En saa naispuoleisia ystäviä :(
Olen 30-vuotias nainen ja minulla on pääasiassa vain miespuoleisia ystäviä. Kun tapaan uusia ihmisiä, tulen jostain syystä paremmin aina juttuun miesten kanssa. En tiedä johtuuko se siitä, että olen tehnyt yli 10 vuotta töitä miesvoittoisella alalla (ja toki saanut ystäviä sitä kautta) ja näin ollen ottanut paljon "miesmäisiä" vaikutteita itseeni vai mikä on ongelmana.
En todellakaan ole niitä naisia, jotka eivät halua olla naisten kanssa ystävä ja nostaa miehet jotenkin jalustalle. Pidän todella paljon naisista ja haluaisin saada naispuoleisia ystäviä... jostain syystä he eivät vain viihdy seurassani ja se tekee surulliseksi..
Olen varma, että ajatusmaailmani on hyvin "miesmäinen". Ulkonäöllisesti olen kyllä erittäin naisellinen: rakastan pukeutua, käytän paljon mekkoja ja korkoja. Laittaudun usein (ripset, hiuspidennys, meikki..) ja tiedän, että näytän kauniilta, mutta en todellakaan mitenkään poikkeukselliselta eikä kukaan varmasti ole kateellinen. Kauniilla tarkoitan, että olen itse tyytyväinen - sehän on tärkeintä. En kuitenkaan puhu ulkonäöstä, ellei joku tuo asiaa ensin esille.
Koen ongelmana sen, etten osaa oikein keskustella muita saman ikäisiä naisia kiinnostavista asioista: seurassa puhutaan usein parisuhteista ja miehistä. Onhan minulla parisuhde, mutta en koe siitä keskustelua millään muita mielekkääksi tai kiinnostavaksi. Mielestäni on outoa jauhaa miehistä, jos päästään ulos ns. tyttöjen kesken. En ole tähän tottunut miesten seurassa, sillä he taas eivät analysoi ja pohdi suhteitaan pitkin iltaa... lisäksi saan hyvin negatiivisen reaktion, kun kerron, ettei miehelläni ole tarvetta olla minulle uskollinen vaan uskomme avoimeen suhteeseen ja sekuaalisuuteen. En missään nimessä tuputa meidän mallia muille, mutta jos muut kertovat omista suhteistaan niin toki haluan kertoa myös omastani. Tosin nyt olen oppinut, ettei tätä kannata sanoa ääneen, jostain syystä olen saanut jopa vihaisia reaktioita osakseni ja minua väitetään uhriksi ja ties miksi, vaikka tämä avoimuus koskee meillä molempia ja olemme tähän suhdemalliin hyvin tyytyväisiä.
Lisäksi en osaa keskustella kotitöistä (jostain syystä niistäkin puhutaan paljon) enkä äitiydestä (en ole äiti). Tottakai kommentoin ja sanon, mitä osaan, mutta en oikein ymmärrä, miksi monella naisella elämä pyörii näiden ympärillä eikä heillä tunnu monella olevan mitään "omaa". Moni tuntuu elävän muille ihmisille..
En siis löydä yhteisiä keskustelunaiheita. Haluaisin puhua yhteiskunnallisista ilmiöistä, ihmisistä noin ylipäätään... tällaisia pitkiä kiinnostavia keskusteluita olen käynyt lukuisia miesten kanssa viinipullon ääressä myöhään yöhön. Tiedän, että naiset ovat tietysti myös kiinnostuneita tällaisista aiheista, mutta miksi heitä ei osu kohdalleni?
Onko muilla samanlaisia ongelmia? miten naisten kanssa ystävystyisin? Haluaisi niin kovasti naispuoleisen ystävän ja kokea yhteenkuuluvuutta, mutta en tiedä kauan minun oikein pitää yrittää.. tuntuu mahdottoman vaikealta tämä. Millaisista puheenaiheista minun kannattaisi olla kiinnostunut?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Täällä toinen kolmekymppinen, jolla on myös vaikeuksia saada naispuolisia ystäviä. Tein pientä itsetutkiskelua tuossa taannoin ja ymmärsin, että olen jollain tapaa liian "itsenäinen" monien naisten mielestä. En pidä naisystävyyteen useasti liittyvästä rajattomuudesta ja asiattomuudesta (siis että kaikkien on pakko pariutua ja hankkia lapsia, kaikkien on pakko olla samaa mieltä samoista asioista, ystävättären ulkonäköä voidaan kommentoida ilkeästikin jne.). Tykkään jutella esim. ruokaresepteistä, lemmikeistä ja muista ns. naisten jutuista mutta kaipaan myös vapautta ja sitä, että koko ajan ei tarvitsisi olla puolustusasemissa. Miehet ovat muuten mahtavia ystäviä mutta liian usein he ovat tulkinneet ystävyyteni seksuaalisena kiinnostuksena.
Olisiko esim. jokin politiikkaan/yhteiskuntatieteisiin/historiaan liittyvä opintokokonaisuus avoimessa yo:ssa sellainen, jonka kautta voisit löytää potentiaalisia samanhenkisiä naisystäviä? Entä filosofia - , tms. aiheinen keskustelupalsta? Meitä ei-sovinnaisista asioista kiinnostuneita naisia on enemmänkin mutta osaksi sosiaalisen paineen takia harva meistä uskaltaa mainostaa kiinnostuksen kohteitamme omalla nimellämme ja naamallamme. Toki joillain meistä heikohko itsetunto voi vaikuttaa asiaan myös.
Lycka till! :)
Sinä pidät miehiä mahtavina ihan siksi että he ovat niin kiinnostuneita sinusta. Ja tuo loppu johtuu introvertista luonteesta. Se ei ole mikään miesjuttu. On itrovertteja naisiakin. Mutta kuka haluaisi olla ihmisen kanssa, joka sukupuolen perusteella pitää juoruilijana ym.
En paljon ihmettelisi, vaikka vetäisit herneen nenään tästä kommentista. Jostain syystä varmaan kuvittelet, että sinun alentuva tekstisi ei ole alentuvaa tekstiä. Ja luulet että et tarkoita loukata, vaikka teet täsmälleen sitä.
Mä taas en tunnista tuota oletettua naisten rajattomuutta yli 15- vuotiaissa naisissa. Joku muu syy siihen on miksi ei saa kuin tietynlaisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin ajateltuna.. Taidan olla lesbo ja saan naiset karttamaan minua olemalla liian tunkeileva :(
AP
Onpa kiva, että esiinnyt täällä minuna. Tuo ei ole kuitenkaan Ap.
Ei kai minun seksuaalisen suuntautuminen liity asiaan millään muotoa? Olen kyllä bi, mutta en kaipaa ystäväksi ihmisiä, jotka karttavat ei-heteroita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole oma itsesi kuten aloituksessa kuulostat olevan. sitä kautta ihmisiä tulee kohdallesi, joten ole ystävällinen, kuuntele toisia. kun huomaat jonkun ystävän osuvan tiellesi, keskustele, ja sitten voitte käydä ihan kahvilla ja vietttää aikaa ystävinä toistenne kanssa tai soitella ja puhua puhelimessa.
Vaikutat vahvalta ja omanarvontuntoiselta naiselta. Jotkut naiset saattavat kokea sen ärsyttävänä, koska voivat olla sinulle kateellisia ja ihailla sinua. näin ihan ystäväni kerroin tämän sinulle.
ystävyys on tärkeää!
Aloittajahan nimenomaan kieltäytyi kuuntelemasta toisia, koska muiden jutut ovat tyhmiä ja hänen ovat parempia. Jotain aloittaja ilmeisesti on kuitenkin vajaa, kun se miesten seura ei riitä. Vaikka miehet ovat niin paljon parempia.
Sinä taidat olla juuri se nainen, jota ärsyttää aloittajan itsevarmuus mistä puhuin ekassa viestissäni. Osuinko oikeaan? Teitä ei varmaan olekaan istten tarkoitettu ystäviksi!
Missä kohtaa näet itsevarmuutta aloittajassa? Minä näen vain ihmisen, joka suhtautuu alentuvasti 50 %:n maailman ihmisistä. Kertoo paljon sinusta, että tulkitset tuon itsevarmuudeksi. Koulukiusaajat on varmaan tarkoitettu sinun ystäviksesi!
Minulle tulee aloittajasta tunne itsevarmasta ihmisestä, ainakin tulee miesten kanssa erittäin hyvin juttuun,. minulle se tarkoittaa itsevarmuutta, ei sen kummempaa.
Sinä puolestasi jotenkin vähän tunnuit ärsyyntyvän aloittajan viestistä, joten tulkitsin sen niin ettet välitä pahemmin ap:sta ihmisesta. Mikä saakin minut ihmettelemään miksi osallistut tähän ketjuun???
Mukavaa päivää Sulle!
Ihmetyttääkö sinua se, että ärsyynnyin kun aloittaja dissaa minun edustamaani sukupuolta? Sinulla on tiskirätin itsetunto, jos sinä et ärsyynny.
Ja miesten kanssa juttuun tulemisen perusteellako määrittelet itsevarmuuden? Säälittävää.
Ja iso osa miehistä olettaa/toivoo että ne punaviinikeskustelut johtaa jossain vaiheessa seksiin, monet ei kaipaa mitenkään erityisesti naisia ystäviksi. Osa toki kyllä, mutta osa kuutelee naisen lätinöitä lähinnä saadakseen seksiä kerran tai pari.
Sama ongelma. Itse kyllä yritän puhua vähän kaikista aiheista ja kuunnella toisia, mutta kaveruus jää kovin pinnalliseksi, yksipuoliseksi tai lyhyeksi naisten kanssa. Ja miehiltä en todellakaan kaipaa mitään seksuaalissävytteistä huomiota. Mulle riittää oma mies vallan mainiosti. Sinkkunakaan en tykännyt miesten kuolaamisesta. Eli siitä ei ainakaan voi kiinni miksi miehet ottavat mut avoimemmin vastaan. Mä oon luovuttanut jo naisten suhteen. Oon päättänyt etten elättele toiveita syvemmästä ystävyydestä kenenkään kanssa. Mulle riittää oma mies, lähisuku ja muutama miespuolinen ystävä.
Älä suhtaudu noin alentuvasti kanssanaisiin niin kavereiden hankkiminen naisten joukosta helpottuu kummasti. Lisäksi voihan siinä olla taustalla sitäkin että miesten kanssa pyörivää naista saatetaan pitää "halpana", kyllä vain naisten kanssa hengailevaa miestäkin pidetään vähän outona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole oma itsesi kuten aloituksessa kuulostat olevan. sitä kautta ihmisiä tulee kohdallesi, joten ole ystävällinen, kuuntele toisia. kun huomaat jonkun ystävän osuvan tiellesi, keskustele, ja sitten voitte käydä ihan kahvilla ja vietttää aikaa ystävinä toistenne kanssa tai soitella ja puhua puhelimessa.
Vaikutat vahvalta ja omanarvontuntoiselta naiselta. Jotkut naiset saattavat kokea sen ärsyttävänä, koska voivat olla sinulle kateellisia ja ihailla sinua. näin ihan ystäväni kerroin tämän sinulle.
ystävyys on tärkeää!
Aloittajahan nimenomaan kieltäytyi kuuntelemasta toisia, koska muiden jutut ovat tyhmiä ja hänen ovat parempia. Jotain aloittaja ilmeisesti on kuitenkin vajaa, kun se miesten seura ei riitä. Vaikka miehet ovat niin paljon parempia.
Sinä taidat olla juuri se nainen, jota ärsyttää aloittajan itsevarmuus mistä puhuin ekassa viestissäni. Osuinko oikeaan? Teitä ei varmaan olekaan istten tarkoitettu ystäviksi!
Missä kohtaa näet itsevarmuutta aloittajassa? Minä näen vain ihmisen, joka suhtautuu alentuvasti 50 %:n maailman ihmisistä. Kertoo paljon sinusta, että tulkitset tuon itsevarmuudeksi. Koulukiusaajat on varmaan tarkoitettu sinun ystäviksesi!
Minulle tulee aloittajasta tunne itsevarmasta ihmisestä, ainakin tulee miesten kanssa erittäin hyvin juttuun,. minulle se tarkoittaa itsevarmuutta, ei sen kummempaa.
Sinä puolestasi jotenkin vähän tunnuit ärsyyntyvän aloittajan viestistä, joten tulkitsin sen niin ettet välitä pahemmin ap:sta ihmisesta. Mikä saakin minut ihmettelemään miksi osallistut tähän ketjuun???
Mukavaa päivää Sulle!
Ihmetyttääkö sinua se, että ärsyynnyin kun aloittaja dissaa minun edustamaani sukupuolta? Sinulla on tiskirätin itsetunto, jos sinä et ärsyynny.
Ja miesten kanssa juttuun tulemisen perusteellako määrittelet itsevarmuuden? Säälittävää.
Voi kun meistä tulisi ystäviä! Yhtä ärhäköitä molemmat! :D :D :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ystävyys on tärkeää!
No voi herranjumala. Mitähän "alentuvaa" se on, jos en ole kiinnostunut itse samoista aiheista, kuin moni muu nainen? Onko pakko olla kiinnostunut, koska erilaiset kiinnostuksen kohteet ovat automaattisesti jotenkin "parempia"?
Ihan älytön ajatusmaailma sinulla. Ei ole olemassa mitään mittaristoa joka määrittää, mitkä kiinnostuksen kohteet ovat parempia ja mitkä huonompia. Vai oletko nähnyt tällaisen? Onko niissä joku pisteytysjärjestelmä?
Usko tai älä, niin kaikki eivät ole samanlaisia eikä sillä ole mitään tekemistä minkään paremmuuden kanssa. Toisia kiinnostaa kirjat, toisia meikit, toisia sisustaminen. Itseäni kiinnostaa ajankohtaiset aiheet, teknologia sekä kauneusjutut ja itsensä laittaminen. Ystävyyden perusta on se, että kuuntelee ystäviä kiinnostavia aiheita, vaikkei ne itseään kiinnosta.
Ongelma on se, että toivoisin samanhenkistä ystävää kenen kanssa saisin kokea "sisarmalsta" yhteenkuuluvuutta. Sitä kaipaan. Se ei todellakaan tee minusta jotenkin "parempaa" omasta mielestäni.
Ap
Hmm, jos olet bi etkä saa naispuolisia ystäviä niin voiko keskustelutapasi olla liian seksualisoitunut- se kelpaa tietysti miehille mutta heteronaiset kavahtaa. Monet naiset puhuu nimittäin miehille aika lailla flirttaillen.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Itse kyllä yritän puhua vähän kaikista aiheista ja kuunnella toisia, mutta kaveruus jää kovin pinnalliseksi, yksipuoliseksi tai lyhyeksi naisten kanssa. Ja miehiltä en todellakaan kaipaa mitään seksuaalissävytteistä huomiota. Mulle riittää oma mies vallan mainiosti. Sinkkunakaan en tykännyt miesten kuolaamisesta. Eli siitä ei ainakaan voi kiinni miksi miehet ottavat mut avoimemmin vastaan. Mä oon luovuttanut jo naisten suhteen. Oon päättänyt etten elättele toiveita syvemmästä ystävyydestä kenenkään kanssa. Mulle riittää oma mies, lähisuku ja muutama miespuolinen ystävä.
Niin ja minä olen myös 30 :) Ja hyväksyisin kaikenlaiset ihmiset, he eivät vaan vaikuta tykkäävän musta (ehkä eivät ymmärrä mun luonnetta eivätkä viihdy liian erilaisten kanssa?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin ajateltuna.. Taidan olla lesbo ja saan naiset karttamaan minua olemalla liian tunkeileva :(
AP
Onpa kiva, että esiinnyt täällä minuna. Tuo ei ole kuitenkaan Ap.
Ei kai minun seksuaalisen suuntautuminen liity asiaan millään muotoa? Olen kyllä bi, mutta en kaipaa ystäväksi ihmisiä, jotka karttavat ei-heteroita.
Ap
Moi. Aika samanlaista. Olen bi, vela, vapaa suhde ja miesvaltainen ala. Mutta minulla on kyllä paljon mies- ja naispuolisia ystäviä. Olen opiskellut politiikkaa eli se on lempiaiheitani. Toisaalta en koe ongelmaksi puhua lapsista tai autoista, vaikka kummatkaan eivät minua kiinnosta. Yksi parhaista ystävistä on 19 ja toinen yli 50.
En oikein tiedä, miten neuvoisin etenemään. Yleensä vähän enemmän alternative-porukoissa ollaan kiinnostuneempia eikä tuomita, mutta kyllä melkein kaikki tuntemani miehet, naiset tai siltä väliltä ovat kiinnostuneet puhumaan parisuhteesta tai lapsista. Miellän sen normaaliksi ja osaan samaistua heidän tunteisiinsa, vaikken itse lapsia halua.
Bumble tai Qruiser? Molempien kautta voi etsiä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ystävyys on tärkeää!
No voi herranjumala. Mitähän "alentuvaa" se on, jos en ole kiinnostunut itse samoista aiheista, kuin moni muu nainen? Onko pakko olla kiinnostunut, koska erilaiset kiinnostuksen kohteet ovat automaattisesti jotenkin "parempia"?
Ihan älytön ajatusmaailma sinulla. Ei ole olemassa mitään mittaristoa joka määrittää, mitkä kiinnostuksen kohteet ovat parempia ja mitkä huonompia. Vai oletko nähnyt tällaisen? Onko niissä joku pisteytysjärjestelmä?
Usko tai älä, niin kaikki eivät ole samanlaisia eikä sillä ole mitään tekemistä minkään paremmuuden kanssa. Toisia kiinnostaa kirjat, toisia meikit, toisia sisustaminen. Itseäni kiinnostaa ajankohtaiset aiheet, teknologia sekä kauneusjutut ja itsensä laittaminen. Ystävyyden perusta on se, että kuuntelee ystäviä kiinnostavia aiheita, vaikkei ne itseään kiinnosta.
Ongelma on se, että toivoisin samanhenkistä ystävää kenen kanssa saisin kokea "sisarmalsta" yhteenkuuluvuutta. Sitä kaipaan. Se ei todellakaan tee minusta jotenkin "parempaa" omasta mielestäni.
Ap
Olet ulkoisesti nainen ja sisäisesti mies. Meitä kaltaisiasi on aika vähän. Vielä, jos koet epävarmuutta omasta seksuaalisuudestasi, niin vaikeaksi menee samanlaisen ystävän löytäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ystävyys on tärkeää!
Mukavaa päivää Sulle!
Voi kun meistä tulisi ystäviä! Yhtä ärhäköitä molemmat! :D :D :D :D :D
En kaipaa ystävikseni ihmisiä, jotka reagoivat dissaamiseen alkamalla kehua dissaajaa. Heillä on koiran luonne.
Oman sukupuolen kanssa on ehkä vaikeampi ystävystyä jos ihmissuhteiden muodostuksessa on yleensä vaikeuksia, koska miehet ottaa avoimesti vastaan sillä he ajattelevat että tuolta voi joskus irrota, vaikka nainen ei muuten olisi erityisen mukava tai kiinnostava. Joten asiaa voi miettiä tältä kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tarkalleenottaen niistä naisista sitten kaipaat?
Vaikka miespuoliset ystävär ovat minulle tärkeitä, jotenkin olisi ihana kokea sellaista "siskomaista" ystävyyttä ja yhteenkuuluvuutta! Haluaisin esimerkiksi lapsen jossain vaiheessa, ja Olisi kiva jakaa se kokemus myös naispuolisen ystävän kautta. Haen sellaista yhteenkuuluvuuden tunnetta, joka kuitenkin jää hieman vajaaksi miesten kanssa.
Lisäksi olen aina pyrkinyt ympäröimään itseni mahdollisimman erilaisilla ystävillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tarkalleenottaen niistä naisista sitten kaipaat?
Vaikka miespuoliset ystävär ovat minulle tärkeitä, jotenkin olisi ihana kokea sellaista "siskomaista" ystävyyttä ja yhteenkuuluvuutta! Haluaisin esimerkiksi lapsen jossain vaiheessa, ja Olisi kiva jakaa se kokemus myös naispuolisen ystävän kautta. Haen sellaista yhteenkuuluvuuden tunnetta, joka kuitenkin jää hieman vajaaksi miesten kanssa.
Lisäksi olen aina pyrkinyt ympäröimään itseni mahdollisimman erilaisilla ystävillä.
Ap
Kirjoittamasi perusteella en löytänyt sinusta mitään siskomaisuutta. Miten siskomaisuus muita naisia kohtaan sinussa sitten ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Ja iso osa miehistä olettaa/toivoo että ne punaviinikeskustelut johtaa jossain vaiheessa seksiin, monet ei kaipaa mitenkään erityisesti naisia ystäviksi. Osa toki kyllä, mutta osa kuutelee naisen lätinöitä lähinnä saadakseen seksiä kerran tai pari.
Kyllä minäkin naisena toivon, että pitkä keskustelu punaviinin kera johtaa seksiin. Aika outoa on heterona istua lipittämässä viiniä kahden kesken vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ja teeskennellä, että tilanteessa ei ole mitään eroottista latausta. Voidaan toki olla ystäviä ja siltä pohjalta istua iltaa. Mutta mielestäni vasta silloin, kun jossain vaiheessa on puhuttu asiat halki ja todettu että ollaan vain ystäviä. Muuten tuohon viinipulloon ladataan tiettyjä odotuksia. Ainakin toinen lataa ja molemmat sen tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ystävyys on tärkeää!
Ap
Olet ulkoisesti nainen ja sisäisesti mies. Meitä kaltaisiasi on aika vähän. Vielä, jos koet epävarmuutta omasta seksuaalisuudestasi, niin vaikeaksi menee samanlaisen ystävän löytäminen.
En ole mitenkään hämmentynyt seksuaalisesti. Mistä ihmeestä tällaista päättelet? Olen jo 30! Tiedän kyllä, mistä pidän ja olen harrastanut oikein hyvää seksiä sekä miesten että naisten kanssa sen 13 vuoden aikana, kun olen ollut seksuaalisesti aktiivinen. Olen kuitenkin enemmän miehiin päin, parisuhteeni ovat aina olleet miesten kanssa, mutta en kiellä itseltäni mitään haluja enkä koe niistä ahdistusta - siksi olen päätynyt sänkyyn myös parin naisen kanssa.
Ja vaikka olisin hämmentynyt seksuaalisesti niin ei se kyllä vaikuta ystävyyteen mitenkään! Sehän olisi juuri ystävyyden parhaita puolia, kun asiaa voisi pohtia yhdessä.
Ap
Olen 99%:sti samanlainen kuin sinäkin. Mutta se 1% on just se, miksi minulla on myös naispuolisia ystäviä ja kavereita. Erilaisuus on rikkaus ja sen avulla pystyy laajentamaan omaa maailmankuvaansa. Vaikka välillä hämmentääkin muiden tavat ja ominaisuudet. Mutta juuri siksi he ovatkin ihmisinä kiinnostavia.