Puhtaana käteen 4415 euroa - tekemättä töitä
Hymyilisin minäkin.
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2017/07/06/taalla-on-hyva-olla…
Kommentit (19)
Hyvin kirjoitettu ja erittäin silmiä avaava juttu.
🇺🇦🇮🇱
Jaahh. Olen pienituloisessa ja fyysisesti raskaassa työssä, perheetön kolmekymppinen, asun 25 neliön yksiössä Helsingissä. En jaksa kadehtia yhtäkään Irakista Suomeen muuttanutta. Veroja maksan mukisematta, niistä tulee itselle ja menee muille, sellaista on elämä hyvinvointivaltiossa. Meistä ei kukaan ole parempi siksi että synnyttiin tässä maassa eikä jossakin toisessa.
Voiko tää oikeesti olla totta !!! Tämmösiä kun saa lukee ,onko ihme ,että maahanmuuttoa aletaan enemmässä määrin vastustaa. Kuinka voi olla mahdollista ,että maahan tulijan elämiseen tarvitaan monin kertainen summa meikäläisiin verrattuna!
Kyllä vetää katkerasti. Terveydenhuolto ilmaista todellakin. Ja mitäs me itse opetetaan että kaikki maksetaan. Oma vika
Mitä sitten? Osakesalkkuni tuottaa minulle osinkoina noin 5000 euroa ilman, että teen mitään. Tosin tietysti sijoitan rahan uudestaan, jolloin saan seuraavana vuonna taas enemmän osinkoja. Tämä erottaa tyhmän viisaasta. Tyhmä kun saa vähän rahaa käteensä niin se tuhlaa sen johonkin vammaiseen etelänmatkaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Osakesalkkuni tuottaa minulle osinkoina noin 5000 euroa ilman, että teen mitään. Tosin tietysti sijoitan rahan uudestaan, jolloin saan seuraavana vuonna taas enemmän osinkoja. Tämä erottaa tyhmän viisaasta. Tyhmä kun saa vähän rahaa käteensä niin se tuhlaa sen johonkin vammaiseen etelänmatkaan tms.
Taidat olla niitä ihmisiä, joilla ei ole sitä vertaa mielikuvitusta, että osaisivat käyttää rahaa elämiseen, tai ylipäätään mihinkään. Syöt raanavettä ja halvinta näkkäriä ja iltapuhteena laskeskelet rahojasi. Menen 100x mieluummin etelänmatkalle.
No sijoittamisessa ei todellakaan ole mitään vikaa. Mutta eiköhän tämä sijoittajakin ole itse säästänyt sen alkupääoman, jolla on alkanut sijoittaa. Eikä ollut käsi toisten taskussa. Ehkä tämä oli jutun pointti, kuitenkin?
🇺🇦🇮🇱
Siis siinä on viisi henkilöä, ei tuo nyt mitään luksusta ole sinänsä. Pelkästään ruokamenot 5 henkilölle kuukaudessa ovat huomattavat.
Nuohan on pakolaisleiriltä päässeet Suomeen eli siinä mielessä ihan hyväksyttävä tapaus.
Ei kai kukaan pakolaisleiriltä varmaan suoraan työllistykään?
Jutussa ei minulle ollut mitään yllättävää, ihan normituet kun henkilö saa pakolaisstatuksen. Eihän heillä ole käytännössä mitään mukanaan kun he tulevat Suomeen.
Kaffepulla kirjoitti:
Siis mikä tuossa oli silmiäavaava kohta? Ihan normaali menettely kun perhe tulee pakolaisstatuksella maahan. Pitäiskö ne majoittaa kadulle asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis siinä on viisi henkilöä, ei tuo nyt mitään luksusta ole sinänsä. Pelkästään ruokamenot 5 henkilölle kuukaudessa ovat huomattavat.
Nuohan on pakolaisleiriltä päässeet Suomeen eli siinä mielessä ihan hyväksyttävä tapaus.
Jutussa ei minulle ollut mitään yllättävää, ihan normituet kun henkilö saa pakolaisstatuksen. Eihän heillä ole käytännössä mitään mukanaan kun he tulevat Suomeen.
Suomalaisilla nuorilla ei ole varaa lisääntyä, kun nettotulot perheessä puolet tuosta. Et näe mitään ongelmaa tuossa vai? Ja tyhjästä ne nuoret paritkin aloittaa Suomessa, osa jopa miinuksen puolelta, kun on opintolainoja. Ja sitten ihmetellään miksi toiset lisääntyy, ja toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Siis mikä tuossa oli silmiäavaava kohta? Ihan normaali menettely kun perhe tulee pakolaisstatuksella maahan. Pitäiskö ne majoittaa kadulle asumaan?
Töihin. Palkalla saa vuokrat maksettua ihan itse. 4 aikuista eikä yksikään pysty edes ruohonleikkuuseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla nuorilla ei ole varaa lisääntyä, kun nettotulot perheessä puolet tuosta. Et näe mitään ongelmaa tuossa vai? Ja tyhjästä ne nuoret paritkin aloittaa Suomessa, osa jopa miinuksen puolelta, kun on opintolainoja. Ja sitten ihmetellään miksi toiset lisääntyy, ja toiset ei.
Siis missä 5 hengen vastaavassa suomalaisperheessä on tulot (tai tuet) alhaisemmat kuin tuossa mainitussa 5 hengen pakolaisperheessä?
Ei kaikki nuoret parit todellakaan aloita "tyhjästä" Suomessa. Eikä ulkomaalaistaustainen nuoripari saa yhtään sen enempää tukia kuin kantasuomalainen nuoripari. Tai ei ainakaan mitään olennaista eroa ole.
Kyse on pakolaisstatuksella maahan tulevista, tätä ei nyt ole kaikki varmaan ihan ymmärtäneet. Mikä olisi vaihtoehtoinen järjestelmä?
Siellähän on uuvatit hallituksessa, valittakaa niille, jos järjestelmä on väärä mielestänne.
Vierailija kirjoitti:
No sitä vaan, että osinkoja saadaksesi sinun, tai jonkun muun, on pitänyt investoida rahaa. Rahaa olet saanut töistä investoimalla aikaa jne.
Mitä ketjun käsittelemä esimerkki on investoinut? Minne?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sotaa Iran käy?
Henkilöt tulevat pakolaisleiriltä, joka sijaitsee Iranissa. Ei he ole asuneet normaalisti Iranissa. Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä ihmisiä, joilla ei ole sitä vertaa mielikuvitusta, että osaisivat käyttää rahaa elämiseen, tai ylipäätään mihinkään. Syöt raanavettä ja halvinta näkkäriä ja iltapuhteena laskeskelet rahojasi. Menen 100x mieluummin etelänmatkalle.
Mitä se köyhä tuhlari siellä kitisee :) Taisi osua kohdilleen? Ei sinuakaan sitten eläkkeellä naurata kun on rahat tuhlattu ihosyöpäreissuihin ja ihon vanhentamiseen auringossa. Minulla taas on siinä vaiheessa miljoona euroa säästössä.
Minun mielestä aivan helvetin naurettavaa pelleilyä tämä kaikki pakolaisten nostaminen jalustalle. Ihan jossain kuplassa elävät nuo päättäjät eivätkä näytä tietävän ollenkaan mitä vahinkoa aiheuttavat Suomelle ja suomalaisille. Oishan se niin kiva pelastaa kaikki ja sais vähän omaa sädekehää kiillotettua, mutta ei se nyt näin helppoa ole. Ei ole mitään taikaseinää josta loputtomasti irtoaa rahaa kaikille elellä miten lystää, tänne vaan kaikki.
Oikeasti jos maailman tilanne ja ihmisten pelastaminen kiinnostaisi ja sitä edes vähän mietittäisiin järjellä, ois nämä kaikki rahat käytetty kriisiapuun itse niissä maissa, ettei ihmisten tarvis paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se köyhä tuhlari siellä kitisee :) Taisi osua kohdilleen? Ei sinuakaan sitten eläkkeellä naurata kun on rahat tuhlattu ihosyöpäreissuihin ja ihon vanhentamiseen auringossa. Minulla taas on siinä vaiheessa miljoona euroa säästössä.
Mitä vanhus tekee miljoonalla? Sulla saattaa olla alzheimer tai mistä sitä tietää ootko hengissä ollenkaan eläkeiässä. Omaiset laittaa sut vaivaistaloon ja jäävät odottelemaan milloin kuolo korjaa. Heillä on varmaan käyttöäkin säästämällesi rahamäärälle.
Varmaan hakevat vielä harkinnanvaraistakin tohon päälle...