Kylpyhuoneremontti ja työmiesten aiheuttama sotku
Kodissamme tehdään kylpyhuoneremonttia, joka alkaa olla loppusuoralla. Pienen vauvan kanssa emme voineet jäädä kotiin, vaan lähdimme toisaalle. Näin ollen meillä ei ollut mahdollisuutta seurata koko ajan, mitä kotona tapahtuu.
Työskentelyalue rajattiin eteiseen ja suojattiin asianmukaisesti muoveilla. Muovit olivat irronneet ja pölyä on joka paikassa. Pyynnöstä muovit laitettiin paremmin, mutta pölyä ja likaa on vielä enemmän.
Sohvat, matot ja kaikki pinnat ovat pölykerroksen peitossa. Eteisen kaapit ovat saaneet osumaa ja seinissä on laastia. Työmiehet ovat pesseet työvälineitänsä keittiön lavuaarissa, enkä tiedä lähteekö se enää puhtaaksi. Parketissa on naarmuja.
Ottaa päähään! Kenen vastuulla tämä on? Eihän se nyt voi mennä niin, että tullaan tekemään remonttia ja aiheutetaan hirveää hävitystä!
Kommentit (19)
Huoneiston omistaja vastaa ja maksaa suojauksesta ja siivouksesta, joko tekemällä sen itse tai ostamalla palvelun rakentajalta.
Miten olette asiasta sopineet? Nuo asiathan sovitaan etukäteen, jo tarjouspyynnön yhteydessä. Samoin jätehuolto.
Kyllä tuo pöly ja lika kuuluu remonteissa asiaan, mutta jos lattia ja allas ovat pilalla, eikä niitä saa siivoamalla puhtaaksi, ne pitää korvata.
Vierailija kirjoitti:
Huoneiston omistaja vastaa ja maksaa suojauksesta ja siivouksesta, joko tekemällä sen itse tai ostamalla palvelun rakentajalta.
Miten olette asiasta sopineet? Nuo asiathan sovitaan etukäteen, jo tarjouspyynnön yhteydessä. Samoin jätehuolto.
Kyseessä on siis taloyhtiön teettämä remontti ja itse olemme tehneet sopimuksen urakoitsijan kanssa vain kalusteiden vaihdosta.
-ap
Ap, laita vimiä altaaseen ja anna vaikuttaa. Sitten hinkkaamaan. Jos ei sillä lähde, niin ei millään.
Isännöitsijä toteamaan tuhot ja siitä se lähtee etenemään. Ei remonttifirma voi tuhota kotianne ilman korvausvastuuta.
Pölyä tulee sitä ei voi estää.
Siskolla oli juuri keittiöremontti ja kyllä se pöly kulkeutui ympäritaloa, hienojakoista pölyä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, laita vimiä altaaseen ja anna vaikuttaa. Sitten hinkkaamaan. Jos ei sillä lähde, niin ei millään.
Älä nyt näin älyttömiä neuvo. Vimi naarmuttaa altaan pinnan. Vimi ei sovi muulle pinnalle kuin käsittelemättömälle puulle.
Kahdeksan vuotta sitten meillä paloi pyykkikone ja koko kylppäri meni remonttiin ja asunto täyspesuun.
No - asunto pestiin vakuutusyhtiön toimesta ja sinetöitiin remontin ajaksi. Eräänä päivänä tulin hakemaan posteja, niin suojamuovit oli revitty pois asunnon, makkarin (kumpaankaan tilaa remonttireiskalla ei ollut mitään remonttiin liittyvää asiaa) ja eteisen väliltä ja piikkauspölyt (purkuvaihe meneillään) olivat tietenkin kaikkialla. Soitin "reiskan" esimiehelle ja kämppä meni sittemmin tehosiivoukseen uudemman kerran. Onneksi vakuutus hoiti tämän puolen.
Remontista tulee järjetön määrä pölyä joka paikkaan. Kaikki huonekalut kannattaa suojata ennen remonttia muoveilla, tuotteet kannattaa pakata jätesäkkeihin ja sulkea huolellisesti jne. Harmi, ettei teille neuvottu huonekalujen suojaamista etukäteen.
Minulla remontoitiin kylpyhuone ja ns. suojattiin olohuone, mutta imurin rikkonutta pölyä oli kaikkialla.
Suosittelen, että tilaatte kotiin ammattisiivoojan, joka puhdistaa pinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt näin älyttömiä neuvo. Vimi naarmuttaa altaan pinnan. Vimi ei sovi muulle pinnalle kuin käsittelemättömälle puulle.
Kyllä mä oon pessyt muutön yhteydessä keittiöni vimillä, myös altaan ( terästä olleet). Ei naarmuja ja puhdasta tullut.
Ainakin itse valitin juuri samasta asiasta. Firma tarjosi joko siivoojaa tai siivous rahaa. Otin rahat, koska olisin siivojan jäljiltä joutunut siivoamaan kuitenkin uudestaan. Mitään ei mennyt pilalle, mutta siivoaminen kesti kauan. Vika oli kuulema ollut jossain paineistuksessa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon pessyt muutön yhteydessä keittiöni vimillä, myös altaan ( terästä olleet). Ei naarmuja ja puhdasta tullut.
Et näe niitä naarmuja. Ihmettelet vain kun lika alkaa aina enemmän ja enemmän jäämään kiinni. Sama muissakin liian voimakkaissa pesuaineissa. Pinnat rikkoutuvat ja lika jää kiinni entistä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitatkohan muuhun aineeseen? Aikamoista myrkkyä tuo on, mutta kyllä sitä voi ihan siivoukseen käyttää ja nimenomaan vaikeaan likaan. Ei naarmuta. Herkille pinnoille ei sovi.
Pölyn torjunta on vaikeaa, siksi suojausten pitää olla hyvät. Siivoaminen kuuluu kyllä myös urakkaan, valitusta vastaavalle mestareille. Myöskin rikotut materiaalit korvataan.
-Rakennusnainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tarkoitan ja olen käyttänyt
http://tolu.fi/tuote/vim-hankausaine-cream-classic-lemon-500ml/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näe niitä naarmuja. Ihmettelet vain kun lika alkaa aina enemmän ja enemmän jäämään kiinni. Sama muissakin liian voimakkaissa pesuaineissa. Pinnat rikkoutuvat ja lika jää kiinni entistä helpommin.
Kun muutettiin tähän asuntoon, oli entinen asukas ollut himokas Vimillä siivoaja. Emalinen kylpyamme oli mustilla naarmuilla ja oli jo paikoin alkanut ruostumaan. Kun kylpyhuoneremontti oli taloon suunnitteilla sinniteltiin sen ammeen kanssa 3 vuotta. Nyt meillä on muovinen amme, joka pestään pehmeällä sienellä tai harjalla ja neutraalilla pesuaineella aina käytön jälkeen. On puhdas pysynyt puhtaana ja kiiltävänä jo monta vuotta siis on kuin uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tarkoitan ja olen käyttänyt
http://tolu.fi/tuote/vim-hankausaine-cream-classic-lemon-500ml/
Hankausaine. Tuo niin kuin kaikki muutkin siivous savet yms. hankaavat pintaa. Eron näet jos käytät tuota vain pienelle alueelle. ainakin muutaman käyttökerran jälkeen pitäisi näkyä ero. Esim. kiilto häviää tms.
En ole ainakaan ohjeiden vastaisesti toiminut, koska käyttöohjeissa lukee:
Syväpuhdistaa pinttyneemmänkin lian ja kalkkisaostumat keittiön ja kylpyhuoneen pinnoilta, vaurioittamatta pintaa. Sopii erinomaisesti ruostumattomille teräspinnoille, keraamisille laatoille ja emalipinnoille. Ei sovellu alumiini-tai linoleumpinnoille. pH 9-10,5
Käyttöohje: Ravista ennen käyttöä. Levitä puhdistettavalle pinnalle sienellä tai kostealla liinalla. Anna vaikuttaa pari minuuttia ja pyyhi pois. Huuhtele tarvittaessa.
Äidiltäni tämän vimin käytön oon aikoinani oppinut ja niissä asunnoissa joissa oon asunut on olleet keittiössä teräsaltaat. Ei pitäisi painaa väärää infoa, jos se ei pidä paikkaansa.
Se vimillä siivooja
Ei ne mitään siivoa. Sotkut ne jättää perään vaan. Muistan aina, kun vanhemmat rakennutti mökkiä ja urakkasopimuksessa luki, että pistorasioiden edusta pitää olla vapaana sähkötöihin. Siellä joku 19v. nuori sähkäri karjui isääni siirtämään romua pois. Isä meni katsomaan ja todellakin, eteen oli osittain siirtynyt pieni, TYHJÄ pahvilaatikko, jonka olisi voinut jalalla potkaista pois. Isä vastasi kyllä todella tylysti ja sanoi, että kehtaakin juoksuttaa toista tuommoisen takia ja heidän jälkiään täällä on saatu siivota joka päivä, vaikka heidän pitäisi sotkunsa siivota, mutta niinpä vaan äitini on joutunut lakasemaan ja imuroimaan jatkuvasti. Sitten pelleilee jonkun tyhjän pahvilaatikon kanssa ja juoksuttaa 70-vuotiaan ihmisen kaukaa yläkertaan tönäsemään sen herra 19v. sähkärin edestä pois.
Pölystä ja liasta ei voi valittaa, mutta pilatuista materiaaleista teillä on tietysti oikeus saada korvaus tai uusi tilalle. (parketti ja allas, jos ei oikeasti lähde hinkkaamalla puhtaaksi.)