Auttakaa lomasuunnitelman kanssa! Yksinäinen, sinkku, keski-ikäinen
Lomaan kolme viikkoa ja ahdistaa. Kahden viikon loma eikä mitään suunnitelmia. Ulkomaille en halua yksin läheä, kokeilin eikä ollut mun juttu.
Ehdottakaas mulle jotain? Kotona jos kökin niin loma valuu "hukkaan"
Kommentit (32)
Mee tonne. Siinä on opas mukana, ja kaikki valmiiksi järjestetty, ja saat taatusti erilaisen elämyksen. http://www.inarisaariselka.fi/events/inarijarven-melontaretki/
Viroon? Pärnu on ihan kiva. Tai sitten Lappiin, vuokraat mökin esim. Kilpisjärveltä.
Kiitos vinkeistä! Nuo kaukomaiden ryhmämatkat pistetään kyllä korvan taakse, ihan niin paljoa ei ole nyt pistää tähän lomaan tänä vuonna :).
Norjan risteilyjä aloin katselemaan, mutta lisää vinkkejä saa antaa :). Auto on käytössä ja tykkään kyllä ajella yksin pitkiäkin matkoja. Nordkapp kiinnostaisi kyllä. Etelä-suomesta olen kun joku kyseli.
-ap
Olen 35-vuotias nainen, ja kierrellyt paljon yksin Lapissa mökkejä vuokraten ja vaellellen ja nähtävyyksiä katsellen. Sinkku en ole mutta matkustellut yksin silti. Aina on ollut ihan mahtavia matkoja ja juttuseuraa löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Nuo kaukomaiden ryhmämatkat pistetään kyllä korvan taakse, ihan niin paljoa ei ole nyt pistää tähän lomaan tänä vuonna :).
Norjan risteilyjä aloin katselemaan, mutta lisää vinkkejä saa antaa :). Auto on käytössä ja tykkään kyllä ajella yksin pitkiäkin matkoja. Nordkapp kiinnostaisi kyllä. Etelä-suomesta olen kun joku kyseli.
-ap
Hurtigruten?
Lofootit? Sinnekin järjestetään valmismatkoja bussilla. Tai ottaisitko lennon/junan Lappiin, vuokraisit sieltä auton ja lähtisit ajamaan Pohjois-Norjan kierroksen? Inari-Utsjoki-Pykeija-Nordkapp-Skibotn-Kilpisjärvi-Kittilä. Luulen että voit vuokrata Ivalon kentältä auton ja palauttaa sen Kittilän kentälle. Pykeija on erittäin hieno. Nordkappissa ei kannata yöpyä vaan muualla, N on yöpymiseen kallis. Norjassa on ok-hintaisia lomamökkikyliä, jos on omat lakanat mukana, hotellit voi olla kalliita. Tuohon kiertomatkaan saa menemään neljä-kahdeksan päivää.
Minä menisin johonkin kivaan kesäkaupunkiin esim. Naantaliin.
Tekisin shoppailumatkan Helsinkiin tai Tampereelle.
Risteily ja kylpylä. Ja jos vielä olisi rahaa niin vuokraisin jonkun kivan mökin pariksi päiväksi.
Kotona siivoaisin ja sisustaisin. Kävisin terassilla syömässä ja parilla. Istuisin kahvilassa ja katselisin ihmisiä.
Tekisin itselleni jonkun "muuttumisjutun"...voi olla vaikka henkinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hurtigruten?
Lofootit? Sinnekin järjestetään valmismatkoja bussilla. Tai ottaisitko lennon/junan Lappiin, vuokraisit sieltä auton ja lähtisit ajamaan Pohjois-Norjan kierroksen? Inari-Utsjoki-Pykeija-Nordkapp-Skibotn-Kilpisjärvi-Kittilä. Luulen että voit vuokrata Ivalon kentältä auton ja palauttaa sen Kittilän kentälle. Pykeija on erittäin hieno. Nordkappissa ei kannata yöpyä vaan muualla, N on yöpymiseen kallis. Norjassa on ok-hintaisia lomamökkikyliä, jos on omat lakanat mukana, hotellit voi olla kalliita. Tuohon kiertomatkaan saa menemään neljä-kahdeksan päivää.
Vuokraa Pykeista yhdeksi yöksi rantamökki täältä http://bugoynesfi.weebly.com/majoitus.html , käy saunassa ja ui jäämeressä :) , saat työkavereille kerrottavaa ainakin, tuo Elsa taitaa jopa vähän puhua suomea jos muistan oikein.
Olin pari vuotta sitten yksin Viron kartanot kierroksella. Se oli hyvä, parin matkalaisen kanssa vieläkin viestitellään.
Liity Helsingin latuun ja mene heidän järjestämälle ryhmävaellukselle, niissä on monesti yksin matkustavia jotka eivät "uskalla" vaeltaa ihan yksin vaan haluavat oppaan ja ryhmän seuran ja tuen. Tänä kesänä on vielä useampi reissu: http://www.helsinginlatu.fi/lajit-ja-toimintamuodot/yon-yli-retket-vael…
Mites olisi korukurssi Valamossa? http://www.valamo.fi/kädentaidot/event/811-hopeatyö-käädyt-ja-punokset…
Vierailija kirjoitti:
Miss päin asut ? Minulla vähän sama juttu, olen 37-vuotias ja elämä yllätti "yksinäisyydellä". Itse asun Helsingissä.
Anteeksi on pakko kysyä, että kuka alapeukutti tätä mun viestiä ja miksi ? 😂 en ole siis vihainen mutta kiinnostaa mikä tässä ärsytti ?
Osta museokortti ja kierrä kaikki mahdolliset museot! Museossa tykkään itsekin käydä yksin. Ja sit museomyymälät ja kahvilat. Tai hommaa koira, silloin on aina seuraa. Tai kirjaston kautta rannalle.