Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihan kamala suustaan

10.07.2017 |

Riidellään nykyään aika usein ja riidat ovat pahentuneet viimeisen vuoden aikana. Mies on aina ollut verbaalisesti taitavampi ja loukkaa aina tosi syvästi. Nimittelyä, haukkumista, kiinni pitämistä jne. Itsekin osaan kyllä sanoa, mutta vältän henkilökohtaisuuksiin menemistä.
Viimeksi eilen tuli riitaa, kun olin itse tosi väsynyt valvomisen takia ja halusin illalla levätä. Mies nukahti myös ja vanhemmat sisarukset hoitivat pienempiä. Annoin palautetta ehkä vähän kärkkäästi, että olisi toivonut miehen katsovan lapsia, kun tiesi väsymystilani. Hän vetosi omaan väsymykseensä, minkä kyllä ymmärrän, mutta silti harmitti. Mies on muutenkin aika vähän lasten kanssa, tekee pitkää päivää ja harrastaa.
Mies otti avautumiseni tosi raskaasti ja alkoi taas haukkua. Hän on alkanut kutsua minua narsistiksi. Hän haukkui myös lasten kuullen, että "äiti on seonnut päästään". Aikansa hän haukkui enkä kestänyt enää kuunnella sitä. Lähdin kesken lapsen iltanukutuksen ulos. Olin puoli tuntia pois ja mies sitten jo soitteli, että minun täytyy lopettaa tuollainen henkinen väkivalta (viittasi lähtööni).
Olen aika loppu tilanteeseen. Riidat käjistyvät aina ja saan kuulla itsestäni mitä kamalimpia haukkumasanoja. Mies uhkailee myös taloudellisella "kurittamisella" (olen kotiäitinä tällä hetkellä), että hän vie minulta kaiken. Hän myös jaksaa aina muistuttaa, että HÄNEN talossaan on hänen sääntönsä (asunto on hänen rahoillaan hankittu). Meillä on yhteinen laina, mutten ole sitä kyennyt maksamaan pienituloisuuteni vuoksi. Hän myös riidan yhteydessä uhkailee itsemurhalla.
Nyt mies on alkanut kuntoilla. Aina iltaisin lähtee pyörälenkille. Kerran tuli pyöräilemästä neljän aikaan aamuyöstä kotiin. Itse en saa vapaailtaa kuin joskus pitkään ruinaamalla. Välillä hän ottaa lapset, että pääsen jonnekin, mutta heti alkaa tulla viestiä, että pitää tulla kotiin nuorimmaista nukuttamaan. Hyvä kun saa vaipan lapselta vaihdetuksi. Tuntuu, että omat menot ovat tärkeämpiä kuin minun kanssani vietetty aika. Ehkä olen sitten niin kamala ettei kanssani voi edes iltaa istua.
Olen niin yksin tässä parisuhteessa. Toisinaan pystytään puhumaan ja mies kuuntelee ymmärtäväisesti. Toki joskus puran hänelle kiukkuani, mutta siitä hän suuttuu silmittömästi. Itse hän kyllä raivoaa milloin mistäkin. Riidat ovat kuitenkin aivan kamalia. Tuntuu ne miehestäkin pahalta. Hän kokee, etten arvosta häntä ja jotenkin eleilläni halveksin häntä. Non-verbaalinen ilmaisuni kuulemma kertoo että halveksin. Voi olla. Halveksin hänen tapaansa puhua minulle.
En tiedä mitä pitäisi tehdä. Nytkin odottelen miestä pyörälenkiltä kotiin.

Kommentit (11)

1/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tilanteesta ei saa oikein mitään otetta. Tarina ei ole kovin uskottava. Nuo öiset pyörälenkit vie lopunkin uskottavuuden.

2/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö pariskunta joka haukkuu toisiaan ja vielä opettaa sen lapsilleen. Kyllä mullakin vielä itseni haukkumisesta on opittava mutta että kilpaa toisia haukkumalla niin menee kyllä yli. Jos ette tykkää toisistanne miksi ette juttele enemmän? Ota asia puheeksi ihan lastenkin takia. Ei voi jatkua kaikki kärsii. Sun lepääminen on myös tärkeää!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kuulosta uskottavalta, kirjoitin ehkä epäjohdonmukaisesti väsyneenä. Mutta tämä pyöräily on nyt uusi harrastus ja mies lähtee monesti vielä 22-23 aikaan pyörälenkille, koska ei pitkien työpäivien jälkeen ehdi aiemmin.

Minä en hauku miestäni, mutta kyllä joskus suutuspäissäni valitan ja purnaan. Ehkä eniten sitä, että en saa useinkaan hengähdystaukoa lasten kanssa olemiseen. Kotitöiden tekemättömyydestä en valita, koska kotiäitinä niiden tekeminen onkin vastuullani. Pelottaa vaan että työelämään palaaminen ei muuta tilannetta. Yritän keskustella asioista ja monesti mies kuuntelee toiveitani, mutta niiden käytäntöön laittaminen onkin toinen juttu.

Eniten kuitenkin satuttaa tuo haukkuminen. Ehkä minä sitten viestin muulla tavoin tyytymättömyyttäni, elekielellä tai muuten, mitä mieheni sitten käyttää oikeutuksenaan puhua rumasti. Ap

Vierailija
4/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäresi olisi tuollaisessa parisuhteessa, mitä suosittelisit hänelle? 

Vierailija
5/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suosittelisin terapiaa. Kävimme perheneuvolassa, mutta mies ei muutaman käynnin jälkeen enää halunnut mennä. Erota en haluaisi, mutta kyllä nämä riidat ottaa jo kohta psyyken päälle :( ap

Vierailija
6/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin asunnon etsintään ja ero.Onhan lapsillekin varsin ikävää elämää katsella vanhempien riitoja ja isän käyttämää henkistä väkivaltaa. Käy juttelemassa perheneuvolassa tms tilanteesta jo etukäteen, että saat tukea.

Vierailija
7/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jssap

Vierailija
8/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmastakin katsottuna aika vaikea paikka.

Mies ei selvästi ymmärrä käytöstään .. vaikka pitäisi jo senkin takia että edes kävitte terapiassa ymmärtää että jotain on vialla niin ei halua edes yrittää korjata sitä.

Sinä vielä jostain kumman syystä vähän niinkuin yrität silotella miehesi otteita ja syyttelet lähinnä itseäsi vaikka kyllä toi kuulostaa karmealta alistamiselta, vähättelemiseltä, kiristämiseltä, syyttämiseltä ja kaiken kaikkiaan yleensä ottaen huonolta ja itsekkäältä käytökseltä. Ei ainakaan siltä että rakastaa, arvostaa ja kunnioittaisi sinua. Onko sut jo murrettu?

Luultavasti miehelläsi on joku ongelma jonka hän kieltää tai sitten, anteeksi vaan, muuten vaan mulkku itsekäs paska. Liitto ei tule tuosta parantumaan jos ei nähdä vikaa tai vielä pahempaa, nähdään mutta ei haluta tehdä sille mitään.

Sinä olet itse vastuussa omasta ja osin lapsen hyvin voinnista ja näiden perusteella sitten varmaan pitäisi tehdä päätöksiä. 

Vierailija
9/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus nalkuttava ja syyllistävä marttyyrinainen olet, mutta nyt sattui kohdalle mies jota ei pompotella.

Vierailija
10/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten haluaisit että teillä asiat olisi?

Vierailija
11/11 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nähdä myös oman käytöksen ja muuttaa sitä toista kunnioittavaksi. Haen helposti syytä itsestäni, mutta olen alkanut myös vetää rajaa ettei ylitseni käveltäisi. Nalkuttamista en harrasta, mutta sanon aiheesta. Toki väsyneenä tulee myös kiukuteltua, se kaiketi on inhimillistä. Toivoisin ettei lasten aikana riideltäis, voitais aikuismaisesti puhua asiat selviksi. Ei haukuttaisi tai uhkaltaisi, nähtäis omat virheet ja pyrittäis niitä korjaamaan. Asioista voi olla eri mieltä, mutta silti olis rauha maassa ja molemmin puolinen kunnioitus. Ja minulle omaa aikaa vähän enemmän, että jaksaisin olla äiti lapsilleni ja mukava vaimo miehelleni. Ei muita toiveita. Ap