Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi päästä lääkäriin, mutta en kehtaa enää saikuttaa. :(

Vierailija
09.07.2017 |

Olen siis kesätöissä ja tämä on mennyt aivan järjettömän huonosti. Olen kyllä hyvä työntekijä, mutta sain todella pahan flunssan, joka ei meinaa parantua millään.

Alkoi juhannuksena kuumeella, mutta en uskaltanut saikuttaa kuin yhden päivän, koska meille oli jo etukäteen sanottu, että juhannuksena on sitten ihan turha pyytää mitään lomia, kaikki tietää mitä ne "lomat" on ja sijaisia on mahdotonta saada.

Olin sitten juhannuspäivänä kuumeisena töissä.

Viime viikonloppuna sain sitten todella aggressiivisen flunssan. Kuume nousi todella korkealle ja olin koko viikonlopun todella kurjassa kunnossa. Jouduin ottamaan sairaslomaa ma-ke. Sain kuulla tuostakin kauheaa kettuilua, pomo pakotti minut kulkemaan naapurikuntaan viemään henkilökohtaisesti sairaslomalappua hänelle, sitten soitteli monta kertaa, että meinaanko oikeasti olla flunssan takia tuon koko kolme päivää pois, työpaikalla on kauhea kaaos ja tarvitsevat minua.

Sain kuulla myös työkavereilta, että kaikki on ihan sekaisin ja kaaoksessa, kun olen taas saikulla.

Nyt sitten Avomiehelläni todettiin angiina, olen 99% varma että minullakin on se, mutta en yksinkertaisesti KEHTAA enkä varmaan pysty ottamaan vapaata että pääsisin lääkäriin. :( Olen töissä klo 7-18, joten ei mitään toivoa että ehtisin päivystykseen.

Mietin että jos anelisin tiistaiaamulle muutaman tunnin vapaata, kävisin lääkärissä ja menisin töihin. Pelottaa vaan, että saan taas saikkua jos olen angiinassa, saan ihan varmasti potkut jos noin käy....

Olen extraaja, eli potkut tarkoittavat käytännössä sitä, että pomo ottaa kaikki tulevat työtuntini pois, mihin hänellä on oikeus, mutta minun on pakko pitää tämä työpaikka, olen budjetoinut elämiseni niin, että palkan avulla selviän juuri ja juuri siihen kun ensimmäinen opintotuki tulee.

Olen stressannut tätä koko viikonlopun, en näe ratkaisua tähän. :( Paraneekohan angiina itsestään? Olen luultavasti saanut tartunnan joltain työkaverilta, koska kaikki samassa pisteessä olevat kesätyöntekijät ovat kipeänä, mutta kukaan ei uskalla saikuttaa...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän julkisella puolellakin on päivystys eli senkus meet illalla sinne jonottamaan. Angiina on ihan ok syy mennä. Nopeasti ei vuoroaan toki taida saada, mutta antibiootit tauti vaatii

Vierailija
22/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä postissa muiden vanhojen työntekijöiden asenne kipeinä töihin tulevia pomon lattiamattoja kohtaan on sellainen, että aika nopeasti ymmärtää sairastaa kotona hyvällä omallatunnolla.

Nim. Kunnon ay-kulttuuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkoin flunssatoipilaana työntekoa (palkaton työharjoittelu) ja sairastuin kuumeettomaan keuhkokuumeeseen (se vaarallisempi). Arvaa suosittelenko saikuttamista ihan kaikille flunssapotilaille? Oma terveys on AINA tärkein, ei esimiehen mahdolliset itkupotkuraivarit, eikä edes raha.

Vierailija
24/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Angiina on todella tarttuvaa ja ei parane itsestään. Sun on haettava antibiootit jos itselläsi se on ja sanottava pomollesi, että olette kaikki kohta kipeinä jos tulet töihin. Tiedän tunteen!! Olen samanlaisessa tilanteessa, mutta lapset ovat sairastelleet koko ajan. Ennen juhannusta iski vatsataudin molempiin ja nielutulehdus. Menin silti töihin ja lapset olivat hoitajan varassa. Heti perään tuli toiselle ja taas sama juttu. Juhannuksen jälkeen toisella oli niin pahana, että oli pakko ottaa 2pv saikkua. No nyt on toinen lapsista angiinassa ja miehellä on keuhkokuume! Ei muuta kun maanantaina vaan töihin.. luulen, että keuhkokuume on mullekkin tulossa. Pahinta on se, että työlleni ei ole sitä korvaavaa työntekijää, eli mun on lähes pakko päästä töihin, ellen makaa sairaalassa. Sinne tosin tulen päätymään jos toi mulle tarttuu.

Kuinka vanhoja lapsia sulla on? Eikö tyyliin alle 12 v lapsen kanssa saa toinen vanhemmista jäädä kotiin sairauden sattuessa ainakin päiväksi ihan ilman saikkujakin?

Vierailija
25/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko te kipeänä töissä olevat siitä jonkun erikoiskorvauksen? Kirkkaamman kruunun ja sitä rataa? Kukaan ei ole niin korvaamaton, etteikö voisi sairastaa kotona. Sen huomaa parhaiten silloin, kun töissä sattuu yllättävä kuolemantapaus, eli joku työntekijä aivan yhtäkkiä kuolee. Meillä näin kävi useampi vuosi sitten ja kappas, työt hoituivat edelleen. Mikään ei pysähtynyt siihen paikkaan.

Uskomatonta, että tuollaisia työpaikkoja on olemassa, missä kielletään sairastamasta kotona.

Vierailija
26/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Pyydä vaikka palkatonta lomaa?

Tuohon yritykseen et toisaalta pääse enää uudelleen töihin, joten väliäkö sillä vaikka vetäisit saikulla loppuun. 

Tuohon yritykseen en ainakaan enää edes menisi uudelleen töihin, jo noin nihkeältä pomokin kuulostaa.

Ole, ap, ihan rohkeasti vain saikulla, älä mene tartuttamaan muuta työyhteisöä! Sairastumisesi ei ole sinun syytäsi, lähinnä tulee mieleen, että pomon asenne ja työvaatimus on pahentanut tilaasi.

Harmihan se on, mutta ei sinun syytäsi, ap. Ensi kesänä etsit toisen kesätyöpaikan ja jos siellä kehdataan jotain tiedustella tämänkesäisestä, kerrot olleesi angiinassa ja näytät säilyttämäsi sairaslomatodistukset (joita ei yleensä edes kysytä sitten, jos järkeviä ovat). Elämässä tapahtuu, ja työnantajat takuulla tietävät sen  myös aikuisina ja elämää kokeneina.

Vierailija
27/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen vain heti tänään, kellonajasta viis. Jos pomo ottaa loput työtunnit pois, tarkoittaako se sitten sitä, ettet ole enää siellä töissä? Jos tarkoittaa, niin työsuhde katki pomon puolelta ja pyydät sosiaalitoimistolta rahaa ensi kuussa. Sairastumisen takia tosin ei (edes kesä-)työsuhdetta kai saa katkaista? Joku ratkaisu tuohon täytyy saada, voiko pomo ottaa loput työtunnit tältä kuulta tai elokuutakin pois tuosta vain?

Vierailija
28/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole meriittityöhaastattelussa että sairasteli koko kesän kun kysytään edellisestä työstä.

Vierailija
29/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha juttu tuo angiinaisena työskentely. Saatat saada jälkitauteja, joista on riesaa loppuelämän.

Soita työsuojelupiirin päivystykseen ja kysy tilanteestasi. Jos tulee pitkä sairausloma, niin sitten ehkä saat Kelan spv-rahaa. Ymmärrän, että pomosi on kusessa kun porukka sairastelee, mutta silti sairaana työskentely ei kyllä ole oikein. Kuulostaa tosi karmealta tuo pomon painostus. 

Sitäpaitsi, mikset muka pääsisi klo 18 jälkeen lääkäripäivystykseen? Päivystys toimii nimensä mukaisesti myös virka-ajan ulkopuolella.

Vierailija
30/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vastustuskyky.Syötkö pelkkää karkkia vai?

Vierailija
31/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä ollaan klo 7-18 5 päivää viikossa? Ei ihme että olet kipeä tuollaisella työmäärällä.

Lisäksi en voi ymmärtää ihmisiä joilla "ei ole rahaa" yhteen lääkärikäyntiin. Yksityisellä tuollaisen tutkimus maksaa muutaman kympin ja siitäkin saa vähän Kela-korvausta. Asia olisi hoidossa ilman, että pitää jonottaa koko päivä terkkarilla. Mihin sinä kulutat niin paljon rahaa, että kesätöistä ei muka jää muutamaa kymppiä ylimääräistä?

Vierailija
32/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä postissa muiden vanhojen työntekijöiden asenne kipeinä töihin tulevia pomon lattiamattoja kohtaan on sellainen, että aika nopeasti ymmärtää sairastaa kotona hyvällä omallatunnolla.

Nim. Kunnon ay-kulttuuri

Tällä asenteella Posti uuteen nousuun ja kukoistukseen! Tulevaisuus näyttää valoisalta hyvät veljet!

Vierailija
33/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla soittaa hälytyskelloja tuo angiina. Se ei ole mikään kevyt sairaus, jonka voi sairastaa siinä sivussa. Voi todellakin tulla jälkitauteja, jotka vaurioittaa sydänlihasta tai vie pahimmillaan hengen. Joo, onhan se paha jos saikuttaa mutta kyllä minusta se TERVEYS tulee ennen kaikkea ensimmäisenä. Pomolle sun terveytes ei välttämättä ole paskankaan arvoinen, mutta sinä olet se jolle sen pitäisi olla kultaakin kalliimpi.

Vierailija
34/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä ollaan klo 7-18 5 päivää viikossa? Ei ihme että olet kipeä tuollaisella työmäärällä.

Lisäksi en voi ymmärtää ihmisiä joilla "ei ole rahaa" yhteen lääkärikäyntiin. Yksityisellä tuollaisen tutkimus maksaa muutaman kympin ja siitäkin saa vähän Kela-korvausta. Asia olisi hoidossa ilman, että pitää jonottaa koko päivä terkkarilla. Mihin sinä kulutat niin paljon rahaa, että kesätöistä ei muka jää muutamaa kymppiä ylimääräistä?

Ihan vaan vaikka opiskelija osa-aikaisessa kesätyössä. Ja pienemmillä paikkakunnilla ei edes ole niitä halvempia yksityisiä lääkäriasemia.

Vierailija
35/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vaikka opiskelija osa-aikaisessa kesätyössä. Ja pienemmillä paikkakunnilla ei edes ole niitä halvempia yksityisiä lääkäriasemia.

Pöh. Koko juttu taitaa olla provo tai sympatiaketju.

Vierailija
36/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 100% varma että sinulla on angiina? Kuule lapsi rakas, angiinan kyllä huomaa.

Kurkku on niin kipeä, ettet pysty nielemään omaa sylkeäsi, hengittäminenkin sattuu ihan saakelisti. Angiina ei ole mikään "musta tuntuu että mulla on angiina" -sairaus.

Lopeta tuo ärsyttävä vinkuminen ja mene töihin.

Samalla ihmisellä angiinat voivat olla ihan erilaisia. Tietäisit tuon, jos olisit niitä sairastanut. Vaikkei pahoja oireita olisikaan, niin se bakteeri on kuitenkin vaarallinen. Lisäksi angiina tarttuu ennen antibioottien aloitusta.

Vierailija
37/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Koko juttu taitaa olla provo tai sympatiaketju.

Mikä tuossa on outoa? Osa-aikaiselle työntekijälle usean kympin maksava lääkärikäynti on kallis. Omalla lapsella tuntipalkka osa-aikaisesta kesätyöstä oli alle 7 euroa, ei sillä yksityisiä lääkärikäyntejä maksettu.

Vierailija
38/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pääsisi muka lääkäriin töiden jälkeen? Yksityiset palvelevat 24/7

Ei ole rahaa... 

AP

No se ei varmaan ole työnantajan ongelma? Sitten on pakko mennä töihin, et sinä siihen angiinaan kuole.

Olipas typerä kommentti. Hoitamattomaan angiinaan nimittäin saattaa hyvinkin kuolla. 

Vierailija
39/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa... 

AP

Eikö sulla ole oikeutta työterveyshuoltoon?

Vierailija
40/42 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa... 

AP

Eikö sulla ole oikeutta työterveyshuoltoon?

Kesätyöntekijöiltä tuo rajataan monesti pois. Eikä kaikissa työpaikoissa työterveyshuoltoon kuulu sairauskäynnit, kun otetaan suppein mahdollinen paketti.