Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin paluu ja vauva 7kk

31.03.2006 |

Onko muita, jotka ovat palanneet työelämään ennen varsinaisen vanhempainvapaan päättymistä? Miten on mennyt ja miten olette lapsen hoidon järjestäneet? Sain uuden työpaikan juuri ja olisin palamaassa töihin noin kuukauden päästä ja vauva olisi tuolloin n.7kk. Toisaalta hirvittää, kuinka sitä jaksaa, kun vauva vielä herätteleekin pari kertaa yössä. Toisaalta olen kuitenkin kokenut, että kotona olo ei ole minua varten. Mummi tulee hoitamaan tyttöjä n. kuukaudeksi ja teen itse aluksi lyhempää päivää. Sitten isi jää kotiin ainakin pariksi kuukaudeksi. Meillä on siis vauvan lisäksi 4-vuotias esikoinen. Toisaalta on huono omatunto ja toisaalta olen innolla palaamassa töihin...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään soitettiin mulle ja houkuteltiin töihin heinäkuun alusta. Vanhempain vapaa loppuisi elokuussa. Tilanne sikäli kiinnostaa, että mieheni oppisopimus päättyy kesäkuussa eikä vielä varmaa työpaikkaa ole. Mulle taas tästä tarjouksesta voisi aueta vakkaripaikka. Mies voisi jäädä koti-isäksi ainakin joksikin aikaa, koska en missään nimessä halua noin pientä viedä vieraalle hoitoon. Mut monta kysymystä risteilee päässä: Miten pärjäävät, koska tällä hetkellä ollaan vielä täysimetyksellä, ehtiikö tahti vaihtua? Syytökset valtaavat mielen, koska olen aina ollu sitä mieltä ettei ihan pientä kannata/raaski viedä hoitoon jne. Minä kyllä toisaalta viihtyisin kotonakin...

Vierailija
2/4 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimollani, joka palasi töihin kuukausi sitten kun vauva oli 7kk. Kyllähän ne yöheräämiset vähän rassaa (nappula herää 1-3 kertaa yössä), mutta kyllä niitä sitten jaksaa. Ja plussana, vaimo on aina todella suosittu lapsen silmissä, kun tulee töistä kotiin (ennen se olin minä). Ja jaksaa taatusti olla vauvan kanssa ja antaa sille täyden huomionsa - sitä laatuaikaa nääs.. ;)

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa pärjätä vauvan kanssa, eikä vaimolla luottaa siihen, että pärjätään.

Imetyksestä en osaa omalta osalta sanoa, kun meillä se loppui jo alkuunsa, mutta kaverit jotka on menneet aiemmin töihin ovat alkaneet hyvissä ajoin (n. kuukautta ennen ehkä) harventaa sitä, niin rinnat ehtivät tottua rytminmuutokseen eikä tule vauvalle shokkihoitoa jos imetys loppuu/vähenee ja äiti katoaa yhtäaikaa.

Mitään suuria ongelmia vauvan kannalta ei ole ollut havaittavissa, hyvin tuo tuntuu kasvavan ja kehittyvän, on tyytyväinen ja onnellinen ja tasapainoisen oloinen kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä jäi kotiin, kun tyttömme oli 7 kk. Tein lyhyempää työpäivää ja aloitin työt aikaisin, joten yhteistä aikaa jäi kivasti. Tyttö heräsi tuolloin pari tuntia mun jälkeen (imetin aamuyöstä) ja nukkui vielä kahdet päiväunet.

Kiinteät oli aloitettu 4-kuisena, ja tyttö oli tottunut pulloruokintaan imetyksen ohella (syntynyt keskosena). Missasin päivässä kaksi imetyskertaa. Jonkin aikaa jaksoi töissä lypsää, muuten annettiin Tuttelia (max 2 dl/vrk). Yösyömiset tyttö lopetti itse 11 kk:n iässä, mutta täytyy sanoa, että ne eivät mua koskaan häirinneet.

Jos jotain negatiivista täytyy sanoa, haittapuoli oli se, että olisin itsekin halunnut olla kotona. Toisaalta isä sai " vapaastaan" todella paljon irti ja tuntui hyvältä nähdä, että hän pärjää lapsen kanssa hienosti.

Vierailija
4/4 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitaisia ovat kyllä omat tuntemukset töihin paluusta, mutta uskon, että mies varmasti pärjää lasten kanssa ja onhan se hyvä kokemus hänellekin.