Sohvan hankinta, auttakaa päätöksenteossa
Sohva pitää uusia ja eilen olin kaupoilla. Tässä linkki sohvaan johon olen päätynyt https://www.isku.fi/tuote/isku/3563/diva
Onko teillä kokemusta tuosta sohvasta?
Kangas, jonka valitsin on vaalea, mutta ei noin valkoinen. Kangas on sellainen "tekstuurinen" tai minä lienee oikea termi, mutta kuin kahdenvärisillä langoilla kudottu.
Te, joilla vaalea sohva, onko ollut hyvä valinta?
Kommentit (10)
Vaaleita sohvia pelätään usein ihan liikaa. Mun kokemuksen mukaan ne likatahrat näkyy itseasiassa mustassa/tummassa sohvassa paljon selvemmin kuin vaaleasävyisessä. Tärkeämpää kuin väri, on kankaan pinta ja sen struktuuri.
Jos päällinen on irrotettavissa, sen peseminen kerran vuodessa ei ole homma eikä mikään. Lisäksi: sohvan päälle voi koira- ja lapsitaloudessa heittää tarvittaessa jonkun viltin tai muun vastaavan istuinsuojan, joka helpottaa sohvan pysymistä puhtaana.
Siistiä sisätyötä tekevälle ok. Ei lemmikkejä, lapsia tai sohvalla rönöttävää miestä. Mutta siis oikeesti, irtopäälliset ihan must. Napakan näköinen ja nätti sohva.
Tarkista sohvan kestävyys - paljonko painoa kestää ja minkä painoisia olette. Isku nyt on kai aika laadukas merkki, joten voisi ajatella että tuotteetkin olisivat ok. Mutta vastaavan mallinen muun merkin sohva ei luvannut kuin 80 kg kuorman - ei kovin paljon jos on useampi istuja.
Lapsia on, ovat jo 37 ja 35 😂
Koiraa ei, eikä miestä, tuskin tulee enää kumpaakaan, koiraa ei ole koskaan ollutkaan.
Tuossa sohvassa päälliset eivät ole irroitettavassa, kangas on kaunis ja tuo struktuuri on varmaan oikea sana kuvaamaan.
Sohva on kotimainen hintaa tulee "alennusten" kanssa reilu kolmetuhatta, kotiin tuotuna, lähtö oli yli neljätuhatta. 😏
Toisaalta Ikeasta saisin n. 900 eurolka kotiin tuotuna kaksi sohvaa ja rahin, tuossa kolmentonnin paketissa on myös kaksi sohvaa ja rahi.
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Tarkista sohvan kestävyys - paljonko painoa kestää ja minkä painoisia olette. Isku nyt on kai aika laadukas merkki, joten voisi ajatella että tuotteetkin olisivat ok. Mutta vastaavan mallinen muun merkin sohva ei luvannut kuin 80 kg kuorman - ei kovin paljon jos on useampi istuja.
No eipä tullut mieleeni kysyä. Poikani on iso mies ja koeistui sohvaa myös.
Luottan kuitenkin Iskun tuotantoon, parhaillaan istun sohvalla, jonka olen ostanut Iskusta liki 20 vuotta sitten. Kuluneet ovat, mitään muuta vikaa ei ole, istuin ja nojatyynyt suorastaan loistavat.
Onpa kallis. Iskun sohvasta en sentään noin paljon maksaisi. Katsopa Adean Ada Mia. Ja alennusta pitää huonekaluliikkeestä saadakin 20%.
Katso Kuusilinnan sivuilta, siellä on mielestäni kauneimmat sohvat. Ostin sieltä kotimaisen, hyvälaatuisen sohvan johon voi vaihtaa kaikki päälliset, myös runkoon, ja olen todella tyytyväinen. Maksoi vajaat pari tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kallis. Iskun sohvasta en sentään noin paljon maksaisi. Katsopa Adean Ada Mia. Ja alennusta pitää huonekaluliikkeestä saadakin 20%.
Hinta riippuu valitusta kankaasta. Sain alennusta enemmän kuin 20 %?
Onko sinulla antaa hintaa tuolle Adean sohvalle? Veikkaan ettei pikkurahalla saa. Lisäksi haluan nähdä kankaan ennen valintaa, joten hankalaksi täältä Pohjos-Pohjanmaalta sohvan osto tulisi.
Nuo kankaat tahtovat nyppyyntyä jos on paljon käyttöä. Kannattaa ainakin käsitellä sillä tekstiilinhoitoaineella ennen käyttöönottoa. Tykkään, että huonekaluissa on jalat, tulee avarampi vaikutelma ja helppo siivota.
Onko lapsia tai lemmikkejä? Niiden kanssa vaalea sohva ilman helposti pestäviä irtopäällisiä on huono.