Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19v ja mielenterveysongelmat. Mistä saan apua?

Vierailija
13.07.2017 |

On masentuneisuutta, ahdistusta, panikointia... Eksän mukaan olen täysin mielisairas.

Haluaisin itsekin jotain helpotusta tälle ololle. Minkä kautta olisi helpointa saada apua, ihan normi terveyskeskus?Siellä kestää vaan aina niin helkutin kauan ja tuntuu ettei asiat etene.

Kiitos avun antajille <3

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et opiskele eli sitä kautta ei ole terveydenhoitoa niin sitten terveyskeskukseen lääkärinaika. Voit toki mennä päivystykseenkin jos tuntuu siltä. Tai yksityiselle.. Mutta kallista maksaa itse. Lääkärin puoleen käänny jokatapauksessa, niin siitä se lähtee! Itse olen käynyt työterveyden kautta ja kunnallisella ja aina saanut apua. Niin keskusteluun kuin tarvittavia lääkkeitäkin. Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sun ikäiset opiskelevat, joten käyttävät opiskelijoiden terveydenhuoltojärjestelmää, joka on eri paikoissa erilainen. Mutta yleensä oppilaitoksessa on terveydenhoitaja, joka ohjaa eteenpäin.

Jos olet jo työelämässä, niin sinulla on jonkinlainen työterveyshuolto. Mutta sen taso vaihtelee työpaikoittain eikä kaikkiin kuulu sairauksien hoito. Tämä pitää selvittää työnantajalta. Ei tarvitse kysyä miksi kysyt, vaan voit kysyä vain millainen työterveyshuolto sinulla on.

Jos kumpikaan yllä olevista ei koske sinua, niin jäljelle jää terveyskeskus. Ei se varmaa ole, että jonot ovat hirveän pitkiä. Kyllä ne jossain voivat olla ihan kohtuullisia. Sinuna kokeilisin sieltä ensin.

Sitten jos tuskastut terveyskeskuksen palveluihin täysin, niin on mahdollista hakeutua yksityiselle. Se vaatii rahaa, voit maksaa itse tai kysyä vanhempia tai muita sukulaisia ja tuttavia sponsoreiksi. Yksityisellä voit vapaasti hakeutua ihan kenen vastaanotolle haluat. Mutta hakuammunta ei välttämättä tuota yhtään parempaa tulosta kuin terveyskeskus. Mutta jos sinulla on tiedossa joku, jota on suositeltu, niin silloin olet jo vähän varmemmalla pohjalla.

Onnea matkaan! On hienoa, että haluat tehdä asioille jotain, että haluat auttaa itseäsi ja edistää elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla