Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksin, kuin yh vaikka avioliitossa. Onko muita kohtalotovereita?

Vierailija
13.07.2017 |

Mun mies oli todellinen virhevalinta puolisoksi ja vielä huonompi valinta lasteni isäksi. Oletin, kun mentiin yhteen, että hän aikoo osallistua jollain lailla. Luulo osoittautui vääräksi.
Mies kulkee omia menojaan, saattaa hävitä jopa moneksi päiväksi ilmoittamatta mitään, ei keskustele kenenkään perheemme jäsenen kanssa mistään, ei itse soita tai viestittele lasten kanssa, ei aina edes vastaa heidän puheluihinsa kun ei huvita, viettää aikansa kotona yksin harrastustilassa, ostaa asioita ja ruokaa vain itselleen, ei osallistu kotitöihin, ei lasten hoitoon, ei auta koulutehtävissä tai harrastuksissa. Ei korjaa polkupyörää (vaikka osaisi hyvin) tai vaihda auton renkaita. Tässä jotain esimerkkejä... lisää löytyy kyllä.

Hän ei petä, ei ole väkivaltainen fyysisesti tai psyykkisesti (ainakaan tarkoituksella, vaikka onhan tällainen täydellinen huomiottajättäminen eräänlaista väkivaltaa), maksaa puolet asuntolainasta. Vuosien mittaan olen pyytänyt, anonut, kiukutellut ja raivonnutkin mutta mikään ei saa häntä muuttumaan. Miksen jätä häntä? No, edelleen olisin yhtä yksin kuin nytkin. En tiedä mikä elämässäni muuttuisi, paitsi että joutuisin maksamaan asuntolainan kokonaan yksin.

Hankalaa on, jos haluaisin tehdä joskus jotain yksin. Mies ei suostu hoitamaan mitään, että minä saisin aikaa ilman lapsia. Hänellä on kaikki aika vain omiin juttuihinsa, mutta minun tarvettani hän ei ymmärrä. Jos tarvitsen aikaa asian hoitamiseen, joudun hankkimaan lapsenvahdin muualta. Nolottaa pyytää isovanhempia tai kummeja pikkuasioiden takia avuksi, varsinkin kun mies saattaa olla samaan aikaan kotona, mutta ei vaan suostu tekemään mitään. Muutaman kerran olen jättänyt vaan lapset miehelle ja ilmoittanut, että he ovat nyt hänen vastuullaan tietyn ajan. Mutta ne on olleet virheitä, lapset ovat jääneet täysin heitteille, isä saattaa vaikka poistua kauppaan ja jättää pienet keskenään kotiin.

Nyt jälkikäteen olen ymmärtänyt, että silloin kun suunniteltiin yhteistä elämää ja lapsia, minä kerroin haaveistani ja hän myhäili mukana. Se ei tarkoittanutkaan, että hän aikoisi osallistua asioihin, vaan hän antoi tavallaan suostumuksen että minä voin tehdä niin. Itse hän ei näe mitään ongelmaa tavassaan elää.

Aiemmin harrastimme yhdessä (hänen harrastuksiaan), mutta nyt kun lapset on kuvioissa mukana, ei ne harrastukset onnistu. Siispä hän harrastaa niitä yksin, eikä halua osallistua meidän muiden harrastuksiin.

Aina välillä ihmettelen tätä elämää, en olisi uskonut että avioliitossa voi olla näin yksin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan tuollaista ollut mutta selvästi kuitenkin mies ja hänen juttunsa ja sitten minä ja lapset oma "yksikkömme".

Ero tuli ja ei elämä ole sen kummempaa, olin jo niin tottunut yksinoloon parisuhteessa. Nyt lähinnä ihmettelen miksi jaksoin niin kauan suhdetta jossa minulla ja lapsilla ei ollut juurikaan väliä.

Vierailija
2/6 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään järkeä vaikka mies kuinka maksaisi puolet asuntolainasta.

Eiköhän olisi henkisesti paljon helpompaa järjestää elämä ihan uusiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa, mitä ensimmäisellä vastaajalla.

Siihen vaan sitten lisäksi miehen kiukuttelu siitä, että hänen on suljettu ulos perheestä.

Sen kerran, kun hän halusi leikkiä isää ja perheenpäätä, niin lapset katsoivat minuun että mitä nyt tehdään ja minä sanoin että niin kuin iskä sanoo. Kyllähän me oltiin lasten kanssa oma yksikkömme, meillä oli tapamme ja jopa omat käsimerkkimme, sisäpiirivitsimme ja... Niin.

Eksä on sittemmin liittynyt niihin surullisiin miehiin, joita vaimo ei ymmärtänyt ja vei sitten lapsetkin mennessään... eikä ne lapsetkaan enää pidä yhteyttä ja hurja miten se lapsuus katosi ja toi pari omapäistä teiniä sen sijaan.

Vierailija
4/6 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän palstalla tuon eläneet voisivat tarjota ihan pyyteettömästi lastenkaitsemisapua?

Sä todella tarvitset omaa elämää. Ottaisin ihan mielellään lapsesi meille yökylään tai illaksi, jotta pääsisit harrastuksiisi. Tai tapaamaan kavereita. Tai jotain.

Vierailija
5/6 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua koskaan pelota, että kuolet, ja lapset jäisivät sitten vain isänsä kanssa? :o

Vierailija
6/6 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero voisi tehdä ihan hyvää isän ja lasten suhteelle, koska silloin sen isän olisi pakko ottaa vastuu niistä omalla vuorollaan. Ja sä saisit aikaa tehdä itse omia juttujasi. Mieti myös sitä, minkä kuvan annat lapsillesi perhe-elämästä ja tasa-arvoisesta parisuhteesta, kun jatkat tuollaista elämää. Enkä edes ala puhua siitä, kuinka hukkaat oman elämäsi huonossa suhteessa.