Stadilaisten nolo tapa juosta/kävellä liuku portaissa
Missään muualla Suomessa tätä ei tapaa mutta stadilaiset haluavat uskotella olevansa niin kiireisiä että niissä 10 m pituisissa liukuportaissakin pitää juosta. Älkää nyt viitsikö. Kenellälkään ei todella ole niin kiire että sillä muutaman sekunnin ajansäästöllä olisi mitään merkitystä tai sitten olet jo myöhässä muutenkin. Tämä on vain yksi piirre stadilaisten (savolaisten) ulkomailta opitusta teeskennellystä suurkaupunkilaisuudesta. Se hyvä puoli Helsingin metrossa on että siellä junteinkaan maalainen ei taatusti voi eksyä.
Kommentit (64)
Metron portaat on pidemmät kun jonkun pikkukaupungin H&M kaupan. Just saying.
Suomessa en ole törmännyt ongelmiin mutta ulkomailla saa kyllä pitää lapset aika tiukasti suojissa ettei ne ohi ryysivät kiireiset kisko pieniä seisojia kumoon mennessään. Ja useamman kerran olen nähnyt kaatumisia, kerran aika pahan jyrkissä portaissa alas päin juoksevalta :( Tuli rumaa jälkea, ja kaatoi puolen tusinaa ihmistä mennessään.
Minä nousen aina liukuportaissa raput kävellen,saa hyvää liikuntaa samalla. Huomautan samalla tientukkeena seisoville.
Noissa tilanteissa pitää vaan saada suunsa auki. Minä huudan reippaasti: "Latua!" jos on kova kiire ja tulen kovalla vauhdilla. Jos on pienempi kiire ja pienempi vauhti, sanon; "Voisitko väistää."