Ovatko muskarit ym. vain kotiaideille ja heidan lapsilleen suunnattuja, vai kayko teidan paikkakunnalla niissa myos tyossakayvat?
Huomasin, että täällä pikkukylässä kaikki mammatuttuni käyvät muskarissa, myös työssäkäyvät. Haluaisin itsekin mennä mutta tarkoitus palata töihin kun lapsi noin vuoden, onko mitään järkeä tai tarvetta " raahata" lasta harrastuksiin, jos on muutenkin päivän ollut hoidossa? Ovatko siis muskarit lähinnä kotiäideille ja heidän lapsilleen?
Minkäikäisenä sinä olet vienyt lapsesi muskariin?
Kommentit (4)
No, musta noi harrastukset on kiva juttu!
Omat lapset on tosin alle 3- vuotiaita ja olen kotona, mutta tarkotus olis että lapsi pääsee paljon tapaileen ihmisiä.
Harrastuksen pitää olla hauskaa, ei pakottaa sinne, ei olla " paras" vaikka jääkiekossa ja vanhemmat karjuu laidalta: " tapa se!" ja jälkikasvulla ikää 5- vuotta..
Ja sit ihan tää perus juttu: Pitää olla omaakin aikaa, pitää saada katsella videoo hetki, tutkia luontoa tai leikkiä barbeilla. Joka päivä ei tartte olla kivaa ohjelmaa.
Mutta liikaa tuskin lapsi saa toisten lasten kanssa leikkiä.
Ja semmone tuli mieleen et meilläpäin muskarit oli aamupäivästä, mut tietty jos töiltä vaan pääsee niin sekaan vaan! :)
Ei multa ainakaan kysytty oonko töissä vai kotona kun ilmottauduttiin muskariin joskus..
Esikoisen kans mentiin joskus nääs muskariin ja se oli joo hauskaa, mut ei varmaan ollu paljoo järkee hommassa kun toinen oli puolivuotias ja heiluen koitti istua ja taputtaa rumpua! ;)
Mut aattelin et josko vaikka kohta vois uudestaan yrittää, tosin nytten on menossa niin kamala esiintymisvimma/ujous ettei oikein tuu hommasta mitään, kattelen puolisen vuotta vaikka eteempäin ennenkö testataan uusia juttuja.
joka päivä. Saa tarpeeksi virikkeitä hoidossakin.
ja mä osapäiväisesti töissä. Lapset nyt 2,5v ja 4v. Vaikka päiväkodissa on tekemistä, niin silti meidän lapset tykkää näistä harrastuksista, ja tutustuuhan siellä muihin kuin pk-lapsiin mikä on myös kivaa. Oon päättänyt, että jos harrastus alkaa lapsesta tuntua raskaalta niin sit lopetetaan, mutta ainakin tällä hetkellä molemmat odottavat muskari- tai jumppahetkeään kovasti.