Työkkäri ei soittanut, vaikka piti
TE-toimiston tiedoissani luki, että soittavat 12.7.2017.
Ei tullut soittoa, eikä ollut tiedoissani enää mitään mainintaa mahdollisesta yhteydenotosta - johtuu kai iästäni, olenhan jo 57 v.
Pitääkö tässä nyt varrota yhtä työkän soittoa joka hiivatin päivä, vaikka mitään merkintää soitosta ei enää ollut?
Mites muut?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miksi työkkäriin ilmoitetaan nykyään vain yli kaksi viikkoa kestävät työsuhteet?
Itse teen paljon alle kaksi viikkoa kestaviä työpätkiä. Mistä työkkäri tietää teenkö ollenkaan lyhyempiä pätkiä, kun niitä ei pysty ilmoittamaan?
Voit ilmoittaa ne kassaan/Kelaan. Ei "haittaa" jos teet satunnaisia töitä, jos olet kuitenkin valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Satunnaiset työpäivät omassa yrityksessä sen sijaan kiinnostavat työkkäriäkin.
Mä olen n.30v, ja mulla ei ollut edes soittoaikaa missään. Edellisen kerran soitettuaan, yhteyshenkilö sanoi että soittelee hyvissä ajoin ennen kuin työnhaku menee umpeen. Kysyin silloin että milloin minun pitää alkaa soittelemaan sinne päin jollei puhelua kuulu, hän sanoi että ei tarvitse tehdä mitään, heiltä kyllä otetaan yhteyttä.
Heidän"yhteydenottonsa" tulikin sitten kelan kautta kirjeenä, jossa minulta oltiin evätty työmarkkinatuki, koska en ole uusinut työnhakua. Jännä että kykenivät lähettämään tuollaisen lausunnon kelalle, mutta eivät kyenneet soittamaan minulle. Olisipa kiva itsekin näin osapäivätyöläisenä olla tekemässä tuollaista hommaa jonka saa tehdä ihan miten sattuu, eikä tarvittse mitään vastuuta ottaa siitä että joku ihminen jää ilman rahaa, ja joutuu jättämäänvuokria rästiin jne :)
Ei ole ihme, jos puolin ja toisin tulee tyytymättömyyttä. Syy ei ole virkailijoiden eikä työttömien vaan jälleen kerran johtoportaassa. Henkilökuntaa ei ole lisätty tarpeeksi vaikka työttömyys rajähti käsiin. Olen itse yli vuoden kestäneen työttömyyden aikana käynyt nuutaman kerran työkkärissä henkilökohtaisesti kyselemässä kun soittoaikaani on muutettu ja olen aina saanut ystävällistä palvelua sekä vastaukset kysymyksiini. T.se 59v työtön