Mitä luonteenpiirteitä haluaisit itsessäsi muuttaa? Missä asioissa sinulla on vielä kasvamisen ja kehittymisen paikka?
Kommentit (9)
Olen asiakeskeinen ja väittelynhaluinen ja keskustelussa saatan huvikseni valita vastakkaisen näkemyksen, "vastarannan kiiskenä" olemisen, vaikka se ei olisi edes oma mielipiteeni. Tämä kaikki on minussa niin syvällä, että löydän näistä tilanteista itseni yhä uudestaan ja uudestaan. Luultavasti ainoa, mitä voin asialle on sellaisen seuran löytäminen, joka ei provosoidu kovasti väittelynhalustani.
Minulla on työskentelyn ja työn suhteen asennoituminen, että mikään ei ikinä riitä, ja olen myös ankara itseänikin kohtaan. Tämän vuoksi saatan olla rankka muitakin ihmisiä kohtaan ymmärtämättä, että heidän rimansa ei ole yhtä korkealla ja että huonoimmassa tapauksessa vain lannistan heitä. Olen vuosien varrella opetellut antamaan enemmän positiivista palautetta, mutta tuokin asia on pieksetty minuun itseeni niin syvälle, että on vaikea puuttua asiaan, joka itselle on niin luonnollinen ja tiedostamaton.
Ihmissuhteita kohtaan olen kyyninen ja jörö, vuosien varrella on tullut pettymyksiä ja olen mennyt siksi enemmän kuoreeni, en tiedä, kuinka voisin tätä asiaa muuttaa.
Olen saamaton mutta haluan kuitenkin kaikenlaista. Todella rasittava luonteenpiirteiden yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saamaton mutta haluan kuitenkin kaikenlaista. Todella rasittava luonteenpiirteiden yhdistelmä.
Sama mulla. Nytkin vaan nyhjään täällä palstalla ja luen provoja, vaikka pitäisi joko lähteä ulos ennen kuin iltapäivällä alkaa sade tai siivota.
Vaadin itseltäni ihan liikaa. Uuden työn aloittaminen on ihan helvettiä, kun minun on todella vaikea myöntää, jos en opi jotain hetkessä ja kerralla. Avun pyytäminen on olevinaan jokin osoitus siitä, että olen huono ja kykenemätön sisäistämään uutta.
Olen myös älytön stressaaja. Eikä riitä, että stressaannun omista töistäni, menoistani ja asioistani, mutta otan hoidettavaksi myös puolisoni huolenaiheet ja panikoin niistäkin.
Itsevarmempi, ei oikeastaan muuta. Aiemmin ollutkin itsevarmempi, mutta erinäisten tapahtumien vuoksi olen aika säikky ja epävarma nykyään.
-En osaa päättää mitään asioita, joten en yleensä tee niitä, tai ainakin vitkutan päätöksiä. Tämä myös ihan arkisissa asioissa.
-Mulla ei ole tarpeeksi itsekuria laihduttaa
-Olen liian kiltti, venyn ja joustan aina oman jaksamisen kustannuksella, koska en osaa sanoa ei.
- Itsetuntemus ja -luottamus
- Luovuus
- Sosiaalinen rentous
- Jaksaminen
Olen äärimmäisen introvertti. Haluaisin olla ekstrovertti, sillä yhteiskunnassa olisi helpompi olla, eikä tarvitsisi feikata olevansa energinen ja saavansa energiaa porukassa olemisesta.