Saako eskari-ikäinen poika tulla naisten pukuhuoneeseen uimahallissa ?
Kommentit (20)
että nolostuu, jos törmää siellä naisten puolella luokkakavereihin (siis tyttöihin).
Mutta tämä on tietysti aika yksilöllistä. Jotkut pojat pärjäävät tutussa hallissa yksin miesten puolella jo 7-vuotiaana, toiselle voi tehdä todella tiukkaa (esim. oma asperger-poikani ei varmuudella pärjää kovin nuorena yksin siellä).
yhdessä uimahallissa oli 7:n vuoden ikäraja. Eiköhän eskarilainen mene vielä vaikka olisi ehtinyt täyttääkin?
Kohta tulee se vaihe, etteivät kehtaa tulla tyttöjen puolelle mutta omalla puolellaan tarvitsevat apua mm. kaapin ovien kanssa..
mielestäni ekaluokkalainenkaan EI pärjää yksin miesten puolella kaapin lukkojen yms kanssa
Mun poika on nyt kyllä jo ekaluokkalainen, mutta viime vuonna eskarilaisena oli mun kanssa naisten puolella. Mutta sen viimeisen kerran jälkeen päätin että oli vika kerta kun mennään uimahalliin jos ei oo miespuolista kaveria mukana. Kävi niin, että samaan aikaan uimahallissa oli pari tyttöä samasta eskarista ja mua harmitti niin mun pojan puolesta kun huomasin miten sitä nolotti olla siellä naisten puolella kun oli tuttuja tyttöjä. raukka posket punaisina ja ihan vaisuna koitti vältellä tyttöjä. Jätettiinkin sauna välistä ja otettiin vaan pika suihkut uinnin jälkeen ja lähdettiin kotiin.
Itseäni ei haittaa vanhempiensa seurassa olevat eri sukupuolta olevat lapset saunassa.
Kas kun et tuo mukanasi murkkuikäistä poikaa, tai miestä samantien kun se ei itsekseen pärjää!
Ja kaikillahan ei edes ole isää (erottu, isä kuollut, isä tuntematon jne.).
tuijottele tyttöjä ja naisia älytön ilme naamallaan, kuten on tapahtunut monesti meille uimareissulla.
Miesten puolelle kannattaa laittaa yksin vasta siinä vaiheessa kun osaa puolustaa itseään, uimahalleissa on paljastelijoita ja " petoja" .
Ja äiti on heti paikalla valvomassa tilannetta kun pojat tulee allaspuolelle.
Ei sellaista nyt NIIN vaikea voi olla järjestää, jos osaa suunsa avata.
Mutta kyllä eskarilainen minusta vielä voi hyvin tulla naisten puolelle.
Vierailija:
Ja kaikillahan ei edes ole isää (erottu, isä kuollut, isä tuntematon jne.).
laittakaa vaan ekaluokkalaiset lapset sinne yksin....
Mä taisin olla vielä 9-vuotiaana isukin kanssa miesten puolella :).
En vaan uskaltanu mennä yksin...
pk-seudun suurhallissa, eikä tulisi mieleenikään päästää 6-vuotiasta eskariani yksin sen valtaviin pukuhuoneisiin, pesutiloihin ja saunoihin, jotka kuhisevat ihmisiä. Hyvä jos tuo löytäisi edes oikean reitin pukuhuoneesta altaalle. Pienessä lähihallissa, jossa lapsen kanssa on käyty paljon, voisi varmaan jo eskari -ikäistä alkaa opettaa omatoimisuuteen, mutta meidän tapauksessa en aio edes yrittää ennen kouluikää.
herroille poikani iän, ja he ilmoittivat minulle, että pojan kuuluu pärjätä jo yksin. Jouduin siis lähettämään poikani yksin miesten puolelle. Sydän syrjällään odottelin, että poikani pääsee altaalle, ja altaalta kunnialla suihkuun ja pukemaan. Hän oli joutunut jättämään oman kaappinsa auki, ja sieltä oli hävinnyt hänen pyyhkeensä. Kun hän tuli pois pukuhuoneesta, oli ihan itku kurkussa pyyhkeen takia, ja koska oli joutunut olemaan yksin. Minusta tämä on NIIN väärin, ja emme aio enää astua jalallakaan kyseiseen halliin. Halusin kuulostella yleistä mielipidettä ennenkuin vien asian pidemmälle. Onko uimahalli mielestänne syypää pyyhkeen katoamiselle ? Voinko tehdä korvausvaatimuksen ? Valituksen kyseisen uimahallin johdolle teen varmasti, sekä kaupungille, joka järjestää uimakoulun.
Vertaat 6-vuotiasta poikaa teini-ikäiseen ja aikuiseen mieheen! Äly hoi!
Perustelut:
-Kyllä sen ikäinen tarvitsee vielä apua.
-Ihmeelllistä lasten yliseksualisoimista, jos ei saisi. Kyllä alastomuuden pitäisi olla luonnollinen asia.
Sanoivat, että ekaluokkalainen vielä saa tulla. Tokaluokkalaisten oletetaan pärjäävän yksin, sillä uimahallikäyttäytymistä opetellaan koulussa ekalla luokalla.
Eskari voi olla vielä vastakkisella puolella. Muistan kun olin valvomassa ekaluokkalaisia tyttöjä ja sitä mielipahan määrää kun yhdellä oli uikkari unohtunut. kuinka hän olisi asian hoitanut yksin. Eräässä uimahallissa oli äidillä mukana kaksi isompaa poikaa, toinen varmaan lähempänä 10v. Pojat eivät suostuneet olemaan alasti ja teki mieli sanoa tälle äidille että olisko aika laittaa pojat omalle puolelleen. joku raja kuitenkin...Itsekin koen oloni epämukavaksi jos siellä naistes seassa liian iso poika on.
Aika omituista, jos eskari ikäistä ei saa huoltaja viedä kanssaan samaan pukuhuoneeseen, mutta sen ikäisen jättäminen yksin -lyhyeksikin aikaa- katsotaan kuitenkin toisaalta lastensuojelulaissa rikokseksi. Mikäli ko. uimahallissa on jostain syystä käsittämättömän tiukat (hallikohtaiset) säädökset asiasta, pitäisi se tietysti etukäteen ilmoittaa, varsinkin uimakoululaisten vanhemmille. Ainakin hallin olisi pitänyt sitten tarjota oma miespuoleinen työntekijä poikasi perään katsomaan.
Soita välittömästi halliin ja valita tapahtuneesta! Kysy ensin heidän kantansa ja perustelunsa. Mainitse tuo, että ihan lastensuojelun puolesta ei esikouluikäistä saa vielä jättää valvomattomaksi yleisiin paikkoihin. Että mitäköhän hallin väki siihen tuumaa, että kannustavat laiminlyömään lasta. Sitten soitat vaikka paikkakuntasi lastenvalvojalle tai kenelle tahansa ja kysyt, miten tällaisessa asiassa tulisi reagoida/edetä. Mielestäni ko. halli saisi saada jonkin ihan virallisen huomautuksen asiasta!
ei se vielä yksin miesten puolella pärjää!!