Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lapsi lopettamaan lyöminen ja nipistely?

Vierailija
31.03.2006 |

Lasta ei ole koskaan lyöty. Miksi lapsi tekee niin? Lapsi saa syliä ja hellyyttä ja huomiota. Kiusallista kylässä, kun lapsi satuttaa toisia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi repii hiuksista, nipistelee yms. myös äitiä. Olen yrittänyt selittää ettei noin tehdä ja pitänyt sylissä hetken, mutta ei vielä ole tehonnut. Kotoa ei ainakaan ole oppinut. Kai se ajan kanssa ohi menee.

Vierailija
2/5 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pureminen loppui siihen, kun itse " puraisin" takaisin.

Eli otin lapsen sormen suuhun ja pikku hiljaa lisäsin voimaa, kunnes näin, että lapseen se sattui. Selitin samalla, että tuolle se tuntuu, kun sinäkin puret jne. Loppui puremiset siihen.

Joten suosittelen, nipistä takaisin (en tarkoita sellaista nipistämistä, josta jää mustelma yms.), vaan sen verran, että lapsi ymmärtää ja huomaa, että tuollainen teko sattuu, tuntuu ikävälle jne.

Myös systemaattisesti: arestiin lapsi, opetat lapsen pyytämään anteeksi, lempilelu hyllylle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä pureminen loppui siihen, kun itse " puraisin" takaisin.

Vierailija
4/5 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suosittele noita pure takaisin juttuja, minusta ne antavat lapselle hämmentävän viestin, ei saa purra, mutta vanhempi saa purra... ei pieni lapsi käsitä sellaista, että tällaiselta se tuntuu, pienen lapsen ajatusmaailma ei ymmärrä vielä tuon tapaista juttua.

Varmaan joillakin on sekin tehonnut, mutta varmaan mikä tahansa väkivaltainen teko olisi tehonnut. Kuitenkin, jos yritämme pysyä erossa näistä malleista, uskon toistamiseen, ja kärsivällisyyteen.

Vierailija
5/5 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tällaista ilmaantuu. Kyse ei ole siitä, että lapsi näkisi esim. kotoaan väkivallan mallin, vaan siitä, että pienellä lapsella ei ole verbaalisia kykyjä mieliharmin kertomiseen ja lyöminen on harmin kertomisen keino.

Eikä sitä kannata kylässä hävetä. Kiellät lasta normaalisti ja jos ei rauhotu, otat syliin ja pidät lujasti, mutta hellästi. Kyllä lapsi pian oppii, kunhan olet asiassa itse rauhallinen ja johdonmukainen.