Teini raskaana?
Olen 16-vuotias ja harrastin suojaamatonta seksiä. Poika ei lauennut sisään mutta pelkään olevani raskaana :( Viikon päästä pitäisi alkaa menkat. Pelottaa...
Kommentit (24)
No teet testin ja jatkossa käytät kumia. jos raskaana, mietit jatkoa sitten sen mukaan.
Tämä toimikoon opetuksena tulevaisuudessa, olit raskaana tai et. Tee testi sitten jos menkat ovat myöhässä.
Niin. Miksi sanotaan tyttöä, joka ei käytä ehkäisyä? Äidiksi. Miksi sanotaan miestä, joka ei käytä ehkäisyä? Isäksi. Huoh. Niin simppeliä se on. Ja kun olet suostunut yhdyntään ilman ehkäisyä, niin hyvinkin voit olla raskaana. Missä korvat ovat olleet biologian tunnilla?
Katumuspilleri, abortti. Anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti esiaviollista seksiä?
Haluisin tietää kuinka moni Suomessa enää oottaa avioliittoon neitsyytensä kanssa :D
Kauanko tästä on? Jos ei kovin kauaa, kipitä hakemaan jälkiehkäisypilleri NYT tai pyydä jotakuta toista hakemaan. Jos on mennyt aikaa, odotat kuukautisiin ja teet raskaustestin KAIKESTA HUOLIMATTA, vaikka kuukautiset tulisivat. Osalla tulee kaikesta huolimatta läpi raskauden, vaikka onkin epätodennäköistä. Sitten jos olet raskaana, teet joko abortin, annat adoptoitavaksi tai pidät lapsen itselläsi.
Jatkossa hankit e-pillerit tai kondomeja.
Ja tämä olisi kyllä pitänyt tietää ennen seksiä. Ja myös välittää tiedosta. Ihan huomiona vain, minä olen sinua nuorempi...
Onnittelut olet raskaana!
Noei, älä harrasta seksiä jos et ole valmis joko huolehtimaan ehkäisystä tai tulemaan äidiksi.
Joten jätä se seksi vanhemmille jooko?
Nyt jos yhdynnästä on alle 72h niin mene apteekkiin ja osta jälkiehkäisy tabletti (pitää pyytää tiskiltä ja maksaa n.12-20e)
Sitten jos menkat myöhässä niin raskaustesti.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tästä on? Jos ei kovin kauaa, kipitä hakemaan jälkiehkäisypilleri NYT tai pyydä jotakuta toista hakemaan. Jos on mennyt aikaa, odotat kuukautisiin ja teet raskaustestin KAIKESTA HUOLIMATTA, vaikka kuukautiset tulisivat. Osalla tulee kaikesta huolimatta läpi raskauden, vaikka onkin epätodennäköistä. Sitten jos olet raskaana, teet joko abortin, annat adoptoitavaksi tai pidät lapsen itselläsi.
Ja tämä olisi kyllä pitänyt tietää ennen seksiä. Ja myös välittää tiedosta. Ihan huomiona vain, minä olen sinua nuorempi...
Demi.fi on sun ikäisesi paikka.
Apteekista käyt pyytämässä henkilökunnalta jälkiehkäisypillerin, jos yhdynnästä alle 72h.
Pitää kyllä olla paska tuuri että jää ekalla raskaaksi. Oliko se 30% mahollisuus jäädä raskaaksi ovuloidessa. Eli sinulla on se 70% mahdollisuus ettet ole raskaana. Oikeasti hei ei se niin mene että että jää raskaaksi heti kun kettu menee koloon. Keskimääräinen raskautumisaika lasta yrittävällä pariskunnilla om 6kk. Elä ressaa katot jos menkat myöhässä teet testin. Jo stressi voi viivastyttää sun menkkoja
Älkää nyt hyvät aikuiset ihmiset ruvetko syyllistämään. Tämäkin teini lienee läksynsä oppinut, kun on peloissaan ja ensi kerralla käyttää varmasti ehkäisyä. Kun kyseessä on tyttö, saattaa taustalla olla myös painostusta suojaamattomaan seksiin.
Aloittajalle, en usko että olet raskaana jos olet varma ettei siemennestettä päässyt sisälle yhtään. Riski toki on, tee testi menkkojen jälkeen ja jos näyttää plussaa, reippaasti lääkäriin. Älä arkaile, kunhan otat opiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät aikuiset ihmiset ruvetko syyllistämään. Tämäkin teini lienee läksynsä oppinut, kun on peloissaan ja ensi kerralla käyttää varmasti ehkäisyä. Kun kyseessä on tyttö, saattaa taustalla olla myös painostusta suojaamattomaan seksiin.
Aloittajalle, en usko että olet raskaana jos olet varma ettei siemennestettä päässyt sisälle yhtään. Riski toki on, tee testi menkkojen jälkeen ja jos näyttää plussaa, reippaasti lääkäriin. Älä arkaile, kunhan otat opiksesi.
Niin ja tästä syyllistämisestä seuraa pahimmillaan se, ettei lääkäriin uskalletakaan sitten mennä ajoissa ja kohta ollaan ongelmissa, kun raskautta salaillaan.
Aikamoinem jackpot jos ei edes lauennut ja olisi raskaana. Mutta teineillä kai tuo hedelmällisyys toista luokkaa kuin tällaisilla hapantuneilla kolmikymppisillä.
Kannattaa varmaan odottaa sinne menkkojen alkuun ketä kiinnostaa että tuntuu siltä vaikka mitään todisteita ei ole.
Sama kun käyttäytyisit kuin miljonääri koska olet lottolipukkeen ostanu, onhan sitä mahollisuus että miljonääri susta tulee mutta ei susta tule
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet joku teini, joka ei ole keskittynyt biologian tunnilla. Nimittäin raskausaikana EI VOI TULLA KUUKAUTISIA, vaan vuoto johtuu aina jostain muusta syystä. Miten ihmeessä tätä ei ymmärretä?
Touhutippojen siittiöistä ollaan hyvin eri mieltä, mutta jenkkisivustojen mukaan vaikuttaisi että touhutipoissa on hyvin vähän tai ei ollenkaan siittiöitä.
Hei hae katumuspilleri heti. Itse 38-vuotiaana jouduin tässä hiljattain hakemaan jälkiehkäisypillerin. Se työntekijä kertoi, että vähän kalliimpi pilleri ehkäisee jopa viiden päivän viiveellä "tapaturmasta".
Touhutipoista raskautuminen on epätodennäköistä.
Ilmeisesti esiaviollista seksiä?