Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi päästä lääkäriin, mutta en kehtaa enää saikuttaa. :(

Vierailija
09.07.2017 |

Olen siis kesätöissä ja tämä on mennyt aivan järjettömän huonosti. Olen kyllä hyvä työntekijä, mutta sain todella pahan flunssan, joka ei meinaa parantua millään.

Alkoi juhannuksena kuumeella, mutta en uskaltanut saikuttaa kuin yhden päivän, koska meille oli jo etukäteen sanottu, että juhannuksena on sitten ihan turha pyytää mitään lomia, kaikki tietää mitä ne "lomat" on ja sijaisia on mahdotonta saada.

Olin sitten juhannuspäivänä kuumeisena töissä.

Viime viikonloppuna sain sitten todella aggressiivisen flunssan. Kuume nousi todella korkealle ja olin koko viikonlopun todella kurjassa kunnossa. Jouduin ottamaan sairaslomaa ma-ke. Sain kuulla tuostakin kauheaa kettuilua, pomo pakotti minut kulkemaan naapurikuntaan viemään henkilökohtaisesti sairaslomalappua hänelle, sitten soitteli monta kertaa, että meinaanko oikeasti olla flunssan takia tuon koko kolme päivää pois, työpaikalla on kauhea kaaos ja tarvitsevat minua.

Sain kuulla myös työkavereilta, että kaikki on ihan sekaisin ja kaaoksessa, kun olen taas saikulla.

Nyt sitten Avomiehelläni todettiin angiina, olen 99% varma että minullakin on se, mutta en yksinkertaisesti KEHTAA enkä varmaan pysty ottamaan vapaata että pääsisin lääkäriin. :( Olen töissä klo 7-18, joten ei mitään toivoa että ehtisin päivystykseen.

Mietin että jos anelisin tiistaiaamulle muutaman tunnin vapaata, kävisin lääkärissä ja menisin töihin. Pelottaa vaan, että saan taas saikkua jos olen angiinassa, saan ihan varmasti potkut jos noin käy....

Olen extraaja, eli potkut tarkoittavat käytännössä sitä, että pomo ottaa kaikki tulevat työtuntini pois, mihin hänellä on oikeus, mutta minun on pakko pitää tämä työpaikka, olen budjetoinut elämiseni niin, että palkan avulla selviän juuri ja juuri siihen kun ensimmäinen opintotuki tulee.

Olen stressannut tätä koko viikonlopun, en näe ratkaisua tähän. :( Paraneekohan angiina itsestään? Olen luultavasti saanut tartunnan joltain työkaverilta, koska kaikki samassa pisteessä olevat kesätyöntekijät ovat kipeänä, mutta kukaan ei uskalla saikuttaa...

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatteko te kipeänä töissä olevat siitä jonkun erikoiskorvauksen? Kirkkaamman kruunun ja sitä rataa? Kukaan ei ole niin korvaamaton, etteikö voisi sairastaa kotona. Sen huomaa parhaiten silloin, kun töissä sattuu yllättävä kuolemantapaus, eli joku työntekijä aivan yhtäkkiä kuolee. Meillä näin kävi useampi vuosi sitten ja kappas, työt hoituivat edelleen. Mikään ei pysähtynyt siihen paikkaan.

Uskomatonta, että tuollaisia työpaikkoja on olemassa, missä kielletään sairastamasta kotona.

Ei, emme saa. Työt kuitenkin seisahtuvat tyystin heti, kun jään töistä pois. Luokkaan menee hyvällä säkällä joku kyllä tönöttämään oppitunnin ajaksi ja antaa oppilaille jotain puuhaa, mutta opetus ei etene mihinkään.

Kun oppitunteja on luokalla vuodessa noin 100 ja ihan joka tunnille on varattu tietty asia opetussuunnitelmasta, ei ole kovin hyvä juttu, jos opettaja on yhtäkkiä vaikka 10 tuntia pois. Jos kyseessä on seiskaluokka, jolla on kolme tuntia viikossa ja jakso kestää 7-8 viikkoa ja siihen on mahdutettava opetettava aines, ainekirjoitus, kirjakuulustelu, pistokokeita ja varsinainen koe, mahdollisesti jokin pieni ryhmätyö tai esitelmä lisäksi, niin viikon tai parin sairastaminen seisauttaa automaattisesti työnteon ja opettajan on lainvastaisesti jätettävä jotain kokonaan opettamatta. Lisäksi osan oppitunneista haukkaavat juhlat, teemapäivät, liikuntapäivät jne.

Opettajat menevät sairaina töihin, koska lukuvuoden eteneminen pysähtyy oman oppiaineen osalta heti, jos opettaja ei ole paikalla.

Mitä tulee ap:n tilanteeseen, luultavasti hänen työsuhteensa on niin lyhyt, että hän saa joka tapauksessa sairauslomaltaan vain puolta palkkaa. Ymmärrän kyllä työnantajaa siinä, että hän maksaa turhasta vieraalle ihmiselle, mutta jos on oikeasti niin sairas, ettei kykene työhön, silloin sinne ei voi mennä.

Vierailija
42/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Pyydä vaikka palkatonta lomaa?

Tuohon yritykseen et toisaalta pääse enää uudelleen töihin, joten väliäkö sillä vaikka vetäisit saikulla loppuun. 

Palkatonkaan loma ei käy, koska pomo joutuu silloinkin etsimään minulle tuuraajan, mitä on vaikea saada lyhyellä varoitusajalla.. :( 

Jos jään nyt lomalle, pomo ottaa minulta loput työtunnit pois, joten en saa mistään rahaa ennen syyskuuta. 

Kun aiemmin sanoin tuosta flunssasta, etten haluaisi tulla tartuttamaan muita, totesi vain että on täällä muutkin kipeänä, ei ketään voi enää tartuttaa...

AP

Tuo tarttuminen on ihan höpöhöpö -juttua, bakteereja liikkuu ties kuinka paljon ympäristössä, joten sen varjolla on turha jäädä kotiin, ettei "muihin tarttuisi". Tärkeintä on kunnon käsien pesu.

Voi helevatan lerssipää! Juuri tuollaisten muna-aivojen takia mulle kertyy niitä prkleen poissaoloja... onko prkl pakko nostattaa todennäköisyyttä sairastua kantamalla tuoreen ja jatkuvasti uusiutuvan pöpöpesän työpaikalle. Kun sairastutat minut tai lapseni, se tarkoittaa poissaoloa minulle... jos kannat sen miehelleni, lapseni saa sen pöpön ja jälleen minä olen poissa töistä... että kiitos pässinpökkimä vajaa-aivotoimintainen, sinä et ole pyhimys etkä sitä saikuttajaa millään tavalla parempi, ainakin he ymmärtävät olla kantamatta pöpöjään muiden riesaksi.

Toivotan sinulle oikein huonoa päivän jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla