Bussissa nähtyä, kuski uhkasi jättää yskivän matkustajan tienposkeen
Huhhuh, onpa taas päässyt todistamaan melkoista järjenköyhyyttä. Työmatkalla ruuhkaisessa bussissa, eräs nuorehko naismatkustaja alkoi yskimään eikä saanut yskäkohtausta millään loppumaan (sympatiat hänelle, varmaan jokainen tietää miltä se tuntuu).
Muut matkustajat kaikkosivat ja lopulta kuski pysäytti pysäkille ja alkoi sättimään naista, että jos ei saa räkimistään kuriin niin joutuu jäämään pysäkille. Etupenkillä kun istuin, niin sanoin nätisti kuskille, että ei sille varmaan mitään voi, eihän ihmistä nyt voi tienposkeen jättää.
Sitten joku matkustajista alkoi mesoamaan, että kyllä pois vaan, täällä on paljon huonokuntoisia vanhuksia kyydissä. Nainen sai yskimisen hetkeksi loppumaan, joten kuski jatkoi matkaa.
Näin miten nainen pidätteli naama punaisena hengitystään loput 10 minuuttia minkä autossa istui. :/
Mitä ihmettä? Siis ymmärrän että tartuntariski saattaa ärsyttää, mutta ei ihmisiä voi heittää ulos julkisista tuollaisen takia! Millä ihmeellä autottomien pitää mennä hakemaan niitä saikkutodistuksia, kun näköjään bussiakaan ei saa käyttää.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Jos vesipullo olis ollu mukana niin se olis auttanut. tiedän sen tunteen, kurkkua kutittaa ja yskit mutta et saa yskimällä sitä loppumaan. Vain vesi auttaa
Kyllä vaan, itselläni on aina vesipullo mukana tai jotain mynthonia. Kun kamala yskänpuuska iskee, menee usein yökkimiseksi ja iskee melkein paniikki. Silmät vuotaa ja naama punoittaa.
Hyvä kun tuot julkisuuteen. Ja tuon nuoren naisen paikalla, voisi olla kuka tahansa meistä, myös lapsi, vanhus tai vammainen. Yskänkohtaukselle ei kukaan mahda mitään, ja oliko se edes räkätautia, ihan hyvin voisi joku pölynhiukkanen ärsyttää kurkunpäätä.
Sinuna vinkkaisin iltap.lehdille.
Jos nainen jätettäisiin tienposkeen, häneltä loppuisi akku ja hän ei esim. eksyisi ja menehtyisi metsään, bussikuski olisi syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Ihan perusflunssakin voi aiheuttaa jäätävän yskän. Ketään maksanutta asiakasta ei sen vuoksi voida hylätä kesken matkan. Asiakas saattaa olla riippuvainen esim. lääkkeistään, joita hänellä on kotona ja jotka hänen pitää ottaa tiettyyn kellonaikaan. Ketään ei jätetä heitteille minkäänlaisen yskän tai pahoinvoinnin tai muun takia.
jos ihmisellä on tarttuva flunssa tai vastaava, yskänkohtaus tuskin iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. ja jos todella kipeä niin jää kotiin. eli naisella meni mahdollisesti väärään henkeen ja sillehän refleksinomaisesti yskii. pöhkö kuski. olisi edes kysynyt onko matkustaja kunnossa!
Jaa... Minä yskin välistä todella voimakkaasti ja pitkään. Mutta ei minulla ole mitään tautia tai en pärskyttele sinne tänne vaan peitän suuni. Miksi yskin on mysteeri minulle sekä lääkärille. Mutta yskiminen ärsyttää kurkkua ja sitten yskin ja sitten taas ärsyttää kurkkua... Yskin lisää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä naikkonen ei sitten tehnyt hengityksenpidätystä alunalkaenkin? Kai maalaisjärkikin sanoo ettei julkisilla paikoilla pärskitä ihan estoitta. En minä ainakaan kehtaa aivastella/yskiä julkisilla paikoilla vaan pidättelen.
Oho, siinäpä vasta erikoislaatuinen tapaus. Oot siis säästynyt oikealta yskältä koko elämäsi? Silloin, kun yskänkohtaus iskee, ei sitä kovin kauan voi pidätellä. Sitä paitsi voi olla vaarallista pidätellä aivastusta. En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka pärskii suoraan toisten päälle, vaan pääasia on, että suojaa esim. nenäliinalla yskimistään/aivastamistaan. Sillä tavalla ne pöpöt ei leviä. Kai tällaiset perusasiat pitäisi tietää?
Mitä helvettiä?!!! Siis mulle tulee joskus (teen työtä jossa puhun paljon) sellainen että kurkkua kutittaa ihan sairaasti. Ja alkaa ihan hulluna yskittää eikä vaan voi mitään.ei ole mitään flunssaa tai muuta, vaan ihan pelkästään kuiva kurkku.
Ihan hirveää varmasti ollut tällä naisella.
Voi itkevää ressua kirjoitti:
Kampista ulos ramppia ja ullan salongista häiriintynyt aasiasta jostain huutaa hysteerisesti toljotettuaan ensin linja-auton sivuikkunassa kiinni kun on auto punasissa.
-"miksi torjut minut" huutaa ahdistuneesti ja niin linja-auto painaa kaasua, ja naikkonen jää siihen huutamaan.
- Onpas tyhmä naikkonen,
Wtf?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuskin puolella. Mikään ei ole nin raivostuttavaa kuin ihmiset jotka tulevat räkimään muiden päälle ja kaupassa tuotteiden päälle. Jäisivät kotiin jos on noin sairas.
Varsinkin jos kyydissä oli vanhuksia. Joku heistä voi jopa kuolla kun tuo nainen oli levittämässä pöpöjä ympäriinsä.
Sinä nyt joutaisit kuolla vaikka siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuskin puolella. Mikään ei ole nin raivostuttavaa kuin ihmiset jotka tulevat räkimään muiden päälle ja kaupassa tuotteiden päälle. Jäisivät kotiin jos on noin sairas.
Varsinkin jos kyydissä oli vanhuksia. Joku heistä voi jopa kuolla kun tuo nainen oli levittämässä pöpöjä ympäriinsä.
No vanhukset voivat pysyä sisällä jos häiritsee.
Niin, vanhuksillahan ei tietenkään ole mitään elämää, joka edellyttää kotoa poistumista ja jopa julkisten käyttänistä.
Hirveä kuski. Ap, tee vähintään valitus bussiyhtiölle. Iltalehteen juttuvinkkikään ei olisi huono veto.
Ja tosiaan, ei kaikki yskä johdu siitä että on kipeä. Mitä jos saa yskänkohtauksen kun bussiin tulee joku joka haisee parfyymille/tupakalle tms? Tai on vain allergiaa, astma, kuiva kurkku tms?
Joku hullu keksinyt "hauskan" jäynän ja lähtenyt bussiin kurlaamaan räkäänsä. Kuskille pisteet.