Te joilla hiuksista tuli liian tummat värjäyksessä, miten nopeasti haaleni?
Tuntuu että näistä ei lähde väri mihinkään vaikka olen useasti pessyt jo. kerran annoin vaikuttaa sooda + shampoo päässä, sitten olen myös pessyt syväpuhdistavalla, mutta ajatus oli seuraavaksi muhitella sen kanssa ihan joku tunnin. Tummanvaalealal värjäsin vaaleat hiukseni ja näistä tuli ruskeat.
Kommentit (7)
Sinä joka vastasit minulle, värjää ne hiukset silläkin uhalla että joudut kestämään sen prosessin tai ottamaan sen riskin että eivätnäytä kovin kauniilta aluksi. Syöt hiuksia vahvistavia lisäravinteita ja kestät vaan sen vaiheen, ei ole minusta oikein että sinä joudut elämään loppuelämäsi hiusten kanssa joihin et ole tyytyvinen! Kerran se kirpaisee, just do it :D Uskon että se on sen arvoista. Ja voithan sä vielä kysyä jonkun toisen kampaajan mielipidettä. Entä jos raidoittaa hiukset vähitellen vaaleammaksi, hellävaraisempaa? Eiköhän joku keino löydy!
Nirvel Color out. Poistaa vain värin ei vaalenna
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka vastasit minulle, värjää ne hiukset silläkin uhalla että joudut kestämään sen prosessin tai ottamaan sen riskin että eivätnäytä kovin kauniilta aluksi. Syöt hiuksia vahvistavia lisäravinteita ja kestät vaan sen vaiheen, ei ole minusta oikein että sinä joudut elämään loppuelämäsi hiusten kanssa joihin et ole tyytyvinen! Kerran se kirpaisee, just do it :D Uskon että se on sen arvoista. Ja voithan sä vielä kysyä jonkun toisen kampaajan mielipidettä. Entä jos raidoittaa hiukset vähitellen vaaleammaksi, hellävaraisempaa? Eiköhän joku keino löydy!
Mulla on valitettavasti sellainen työ että pitää olla edustava, en voi olla millään hullun näköisillä hiuksilla. Tuota raidoitusta kokeiltiin kerran, mutta lopputulos oli niin kamala että oli pakko värjätä takaisin tummaksi. Oranssinkeltaiset raidat mustassa tukassa vaan oli jotain millä en voi töissä olla.
Tämä tumma on ihan hyvän näköinen kunhan olen huolellisesti meikattu. Mutta ilman meikkiä näytän kyllä kieltämättä todella sairaalta ja oudolta näin tummassa tukassa. Luonnollinen hiustenvärini on vähjän kultainen / punertava maantiensävy.
Missä on niin hyvä kampaaja että yhdellä kerralla onnistuu värjäämään pysyvän mustan sävyn joka ei lähde edes kasvamalla pois? Haluan samanlaisen mutta blondauksen koska olen kyllästynyt jatkuvaan juurikasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Missä on niin hyvä kampaaja että yhdellä kerralla onnistuu värjäämään pysyvän mustan sävyn joka ei lähde edes kasvamalla pois? Haluan samanlaisen mutta blondauksen koska olen kyllästynyt jatkuvaan juurikasvuun.
Niinpä. Itse olen käynyt ihan huippukampaamoissakin (Pirkko Jaakkola ja Blackout Helsingissä) ja näissä on oltu sitä mieltä että ei onnistu paitsi jos:
- hiukset saisi leikata lyhyeksi. Tällöin voisi tehdä monta värinpoistoa peräkkäin ja siihen päälle taittoväri. Pitkä tukka ei sitä kestä. Kuulemma olisi koko päivän operaatio lyhyeenkin tukkaan.
- Hyväksyy että hiukset näyttävät ehkä noin vuoden vähemmän hyviltä esim. sellaisilta että on raitoina tummaa ja vaaleaa ja lisäksi omaa maantienväristä tyvikasvua
- 2
Ei ne miksikään vaalene jos kestovärillä on värjätty, muuta kuin ihan vetyperoksidia sisältävillä vaalennuspesuilla tai värinpoistoilla.
Itselläni on ollut jo 7 vuotta lähes mustat hiukset vastoin tahtoani, koska kerran kampaajalla kävi joku virhe, että kun piti laittaa se mun tavallinen mahonginsävyinen vaalean/keskiruskea, hiuksista tulikin melkein mustat. Vaalennuspesua yritettiin heti kampaajalla, mutta ei lähtenyt kuin ihan aavistus ja tukkaan tuli ruma oranssi sävy. Niinpä aloin värjätä tummaksi ja opettelin meikkaamaan niin etten näytä ihan haudasta nousseelta zombielta. Aina välillä käyn uudella kampaajalla ja kyselen mahdollisuuksia vaalentaa väriä. Vastaus on aina sama: ei onnistu niin ettei hiukset räjähtäisi huonokuntoisiksi ja/tai olisi rumanvärisiä välivaiheita. Eli eiköhän tässä pysytä eläkeikään mustatukkaisena :(