Kantapäässä tuntuu kuin ois ilmakupla, kävely sattuu
Onko jollain joskus ollut vastaavaa? Tuon paremmin en osaa kuvailla.
Mistä johtuu ja miten saa paranemaan?
Kommentit (12)
limapussin tulehdus, mulla oli ja lääke ja lepo auttoivat. Perkeleen kipeä kyllä
Jos päällepäin ei näy mitään, niin kyseessä voi olla ihan normaali rakko, joka on pintaa syvemmällä. Ei maailman mukavinta hommaa, mutta kynsileikkurilla olen pari kertaa sellaisen 'leikellyt auki' (ei se satu). Neste tulee sitten pois kuten normaalista rakosta, eikä välttämättä muuta tarvitse tehdä.
Googlaa plantaarifaskiitti ja sen hoito. Voi kestää pitkään. Ja auta armias jos astuu vaikka Legon päälle..se kipu on kauhee.
Mulla sama ongelma, paitsi että tuntuu kuin siellä ois sisäinen känsä tai pieni piikki. Vaivaa eniten aamuisin, kun yrittää lähteä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma, paitsi että tuntuu kuin siellä ois sisäinen känsä tai pieni piikki. Vaivaa eniten aamuisin, kun yrittää lähteä liikkeelle.
Plantaarifaskiitti oireilee just näin.
Olin unohtanut, mutta niin tuttu kuvaus, että on minullakin ollut. Nimenomaan ilmakuplalta tuntui ainakin aamun eka askelilla. Ilmeisesti se parani itsekseen, kun ei ole vaivannut pitkään aikaan.
Pehmeäpohjaiset kengät, pehmeät pohjalliset voi lievittää tätä kuten muitakin jalkaongelmia. Hyvät kengät on koko ryhdin perusta.
Vierailija kirjoitti:
Pehmeäpohjaiset kengät, pehmeät pohjalliset voi lievittää tätä kuten muitakin jalkaongelmia. Hyvät kengät on koko ryhdin perusta.
Crocksit jalkaan siis.
Mulla on joskus ollut tuo että kipu on kamala kun lähtee liikkeelle, silloin tuntui tuossa akilles jänteen alaosassa, kantapään takaosassa. Silloin oli varmaan tuo plantaarifaskiitti.
Tää tuntuu selkeästi jalkapohjan puolella ja kipu on kokoajan samanlaista, loppupeleissä aika pienellä alueella. Akillesjänteen alaosaa jos painaa niin ei ole kipeä, jalkapohjasta taas jos painaa kantapään kohdalta niin sattuu. Voikohan tällainen tulla jos astuu esim kiven päälle? Astuin eilen mutta en muista kummalla jalalla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus ollut tuo että kipu on kamala kun lähtee liikkeelle, silloin tuntui tuossa akilles jänteen alaosassa, kantapään takaosassa. Silloin oli varmaan tuo plantaarifaskiitti.
Tää tuntuu selkeästi jalkapohjan puolella ja kipu on kokoajan samanlaista, loppupeleissä aika pienellä alueella. Akillesjänteen alaosaa jos painaa niin ei ole kipeä, jalkapohjasta taas jos painaa kantapään kohdalta niin sattuu. Voikohan tällainen tulla jos astuu esim kiven päälle? Astuin eilen mutta en muista kummalla jalalla
Ap
Entäpä jos kävisit näyttämässä lääkärille? Tulisi parempi selvyys, me täällä voimme vain arvailla. Sulkekaa nyt ainakin nuo kaksi pois eli plantaarifaskiitti ja syvällä oleva vesirakko, näin aluksi. Paranemisia.
On ollut. Kestää kuukausia parantua. Kutsutaan plantaarifaskiitiksi.