuota rokotuvastaisuutta. Jos täällä kirjoittelevat tyypit saisi päättää, maailmassa kuoltaisiin vieläkin isorokkoon tms. rokotusten ansiosta hävinneeseen tautiin.

Kriittisyys on eri asia. Kriittisten väitteiden tueksi olisi kuitenkin hyvä olla jotain kättä pidempää (esim. asiallista tutkimustietoa), muuten kritiikki jää pelkäksi tyhjänpäiväiseksi huuteluksi.

Vierailija
31/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystiedon opettajana olen törmännyt siihen että jotkut pojat ovat sitä mieltä etteivät halua seurustella rokottamattoman tytön kanssa. Kai noilla syövillä on jo sen verran peloiteltu, rokottamaton tyttö on potentiaalinen tartuttaja.

Vierailija
32/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin siihen, kun se tuli ekan kerran rokotusohjelmaan. Kuulemma en voi välttyä irtosuhteilta.

Olen aseksuaali, eli tuokin tuupattiin turhaan elimistööni. En halua harrastaa seksiä enkä varsinkaan kokea mitään läheisyyttä tuntemattoman kanssa. Tosin ei minua haittaa esim. lastensaantikyvyn menetys.

Vierailija
33/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut. Rokotteen tieteellinen näyttö ei vielä riitä. Olen itse tutkija joten osaan arvioida rokotetutkimuksia ehkä paremmin kuin keskivertokansalainen. Samasta syystä jätin aikoinaan myös siksinfluenssarokotteen ottamatta.

Njaa, minkäköhän alan tutkija?

Itse olen työskennellyt nimenomaan rokotetutkimuksessa ja kaikki tutkijamme ovat kyllä ottaneet rokotusohjelman rokotteet lapsilleen, myös hpv-rokotteen.

Vierailija
34/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, steriilejä tyttöjä, niinpä niin. Kurkkumätä rokote aiheuttaa varmaankin laulutaidottomuutta, pneumokokkirokote keuhkosairauksia jne.

Jospa te hörhöt nyt ensin opettelisitte mistä rokotteissa on edes kyse, mikä se toimintaperiaate on ennen kuin lauottenoita älyttömyyksiä. 

Vierailija
35/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna tytöilleni sitä viestiä että irtoseksi olisi ikinä ok.

Vaikka kuinka haluaisit niin tyttäresi päättää aikanaan omasta seksistään

Vierailija
36/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siinä kohtaa kun joku väittää hpv-rokotteen aiheuttavan steriiliyttä ymmärtää että vastapuoli ei tajua niin hölkäsenpöläystä siitä miten rokotteet edes toimii.

Vierailija
37/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hpv:n aiheuttamat muutokset kohdunkaulassa, tai lähinnä niiden hoito, voi kyllä aiheuttaa hedelmättömyyttä. Ehkä joku on siis mennyt tuossa vähän harhaan, rokote siis voi ehkäistä hedelmättömyyttä eikä suinkaan päinvastoin.

Vierailija
38/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei otettu, useammasta syystä. Luin paljon asiasta. Noita hpv viruksia on niin paljon, oliko sata? En enää muista. Mutta tämä rokote suojasi vain paria vastaan. Eli sama syöpä voi hyvinkin tulla rokotetullekin. Tanskassa ainakin ollut paljon uutisissa oireista rokotuksen jälkeen ja myös tuosta lapsettomuusongelmasta. Rokotteen voi ottaa myöhemminkin. Silloin sen toki joutuu itse maksamaan. Jos myöhemmin tuntuu, että haluammekin sen tyttärillemme, niin sitten maksamme. Ja muutoin olemme ottaneet rokotusohjelman mukaiset rokotukset. Silloin ei tosin ollut rotavirusrokotetta ohjelmassa. Sen kohdalla olisin varmaan myös miettinyt.

Vierailija
39/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ihan ymmärrettävää on että poika voi vähän arkailla jos tyttöystävä paljastuu rokottamattomaksi. En itsekään toivo että oma poika alkaisi seurustella rokottamattoman tytön kanssa. Vaikka yhdynnässä käytäisikin kondomia niin harvemmin kai suuseksissä käytetään ja se on se suurempi riski pojalle.

Vierailija
40/70 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu, useammasta syystä. Luin paljon asiasta. Noita hpv viruksia on niin paljon, oliko sata? En enää muista. Mutta tämä rokote suojasi vain paria vastaan. Eli sama syöpä voi hyvinkin tulla rokotetullekin. Tanskassa ainakin ollut paljon uutisissa oireista rokotuksen jälkeen ja myös tuosta lapsettomuusongelmasta. Rokotteen voi ottaa myöhemminkin. Silloin sen toki joutuu itse maksamaan. Jos myöhemmin tuntuu, että haluammekin sen tyttärillemme, niin sitten maksamme. Ja muutoin olemme ottaneet rokotusohjelman mukaiset rokotukset. Silloin ei tosin ollut rotavirusrokotetta ohjelmassa. Sen kohdalla olisin varmaan myös miettinyt.

Laita ihmeessä linkki tuohon lapsettomuusongelmaan liittyen ;)