Mua on aina ihmetyttänyt nää "mä maksan sun palkan* tms tyypit
Miten ne on niin varmoja, että juuri sen omat verorahat menee sille kaupungin lähihoitajalle tai että juuri sen rahat menee masentuneen mirjan eläkkeeseen....
Ja eiköhän yhden ihmisen osuus oo noissa aika pieni? Eli onko toi vaan joku wnb-juppejen heitto vai onko tossa oikeesti enemmänki järkeä? :D
Kommentit (27)
Yleensähän noin sanotaan työttömälle, tosin palkan tilalla se päiväraha tai tt-tuki, sille "sohvalla makaavalle alkoholisoituneelle mielenterveyspotilaalle" joka "elää loisena" (tätähän me muiden silmissä näköjään ollaan vaikka olisi millainen työhistoria takana), ja sanojana yleensä ihminen joka on saanut olla aina työelämässä ja nyt hyvällä eläkkeellä. Sanoilla halutaan vain lyödä koska kyllähän nyt jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa että maksamistaan veroista hyötyy kuitenkin itse eniten eli ajelee ilmaisilla teillä, käy halvalla lääkärissä, makaa sairaalassa puoli-ilmaiseksi, saa lapselleen ilmaisen koulutuksen ja ammatin ja vielä ruoankin päivittäin jne. Se mitä veroista menee päivärahoihin ja toimeentulotukeen, taitaa olla vain murto-osa verokertymästä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa veronmaksajista ei maksa edes omaa itseään pois. Heidän verorahoistaan ei todellakaan riitä muiden elättämiseen.
Ohis, mutta tän takia onkin vähän huvittavaa, miten jotkut vanhemmat ylpeilee tehneensä "tulevia veronmaksajia". Onhan se periaatteessa totta, että ne lapset tod. näk. jossain vaiheessa alkaa maksaa veroja ja kantaa oman osuutensa, mutta kun hyvin harvasta ihmisestä tulee ikinä yhteiskunnan nettomaksajaa.
Huutaminen on melko turhaa senkin vuoksi ,ette veroja ole korvamerkitty sen lisäksi tällaisen huutelijan veronmaksu on niin mitätöntä, että esimerkiksi työttömyyskorvauksesta nousevat kulut ovat hänen kohdallaan 5 snt vuosi ja lähäristä jopa 15 snt vuosi. Olen aina tarjopnnut näille tätä rahaa käteen ja pyöristänyt aina 20 snt:hen asti, niin siihen loppuu aina huutelu.
Joillakin on niin kova ego, että tämä saa aukomaan suuta ääneen!
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten se, joka ostaa sieltä kaupasta sen yhden hiivatin kurkun ja juoksuttaa myyjää punnitsemaan ihan huvikseen, koska "minä maksan sinun palkkasi". Joo, minun palkkani onkin se 40 senttiä, jonka tästä kurkusta maksat ja minulla ei tässä mitään muuta tekemistä ole eikä ketään muuta maksavaa asiakasta ole palveltavana.
Tuskin myyjän on pakko lähteä hintaa hakemaan. Asiakas voi mennä itse ja sen jälkeen jonon hännille.
Minä käytän noin 250 euroa kuussa rahaa ruokaan (kolmen hengen talous). Että ei yksi asiakas kenenkään palkkaa maksa :D
Näennäisesti noi. Mutta mehän maksetaan noiden tuotantoloisien palkat ostamalla heidän väkertämiään tuotteita. Lisäksi me julkisen puolen loiset mahdollistamme heidän työnsä hoitamalla heidän lapsensa ja vanhuksensa, koulutetaan heidät, hoidetaan heidät työkykyisiksi takaisin sorvin ääreen ja rakennetaan tuotannon vaatima infra. Muun muassa.
Kuka siis kuppaa ja loisii ja ketä? Kuka maksaa kenenkin palkan?
Nää valittajat voivat palata takaosin omavaraiseen keräilytalouteen. Silloin ei tarvitse maksaa kenenkään palkkaa. Mutta lapsensa he joutuvat elättämään. Ja vanhana menevät erämaahan korppien ruuaksi.