Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoin/vaikuttavin näkemäsi nähtävyys?

Vierailija
08.07.2017 |

Entäpä mikä omi pettymys ja turhaan hehkutettu?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin pyramidit on ollut vaikuttavin.

Käytiin kaveriporukalla. Siinä oli semmoinen iso aukko josta johti melko ahdas käytävä sisälle hautakammioon. Käytävällä kuitenkin pääsi ohittamaan vaikka jossain kohdin oli niin ahdas että piti kumartua että pääsi eteenpäin pyramidin sisäosiin. Hautakammiossa oli kivinen arkku missä ilmeisesti faaraon varsinainen arkku oli ollut. Ne kivet hautakammiossa oli niin hyvin hakattu että sauma omi vaan ohut viva.

Pyramideilta sitten lähdettiin hevosilla autiomaassa olevaan ravintolaan ja baariin syömään ja olusille. Oli varmaan 3-4 kilometriä matkaa.

Vierailija
42/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York ja näkymät Empire Staten ja Rockefellerin tasanteilta. Myös Eiffelin torni ja Vatikaanin Pietarinkirkko tekivät vaikutuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain todella erilaista ja henkeäsalpaavaa ollut Pamukkale Turkissa.

Ehkä huonoin ollut Rovaniemen Santapark, tarkennettuna se luolamainen "huvipuisto" jonka ymmärsin pettymykseksi vaikka olin ihan kakara.

Muuten mua on helppo miellyttää, rakastan vanhoja rakennuksia ja kaiken näköisiä maisemia niin Suomessa kuin ulkomailla.

Vierailija
44/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin kaveriporukalla. Siinä oli semmoinen iso aukko josta johti melko ahdas käytävä sisälle hautakammioon. Käytävällä kuitenkin pääsi ohittamaan vaikka jossain kohdin oli niin ahdas että piti kumartua että pääsi eteenpäin pyramidin sisäosiin. Hautakammiossa oli kivinen arkku missä ilmeisesti faaraon varsinainen arkku oli ollut. Ne kivet hautakammiossa oli niin hyvin hakattu että sauma omi vaan ohut viva.

Pyramideilta sitten lähdettiin hevosilla autiomaassa olevaan ravintolaan ja baariin syömään ja olusille. Oli varmaan 3-4 kilometriä matkaa.

Ja mieti ettei pyramideja pystytä nykyteknologialla tekemään, jokainen niistä kivistä on niin tarkkaan mitattu ja aseteltu ettei se roska romahda!

Vierailija
45/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavin näky oli eittämättä paikallinen puli isolla hädällä keskellä vastakkaista parkkipaikkaa.

Vierailija
46/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin Raaseporin linnan raunioihin, googlen kuvat näyttivät paremmilta.

Vierailija
47/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaiden laakso

Vierailija
48/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin nähdä pyramidit kerran elämässäni!

Vierailija
49/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himalaja. Käsittämätöntä nähdä ne vuoret, niin paljon ja niin korkeita. Ei löytynyt sanoja kuvaamaan vuoristoa, on sanattoman vaikuttava. 

Pettymys Pieni merenneito -patsas Köpiksessä. Kaukana ja niin pikkuruinen. 

Vierailija
50/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidit, Luxorin temppeli, Petran alue, Grand Canyon, Vatikaani, National Gallery Lontoossa, Suomenlinna, Monterey Kaliforniassa, Gettyn taidekeskus LA:ssa ja vaikka mitä. Itse asiassa voi vaikuttaa vaikka mistä. Tänään ihmettelin lammessa olevia sammakon poikasia, joille oli juuri kehittymässä takajalat.

Vierailija
51/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompaan Viktorian putouksia, Grand Canyonia, Himalajaa ja Eiffeliä. Mutta näitähän riittäisi pilvin pimein lisääkin...

Pettymyksiä ei heti tule mieleen, ehkä niitä ei ole paljoa ollut. Ennemmin sellaisia jotka ovat olleet vaatimattomampia kuin odotin. En tosin osaa nimetä yhtään juuri nyt.

Vierailija
52/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletty kaupunki Beijingissä. Uskomaton tunne olla paikan päällä, kun oli nähnyt sen elokuvissa, ja olin lukenut paljon Kiinan historiasta kertovaa kirjallisuutta.

Vierailija
53/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ole nähtävyyksien metsästäjätyyppiä. Barcelonassa toki kolusin Gaudi-kohteet ja nautin estetiikasta, joskin vielä enemmän nautin MACBA:n (modernin taiteen museo Barcelonassa) kauneudesta, mutta vielä eri tavalla meni ihon alle Joan Miro - foundation museo ja Miron taide. Olen ollut pyramideilla, Colosseumilla, Punaisella torilla ja Eremitaasissa, ja kaikki kiinnostavat historian takia. Muttaa rakennukset ei muuten ole must, ok, jotain mystis-hengellisiä virityksiä on liittynyt esim. Länsimuuriin ja puutarhahautaan Jerusalemissa ja joihinkin kirkkoihin, esim. vanhat pyhiinvaelluskirkot Firenzessä.  Michelagelon David oli jotenkin pettymys kaiken ihmispaljouden ja selfieiden ottamisen keskellä (vaikka valokuvaus on kiellettyä...) Hienot maisemat uppoavat: Lapin tunturimaisemat, Saharan autiomaa, Alpit. Ikää on jo oli 50v., joten olen ehtinyt reissata. 

Vierailija
54/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavin oli Omaha Beach ja Amerikkalainen hautausmaa. Sodan turhuus oli jotenkin niin käsinkosketeltava siinä valtavan ristimeren keskellä. Ja kuvitella, miten paljon nuoria ihmishenkiä oli menetetty sillä kauniilla, hiljaisella rannalla.

Vierailija
55/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooman Pantheon on mainittu jo useampaan kertaan, ja se on minullekin kaikkein vaikuttavin kohde.

Vierailija
56/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andit lentokoneesta nähtynä. Sekä andien ylitys bussilla Chilestä Argentiinaan.

Vierailija
57/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras: Xi'an terrakottasotilaat. Erityisesti tarina niiden taustalla.

Toinen oli Niagaran putoukset. Sen kaiken kaupallistamisen keskellä oli jotenkin hassua, kun tuli fiilis, että ne "sammutetaan" johonkin tiettyyn aikaan illasta kun valot sammuivat, mutta putouksia et vaan voi kääntää off...

Pettymys: Aika moni sellainen valokuvien paikka. Ehkä nyt Vatikaani isona. Kiinan muurikin oli vähän että joo.

Vierailija
58/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut meri. Kun ajetaan Negevin autiomaasta alas kohti Kuollutta merta, on näky uskomaton, kuin paksua jäätä kaiken hiekan keskellä. Eremitaasi. Ellis Island, koska sitä kautta sukulaiseni menivät Amerikkaan. Suvun nimi löytyy muurista läheltä Sinatran nimeä. Pettymys Rooma. Liikaa raunioita. Kun olin siellä näin painajaisia raunioista.

Vierailija
59/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestin luolat! Pettynyt olen ollut Muumimaailmaan ja Puuhamaahan, likaisia, rähjäisiä, kuluneita ja koko hommassa niin rahastuksen maku. Näistä tosin aikaa jo 15 vuotta, voivat olla nykyään jotain ihan muuta.

Vierailija
60/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anse Reunion Seychelleillä vaikuttavin. Se musta graniitti on upeaa. Toinen vaikuttava on Metropolitan Museum of Art Nykissä. Purskahdin itkuun kun astuin Degas-salonkiin.

Huonointa en osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä