G:Vauva hoitoon ekaa kertaa
1) Minkä ikäisenä vauvasi on ollut hoidossa ensimmäistä kertaa ja missä?
2) Entä milloin vauvasi on ollut hoidossa yön yli, missä ja miten on reissu mennyt?
3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa?
Tekisi mieli antaa vauva mummulaan yöksi että saisi nukkua, mutta en tiedä raaskinko...
t. Mira ja Nuppu 3kk
Kommentit (20)
2kk oli ekan kerran kaveri kotona hoitamas.. 4kk oli yö kylässä mummolas hyvin meni ite olin tuulettumas
2 kk oli ensimmäisen kerran yökylässä (pakastetut tissimaidot eväänä)
illalla lähdin kun nukkumaan meni ja aamulla olin parisen tuntia pois tytön luota.. =D
) Minkä ikäisenä vauvasi on ollut hoidossa ensimmäistä kertaa ja missä? kummitäti tuli kotiin hoitamaan kun menin itse kampaajalle. hyvin meni. ja vauvalla silloin ikää 1,5kk
2) Entä milloin vauvasi on ollut hoidossa yön yli, missä ja miten on reissu mennyt?
Mummo tuli kotiin hoitamaan yön yli silloin vauvalla ikää 2kk. toisenkerran meni mummolle yöksi kun menimme miehenkanssa ravinteliin ja silloin ikää 3kk. kummallakin kerralla mein hyvin. mummolassa vauva nukkui yönsä vaunuissa sisällä ja söi ja nukkui hyvin.
3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa? kun mummo tuli kotiin hoitamaan olimme miehenkanssa viettämässä häääyötä. ja kun meni mummolle olimme ravintolassa.
t:mamma ja vauva 4kk
4,5kk iässä, hoitaja tuli kotiin kahdeksi tunniksi.
Vauva ei ollut ikinä yön yli hoidossa, vasta 1v. iässä jäi mummolaan yhdeksi yöksi, meni ihan hyvin, loppua (seuraavaa iltapäivää) kohti alkoi kyllä jo ikävä paistaa ja oli kiukkuinen.
3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa? Ekalla kerralla kävimme miehen kanssa syömässä. Yöhoidon aikana kävimme miehen kanssa risteilyllä.
Itse olen aina pitänyt ohjenuorana 1vrk/ikävuosi erossa vanhemmista. Sitähän useimmat kehityspsykologitkin suosittelevat.
1) Minkä ikäisenä vauvasi on ollut hoidossa ensimmäistä kertaa ja missä? KOTONA ISÄN KANSSA, VAUVA 5 VIIKKOINEN
HYVIN PÄRJÄSIVÄT, LYPSIN RINTAMAITOA TALTEEN. ISÄ HOITI SIIS ILLAN, YÖN JA SEURAAVAN AAMUPÄIVÄN
3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa? LÄHDIN BAARIIN YSTÄVIENI KANSSA. VEDIN AIKA TUITELIT ;)
ei itse asiassa ole ollut vieläkään yötä pois kotona ilman vanhempiaan, ikää 2 v 5 kk
Pari yötä on isoäiti hoitanut omassa kodissa, kun olemme mihen kanssa molemmat olleet pois.
Vierailija:
3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa?1) äitini hoiti meillä muutaman tunnin poikaa kun hän oli 5kk. Kävimme miehen serkun synttäreillä päivällä.
2) Viikkoa vaille 1v:nä oli eka kerran yökylässä äidilläni. Hyvin oli mennyt, yön nukkunut kiltisti, syönyt ja viihdyttänyt muita.
3) No ekalla kerralla olimme siis siellä synttäreillä käymässä ja toisella kerralla kävimme miehen kans syömässä.
eikä ole kertaakaan ollut hoidossa. Tämä kyllä johtuu ihan olosuhteiden pakosta.
Vierailija:
1) Minkä ikäisenä vauvasi on ollut hoidossa ensimmäistä kertaa ja missä? KOTONA ISÄN KANSSA, VAUVA 5 VIIKKOINEN
HYVIN PÄRJÄSIVÄT, LYPSIN RINTAMAITOA TALTEEN. ISÄ HOITI SIIS ILLAN, YÖN JA SEURAAVAN AAMUPÄIVÄN3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa? LÄHDIN BAARIIN YSTÄVIENI KANSSA. VEDIN AIKA TUITELIT ;)
Pari päivää sitten oli ekaa kertaa äitini luona hoidossa parin tunnin ajan.
Yökylässä ei ole vielä ollut, enkä ole siihen valmis pitkään aikaan :)
Tuon hoitokerran ajaksi tulimme mieheni kanssa kotiin, harrastettiin seksiä rauhassa:) tehtiin pizzaa ja katsottiin elokuva.
Äitini on tosin vielä tällä hetkellä ainoa kenelle oman palleroni annan hoitoon.
äiti -85
ekan kerran poika oli hoidossa vanhemmillani kun hän oli n. 3viikkoa. Mies valmistui ja käytiin syömässä. Viivyimme n. 3h
ekan kerran yökylässä oli 4kk ikäisenä. Vanhemmillani silloinkin. Kävimme miehen kanssa baarissa. Hyvin meni ja siitä lähtien poika on ollut yökylässä n. kerran kuussa vanhemmillani. POika täyttää kohta 2v.
Esikoinen on 4v5kk ja vielä ei ole niin käynyt, eikä ole ollut tarvettakaan yökyläillä.
lastenhoitaja kotona meillä on esim. kuopukselle 2v ollut kaksi kertaa pari tuntia.
Vierailija:
1) Minkä ikäisenä vauvasi on ollut hoidossa ensimmäistä kertaa ja missä?Noin kolmiviikkoisen puoltoista tuntia mummolassa kun kävimme miehen kanssa Ikeassa.
2kk samassa mummolassa, nukkui ekaa kertaa koko yön putkeen :)
Itse oltiin kaverin häissä.3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa?
Tekisi mieli antaa vauva mummulaan yöksi että saisi nukkua, mutta en tiedä raaskinko...
Miten et raaski? Ei se vauva siitä kulu jos äiti nukkuu yhden yön ilman sitä ;)
ekan kerran muutamia tunteja siinä pariviikkoisena, yökylässä ekan kerran 5,5 kuisena, tai no poika oli kotona ja enonsa oli sitä hoitamassa, me oltiin itse lietsussa. Kahdeksankuisena oli mummolassa muutaman viikon putkeen, samoin sitten sen jälkeen tarvittaessa pidempiäkin pätkiä. Itse olen käynyt yleensä koulujuttuja tekemässä, tentissä tai sitten illalla bilettämässä. Poika on myös ollut ihan oikeassa hoitopaikassa muutaman tunnin viikossa 6kk lähtien.
mummolassa eivät ole olleet vielä kertaakaan 10 vuoden aikana hoidossa.
Vierailija:
1) Minkä ikäisenä vauvasi on ollut hoidossa ensimmäistä kertaa ja missä?--
Kotona tutun parikymppisen kanssa noin 2h ikää tuolloin 5 viikkoa. Mies pelaamassa tennistä ja mä naisten meikki-illassa. Seuraava kerta olikin vasta sitten 4 kuukauden päästä...
--
--
Ei ole ollut ja ikää 1v5kk. Ei ole oikein paikkaa, johon viedä ja en halua väkisin tunkea vanhemmille, joita vierastaa kovasti. (asuvat noin 300 k m:n päässä)3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa?
--
Tähän mennessä syitä hoidattaa perheen ulkopuolisilla on olleet: tuo naistenilta + 6 kertaa miehen kanssa baarissa (lyhyt kaava ja 23-24 kotiin, nukutettu ennen lähtöä) ja kerran leffassa+syömässä. Tosin viimeiset 6kk on ollut päivittäin perhepäivähoissa ja syy siihen tietysti työt.Tekisi mieli antaa vauva mummulaan yöksi että saisi nukkua, mutta en tiedä raaskinko...
t. Mira ja Nuppu 3kk
Vierailija:
3) Mitä itse olet tehnyt sillä aikaa kun vauva on ollut hoidossa?Tekisi mieli antaa vauva mummulaan yöksi että saisi nukkua, mutta en tiedä raaskinko...
1) tyttö 6kk, oli mummolassa
2)10½kk, oli samaisessa mummolassa,oikein hyvin oli mennyt.
3) töissä ollut 2-4 tuntia ja yön yli ollessaan oltiin miehen kanssa häissä toisella paikkakunnalla.
Tyttö 1v 1kk.