Kovat naisten nimet?
En halua missään nimessä pehmeitä rinsessanimiä vaan kovia nimiä itsevarmalle naiselle. Ehdotuksia?
Kommentit (64)
Musta noi vanhat mummojen nimet kuten Pirkko, Irma ym mitä on ehdotettu ei todellakaan oo kovis nimiä!
Tarja ehkä vähän, ja Irene ja Reija. Mutta muuten ne on nää uudemmat. Janette, Mira, karo, Nanna..
Tässä sinulle nimi: trollollooooo
Ethän sinä voi etukäteen päättää, että lapsesi tulee olemaan "kova, itsevarma muija". Nimestä huolimatta lapsesta voi silti tulla herkkä prinsessa, vaikka kuinka muuta toivoisit.
Mutta joo, esimerkiksi Ronja ja Inka voisivat olla esimerkkeinä ei-niin-pliisuista nimistä.
Heta ja Helka. Jos olisin saanut vielä kolmannen tytön, nimi olisi ollut noista toinen :) Isosiskoillakin vahvojen naisten nimet, en kirjoita niitä tähän tunnistamisen pelosta.
Ramona ja Rosita ovat mustalaisnimiä!
Sellainen jossa K ennen R eli Krista Kirsi mut ei toisinpäin kuten Riikka. Toimii myös P ja R Pirjo Pirkko Petra.
Sari on aina kova nimi. Ei vauvanimi, tai edes lapsinimi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ns. Asennenimi ei vaadi r-kirjainta välttämättä.
Minka
Mette, Metti
Mimmi
Matilda
Amanda
Elise
Alisa
Tuossa on vain se, että se nimeen assosioituva "asenne" on jokaisen ihmisen korvien välissä. Esim. minulla sinun nimilistastasi tulee ensisijaisesti mieleen sellainen äidillinen ja lempeä nainen, joka puhuu pehmeällä äänellä (vrt. meteorologi Mette Mannosen olemuksella varustttu henkilö).
Vierailija kirjoitti:
Sari on aina kova nimi. Ei vauvanimi, tai edes lapsinimi.
Minulle taas Sarista tulee mieleen ala-asteluokalleni 80-luvulla sattuneet kolme Sari-nimistä tyttöä, eli se on minusta ensisijaisesti sellainen kouluikäisen lapsen nimi :D
Vierailija kirjoitti:
Valitse jokin perinteinen bättre folk - nimi. Niillä pärjää aina, vaikka oma sukunimi oliskin perisuomalainen Korhonen tai Nurminen.
Camilla Korhonen?? H-tin hieno.
KKKIRSI.
Noinhan se lausutaan, kolmella koolla.
Kolkko nimi kolkko ja kova nimi alkaa usein K-lla ja se kaipaa sen koon vähintään mukaan.
Samoin K sukunimessä "pilaa" heti tunnelmaa.