Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoin/vaikuttavin näkemäsi nähtävyys?

Vierailija
08.07.2017 |

Entäpä mikä omi pettymys ja turhaan hehkutettu?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jgcui kirjoitti:

Paras Mammuuttipetäjä metsän keskellä seisominen. Yleesä luonnon nähtävyydet.

Huonoin, se luistinrata jouluisessa new yorkissä pilven piirtäjien keskellä, jossa monia elokuvakohtauksia kuvattu, mitätön pläntti. Pisan kalteva torni/ sibelius monumentti.

Joulun aikaan tuo Rockefeller center luistinrata oli upea mielestäni. Mammuttipetäjät tekivät vaikutuksen myös. Lisään vielä Alcatraz. En osaa nimetä mihin olisin pettynyt.

Vierailija
22/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonan Sagrada Familia kirkko, jonka rakentaminen on edelleen kesken. Yksityiskohtien määrä huikea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat: Sagrada Familia ja Grand Canyon

Vierailija
24/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hagia Sofia

Vierailija
25/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schönbrunnin Palatsi Wienissä tai Taj Mahal olleet vaikuttavimmat. Huonointa en osaa ihan äkkiseltään sanoa.

Vierailija
26/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victoria Peak Hongkongissa. Koko kaupunki tuntui olevan siinä ihan jalkojen alla kaikkine pilvenpiirtäjineen.

Vierailija
27/63 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavimpia ovat olleet varmaan monet vanhat kivikirkot Suomessa, joissa olen käynyt. En osaa laittaa niitä järjestykseen. Olen matkustellut ulkomaillakin vähän, mutten ole niissä maissa ollut erityisesti mitään nähtävyyttä katsomassa.

Tykkään todella paljon jylhistä, kallioisista metsistä, jonka keskellä on vesistöjä. Vaellusretkellä, jollaisella olen ollut pari kertaa, näkee tällaisia maisemia, ja niiden rinnalla kalpenevat kyllä kaikki ihmiskätten tekoa olevat nähtävyydet.

Näin kerran eräällä videolla Notre Damen katedraalin ulkoa ja sisältä ja ainakin sen haluaisin nähdä omin silminkin.

Minulla on nyt sellainen tunne, että unohdan jonkin tosi vaikuttavan nähtävyyden, jonka olen nähnyt... Höh, en muista nyt muita.

28/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pettynyt yhteenkään nähtävyyteen, jossa olen käynyt. Vaikuttavimpia olivat Notre Damen katedraali, Roomassa sitten Colosseum ja sen viereinen Fori Imperiali sekä Pietarinkirkko. Rooman nähtävyydet juurikin sen ylivyöryävän historian tiedostamisen vuoksi ja Notre Dame, koska lapsena mun lempi Disneyleffa oli arvatenkin Notre Damen kellonsoittaja. En osannut valita vain yhtä nähtävyyttä. 

Myös La Sagrada Familia Barcelonassa on upea ja vertaansa vailla.  

Vierailija
29/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhän Vasilin katedraali teki aikanaan suuren vaikutuksen. Alakoululaisena olin nähnyt sen kuvissa ja ajatellut "ooh, miten upea!" Lukioaikana pääsin sitä katsomaan ja ajattelin, tämä on tässä, pääsin katsomaan tätä upeaa rakennusta ihan vierestä!

Seuraavat vaikuttaneet ovat jölkikäteen ajatellen (toki silloinkin olin vaikuttunut) ovat Vapaudenpatsaan kruunu (oli aika ahdas kiivettävä) ja WTC tornin näköalatasanne, sieltä näki käytännössä suoraan alas (pääsylippu on tallessa vieläkin).

Vierailija
30/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumitalo

Vierailija
31/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavin on ehdottomasti Niagaran putoukset läheltä nähtynä ja kuultuna. Aika pieneksi sitä itsensä tunsi luonnon voimien edessä.. Pettymyksiä ei ole ollut, kaikki ovat omalla laillaan olleet vaikuttavia.

Vierailija
32/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavin tähän mennessä Berliinissä muistomerkki Euroopassa murhatuille juutalaisille, tuli tippa linssiin. Ainoa lievä pettymys joka tulee mieleen oli ehkä Sedlecin luukirkko, oli niin kovin pieni.

Vierailija
33/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geirangerinvuono

Vierailija
34/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras: Norjan vuoristot mutkittelevine teineen ja vuonoineen.

Pettymys: Valkoinen talo ympäristöineen Washington D.C.:ssä. Kuvista saa aina vaikutelman, että on suuretkin puistoalueet ympärillä joka puolella.

Vierailija
35/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victorian putoukset Afrikassa. Olin 30 v ja matkustanut lähinnä Ruotsiin kunnes mutkan kautta järjestyi mahdollisuus päästä tuonne. Koko matka oli uskomaton elämys. Luonto, eläimet, safarit ym.

Vierailija
36/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeimpia kokemuksia Kalliomoskeija Jerusalemissa, Sagrada Familia Barcelonassa ja maisema St. Paulin kirkon tornista Lontoossa, lisäksi mainittava junamatka Alpeilla Sveitsin eteläosissa Centovallin kautta Ranskan Chamonixiin pientä alppirautatietä pitkin. Komiat oli maisemat!

Vierailija
37/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole kuulkaas Pantheon Roomassa. Siellä ollessa pystyy aistimaan tietoisuuden ja maailman todellisen olemuksen kaiken tämän valheen keskellä, missä ihmiskunta muuten elää.

Sen lattia on pohjaltaan ympyrän muotoinen, 43 metriä halkaisijaltaan. Sen katto on myös 43 m korkeudessa. Katto on kupoli, jossa on noin 6-7 metrinen aukko keskellä, ja jonka rakentaminen kestäväksi on mielestäni käsittämätöntä sen aikaisilla menetelmillä. Matematiikassa tietty jotain, mutta ei niitä laskuja rakenteiden mitoittamiseksi koneet laskeneet, kuten tänäpäivänä. 

Vierailija
38/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat eiffel-torni, riemukaari ja Kölnin tuomiokirkko

Vierailija
39/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cordoban moskeija ja Granadan Alhambra upeita.

Pettymyksiä ei yhtään.

Vierailija
40/63 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarinkirkko Vatikaanissa oli valtava ja hieno, vaikka väkeä olikin älyttömästi. Kiipesimme kupoliin ja kokemus oli kyllä sen arvoinen. 

Maailman suurin kirkko. Onhan se hengästyttävän kokoinen. Itse haahuilin sisätiloissa reilut kaksi tuntia vain ihmetellen kirkkoa ja sen kokoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi