Hermo menee näihin nettiliittymäasioihin. Osaisiko joku auttaa?
Inhoan tekniikan kanssa taistelua jo lähtökohtaisesti, mutta nyt olen entistäkin enemmän pyörällä päästäni kun uuteen asuntoon pitäisi saada toimiva nettiyhteys.
Tilanne on siis se, että olen nyt hetken tässä uudessa kämpässä asuessani yhdistänyt tietokoneeni nettiin jakamalla netin puhelimestani. Yleensä olen käyttänyt usb-piuhaa, mutta kerta kerran jälkeen verkon löytyminen hidastuu ja hidastuu, kunnes nyt kone ei löydä jaettua verkkoa ollenkaan! Olen yrittänyt uudelleen ja uudelleen näpäyttäen välillä mobiiliverkon pois päältä ja takaisin (tämä on auttanut usein), mutta nyt ei tapahdu mitään! Tietokone ei siis näytä käytettävissä olevien verkkojen kohdalla ollenkaan tätä puhelinta.
Olen myös vakavasti harkinnut nettiyhteyden hankkimista tänne kotiin, mutta vaihtoehtoihin tutustuminen saa verenpaineen nousemaan. Monella operaattorilla sopimukset olivat määräaikaisia (24kk), itse en sellaiseen uskalla sitoutua kun ei mitään tietoa missä olen vuoden päästä. Elisan netin ottaisin mielelläni, sillä puhelinliittymänikin on sieltä ja olen ollut tyytyväinen, mutta pitääkö minun ihan oikeasti hankkia joko könttäsummalla tai osamaksulla 90 e maksava reititin, jotta saan netin toimimaan!? Kuulostaa jotenkin hirveältä summalta. En omista telkkaria, joten tahtoisin katsella netistä mm. Netflixiä ja muuta ohjelmaa.
Auttakaa näistä asioista tietävät! Miltä opetaattorilta teidän netit on ja mitä maksavat? Olen täysin hukassa...
Kommentit (9)
Käynnistin koneen uudelleen, mutta en saanut yhdistettyä puhelimen verkkoa usbilla. Jotenkin maagisesti se kuitenkin nyt onnistui bluetoothilla tai jollain... En jaksa tällaista showta joka kerta, kun olisi jotain tärkeää asiaa koneelle, joten antakaa vinkkejä hyvästä ja kohtuuhintaisesta operaattorista niin saan nämä hommat sujuvammiksi!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kato tori.fi:stä josko joku myis siellä Elisan modeemia ja tarkista Elisan sivuilta siitä kuuluvuuskartalta se kiinteän laajakaistan ja mobiililaajakaistan nopeus laittamalla oma osoittees sinne..käy neuvottelemassa nettitarjouksia parempi tarjous just sulle myyntipisteessä..me saatiin mobiililaajakaista 12.90e normaalin 29e sijaan☺
Kiitos sinulle ihan hirveästi! No itse asiassa minulla ja poikaystävälläni oli edellisessä asunnossa netti Elisa Viihteen kautta ja silloinhan meillä oli sellainen modeemilaatikko... Pitää selvittää, onko se laatikko vielä tallella (emme siis asu juuri nyt samassa taloudessa). Anteeksi, jos tämä kysymys on ihan typerä, mutta liittyykö tuo Elisan sivuilta nähtävä laajakaistan nopeus jotenkin siihen, millaisen modeemilaatikko minulle tähän asuntoon käy? Olen näissä asioissa aivan pihalla kuten näet...
ap
Siirry käyttämään paperia ja kynää ja jätä tekniikka niille, joita sen käyttö kiinnostaa.
Ei mun ainakaan tarvitse liittää puhelintani tietokoneeseen minkään piuhan kanssa. Ihan langattomasti tapahtuu. Käytössä siis mobile hotspot.
Niin siis sä olet nimenomaan valinnut puhelimessa jakotavaksi usb:n?
Meillä jaetaan netti tällä hetkellä tuollaisesta ärrältä ostetusta tabletista, sen mukana tuli saunalahden prepaid-liittymä, olikohan kuukausihinta 20e paikkeilla, mutta se ei toiminut sitten alkuunkaan joten vaihdettiin dna prepaid-liittymään, 17e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis sä olet nimenomaan valinnut puhelimessa jakotavaksi usb:n?
Meillä jaetaan netti tällä hetkellä tuollaisesta ärrältä ostetusta tabletista, sen mukana tuli saunalahden prepaid-liittymä, olikohan kuukausihinta 20e paikkeilla, mutta se ei toiminut sitten alkuunkaan joten vaihdettiin dna prepaid-liittymään, 17e/kk.
Juu olen valinnut, mutta mitään ei tapahtunut. Nyt kun valitsin eri jakotavan, niin kone yhdisti verkkoon vaikka aikaisemmin ei tämäkään toiminut. Ei näistä tietä...
Okei kiitos, pitää tutustua myös noihin Ärrältä ostettaviin vaihtoehtoihin...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato tori.fi:stä josko joku myis siellä Elisan modeemia ja tarkista Elisan sivuilta siitä kuuluvuuskartalta se kiinteän laajakaistan ja mobiililaajakaistan nopeus laittamalla oma osoittees sinne..käy neuvottelemassa nettitarjouksia parempi tarjous just sulle myyntipisteessä..me saatiin mobiililaajakaista 12.90e normaalin 29e sijaan☺
Kiitos sinulle ihan hirveästi! No itse asiassa minulla ja poikaystävälläni oli edellisessä asunnossa netti Elisa Viihteen kautta ja silloinhan meillä oli sellainen modeemilaatikko... Pitää selvittää, onko se laatikko vielä tallella (emme siis asu juuri nyt samassa taloudessa). Anteeksi, jos tämä kysymys on ihan typerä, mutta liittyykö tuo Elisan sivuilta nähtävä laajakaistan nopeus jotenkin siihen, millaisen modeemilaatikko minulle tähän asuntoon käy? Olen näissä asioissa aivan pihalla kuten näet...
ap
Liittyy. Katso kiinteän laajakaistan saatavuushaulla nopeus ja tekniikka millä se tuodaan asuntoosi. Vaihtoehtoja on ADSL, VDSL, kaapeli ja ethernet. Ethernet ei tarvitse välttämättä mitään modeemia/reititintä, jos käytät vain yhtä konetta. Muissa tarvitaan modeemi. Vanha modeemisi on todennäköisesti ADSL tai VDSL modeemi, joten se voi käydä jos on nuo tekniikat käytössä.
Jos Elisalla ei ole kiinteän laajakaistan saatavuutta, katso muut operaattorit. Telia, DNA ja mahdolliset pienemmät paikallisoperaattorit. Kiinteää laajakaistaa ei usein tarjoa kuin yksi operaattori yhteen kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Liittyy. Katso kiinteän laajakaistan saatavuushaulla nopeus ja tekniikka millä se tuodaan asuntoosi. Vaihtoehtoja on ADSL, VDSL, kaapeli ja ethernet. Ethernet ei tarvitse välttämättä mitään modeemia/reititintä, jos käytät vain yhtä konetta. Muissa tarvitaan modeemi. Vanha modeemisi on todennäköisesti ADSL tai VDSL modeemi, joten se voi käydä jos on nuo tekniikat käytössä.
Jos Elisalla ei ole kiinteän laajakaistan saatavuutta, katso muut operaattorit. Telia, DNA ja mahdolliset pienemmät paikallisoperaattorit. Kiinteää laajakaistaa ei usein tarjoa kuin yksi operaattori yhteen kohteeseen.
Kiitos! Se Elisa Viihteen aikainen modeemi on kuulemma tallessa, joten taidanpa mennä se kourassa Elisan liikkeeseen kysymään, että saako siihen nyt jonkun netin vai ei. Netin mukaan tähän taloon saisi Elisan laajakaistan.
ap