Tilillä rahaa n 6000 euroa, silti huolestuttaa jos
tuo summa ei riitäkään puskuriksi pahan päivän varalle. Mutta 1400 euron nettoansioista on ollut tosi haasteellista säästää. Miten elää vielä säästeliäämmin. Tlanne nyt, ei lehtitilauksia, ei autoa, ei mitään ylimääräisiä vaate yms ostoksia. Vain perus ruoka ja pesuaineet ostoslistalla,
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. Itselläni on tilillä nyt 92000e.
Ei se mitään, olet keppikerjäinen esim. Nallukkaan verrattuna.
Niin siis minähän olen oikeastikin keppikerjäläinen, tosin kohtuullisen varakas sellainen.
Oletko ma tu?
Mä olen ainakin pee aa ;)
Vierailija kirjoitti:
28 v mies, tilillä nyt n 28 000 euroa. Tuloja joka kk 2100 euroa netto tilille. Pelkään tulevaisuutta. En uskalla ostaa asuntoa, koska tulevaisuus näyttää epävarmalta. Jos olisi maksettu asunto ja noin puolimiljoonaa sijoituksissa niin voisi elää hieman rennommin.
Sun ongelma ei ole rahan puute vaan suhteeton ja perusteeton pelko.
Ilmeisesti sulla ei ole elätettäviä eikä velkaa. Jos yksi työ loppuu, voit lähteä työn perässä minne vaan, tehdä mitä töitä vaan, mihin vuorokauden aikaan vaan, mitä vuoroja vaan. Olet nuori, ja terve, ja mies, pystyt mihin vaan. Vaikka kituuttamaan ja opiskelemaan uuden ammatin. Tuolla rahalla pystyt siihenkin. Mä en ymmärrä mitä sä pelkän pelkäät. Sulla ei ole muuta pelättävää kuin sairaus ja kuolema, ja niille me ei kukaan voida mitään, millään rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mitä enemmän saan pienistä tuloistani säästöön, sitä pihimmäksi muutun rahan käyttämisen suhteen. Parempi kai näinpäin, mutta ärsyttää silti.
Minä myös - en olisi uskonut että jonain päivänä nuukailen yhdestä eurostakin, näin vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mitä enemmän saan pienistä tuloistani säästöön, sitä pihimmäksi muutun rahan käyttämisen suhteen. Parempi kai näinpäin, mutta ärsyttää silti.
Minä myös - en olisi uskonut että jonain päivänä nuukailen yhdestä eurostakin, näin vaan on.
Näin muuten on. Nyt on kaikki velat maksettu, on säästetty isohkot summat rahastoihin ja osakkeisiin, edelleenkin säästetään automaattisesti1000€/kk ja katsotaan tarkasti, mihin loput rahat käytetään. Ja kun näin elellään, säästyy ainakin toinen tonni joka kuukausi. Ei sitä näköjään karvoistaan pääse!
Luoja kuinka jotkut on lapsellisia.