Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ PERJANTAITA SYYSVÄKI-04 +++

31.03.2006 |

KErta valvon edelleen,alotetaan pino...

jatu

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin klo 6 jälkeen, väsymys armoton. Kävin äsken suihkussa ja muut edelleen nukkuvat. Nean nukahtaminen kesti illalla TUNNIN, päivällä 45min! Apua. Toivottavasti johtui vaan kyläilyreissusta! Vauva oli ihana ja tuntui, etten edes osaa sitä pidellä! Miten voi niin nopeasti unohtaa! Nea tykkäs vauvasta! :) Jutteli koko illan: vauva, ihana, tykkää!

Niin on sumuista, et ei näy ikkunasta kauas! Olkkarista näkyy suoraan Linnanmäelle ja aina Tuomiokirkolle asti, mut nyt tyssää näkymät vastapäiseen taloon. Kuinka kaunis kevätilma..mut ihanaa, et lumet alkaa sulaa! Aamusta pitäis suunnata kaverille kylään ja toiveissa on, et päivällä pääsisin käymään keskustassa sillä aikaa, kun Nekkis nukkuu. Pitäis ostaa muutama synttärilahja, kaverin poika ja siskon poika juhlivat ensi viikolla.

Mistä tulikin mieleen ONNITTELUHALAUS JATULLE! Ihanaa synttäripäivää! :-) Ootkos tehnyt kakun? Toiv. pian nähdään! Voimia kekseliään Typyn kanssa!

Öttikselle myös paljon jaksamisia, kovin oli vilkas poika kun nähtiin suklaakakkutapaamisessa, vaikkakin suloinen! :-)

G:Miehen vaikeimmat asiat..hmmm..muutama tulee mieleen ihan selkeästi, mut voi myös olla asioita, jotka ei olleet niin pinnalla keskusteluissa, vaikka paljon puhutaankin. Mä ehkä liikaa mietiskelen haarukan paikkaa, saisin välillä tarttua toimeen ja muuttaa pohdiskelu toiminnaksi!

Nea on ollut muutaman päivän ihanan hyväntuulinen, tämä meno saisi jatkua, munkin hermot vähän tokenisi! Edellispäivänä alkoi suloisesti luetella numeroita yhtäkkiä: yski, kaski, kolmi, neli, viisi. Mun äidillä tapana aina laskeskella Nean sormia ja varpaita, Nea mielestä se oli huippukivaa, niin ollaan välillä laskeskeltu ja Nea innoissaan sitten itse laski perässä.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti! En muista erikseen mitä kaikkea piti kommentoida. Ai niin RAMIKA, kiva kuulla susta! :-)

Menen tästä kaiketi meikkamaan, niin ehditään kylään ajoissa!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
2/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkanen ei ollut hereillä kun eilen tulin eikä ollut hereillä kun lähdin. Ikävä on kova.

Eräs, jonka haarukat (no kahvikupit) odottavat muuttolaatikossa intuition ääntä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Jatulle vielä: oli todellakin piristävää pysähtyä metrosillalla. Mun väsymys ja nahkea olo häipyivätkin siihen:D (Poikaan liittyen: ultra on onneksi nopsa ja kivuton, ja ompahan sitten jotain tutkittu!)

Jouduin yniksen gallupin edessä nyt ihan sanattomaksi:( meilläkin minä vuodatan omat ahdistukseni, mies Harvoin.

haarukatkin ajatushautomoon...

mentävä. ihanaa päivää.

simam, väsynyt, työkään ei suju, mutta muutoin keskipositiivinen + positiiviset pojat

Vierailija
4/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukoilla ja muilla keittiökamoilla on omat paikkansa, mutta mikään ei estä vaihtamasta paikkoja, jos parempia ja toimivampia ideoita löytyy. Mutta joitain periaatteita kuitenkin on :-)

Miehen vaikeat elämäntilanteet on selvillä. Yksi on selkeästi yli muiden. Minä taas puran helposti arkipäivän pikkuharmeja, kuten täälläkin, mutta eräästä kaukaisesta vaikeasta tilanteesta mies sai kuulla vasta viime viikonloppuna. Tuli vaan yleisesti puheenaiheeksi ja siitä sitten suma purkeni.

Ja Typyä pelastamaan,

Keilin

Vierailija
5/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin klo 8 mennessä kuorinut ja keittänyt 2kg perunoita (perunasalaattia varten) ja tehnyt kilosta porkkanoita ja parista lantun puolikkaasta raastetta. Tänään on supermarjattapäivä:)

Eikö olekin pysäyttävää tajuta, ettei osaakaan sanoa niitä miehen vaikeita hetkiä. Meillä osaksi syynä kyllä sekin, että mitään ns. suurta ei ole tapahtunut. Siis, että ois kamppaillut vakavien sairauksien kanssa, joutunut työttömäksi tms. Yksi asia jonka pitäis varmaan olla itsestääselvyys tajuta, mutta en silti tajunnut. Silloin, kun minä olen voinut huonosti, niin totta kai se on ollut vaikeaa miehellekin. Mies on muutenkin huolehtivaa sorttia. Sanoi yhdeksi itselleen vaikeaksi ajaksi ulkomusmailla asumisen, kun oli kovasti huolehtinut mun viihtymisestä ja hyvinvoinnista. Ja minä kun itse olen vasta jälkikäteen tajunnut, että välillä tosiaan olin hyvinkin yksinäinen ja väsynyt siellä. Koko ajan ajattelin siellä ollessani viihtyväni hyvin, vaikka toki niitä huonojakin hetkiä oli, kuten joka paikassa on.

Minä taidan lähteä perunasalaatin tekoon.

Aion muuten tehdä ihmiskokeen, vai sittenkin " kostaa" :) Eilen siivosin keittiön tän päivän rupeamaa varten ja mies oli tietty jättänyt illalla kaikki astiat yms. laittamatta pesukoneeseen. Ne on vieläkin pitkin keittiötä, vaikka illalla kiltisti huomautin asiasta miehelle. En siis aio minäkään siivota jälkiäni. Katsotaan mitä mies siihen sanoo (tämä on se ihmiskoe) :)

Kukulus, kurssi oli ihan ok. Kameraa opin käyttämään jo huomattavasti enemmän kuin normaalisti osaan. Kuvankäsittelyn oppimisesta en ole ihan varma, mutta vielä on 4 kertaa jäljellä. Mun mielestä digikuvaus ja kuvankäsittely on aika teknisiäkin lajeja ja taideosastonkin opettajan pitäis olla ehkä vähän paremmin tekniikkaan perehtynyt ollakseen hyvä opettaja. Liikaa aikaa meni tekniikan ja tietotekniikan kanssa säheltämiseen.

Sumuisen aamun keskellä...

-Ynis

Vierailija
6/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ankkis ja [color=red]¢¾Lilli¢¾

Vierailija
7/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti näköjään väsynyt, nukkuu vieläkin.

Onnea Jatu!!!

Kiitokset kaikille neuvoista yms. Ajattelin maanantaina käydä tossa lähellä olevassa päiväkodissa hieman juttelemassa yms.

Eilennä käytiin siellä neuvola lääkärissä. Mies lääkäriä Veeti kovasti ujosteli ja istui sylissä kuin enkeli. No th.n luokse kun päästiin niin tuohotus alkoi. Th yritti Veetin saada palapeliä tekemään, mutta Veetin kärsivällisyys riitti tasan 3 palaa laittaa oikein ja kun yritti kirjaa Veetin kanssa lukea niin Veeti omi kirjan ja lähti lattialle lukemaan. Kirja kiinnosti Veetiä tasan 2 min ja sit piti kiipeillä ympäri huonetta. Miten niin vilkas lapsi.

Veetin mitat: pituus 68cm ja paino 12.1kg. Iso poitsu.

Tänään pitäis kaupungilla lähteä käymään. Huomenna pitää Veetin kanssa uimaan mennä että sillä ois jotain mielekästä tekemistä.

Yniksen gee: en nyt osaa siihen vastata. Täytyypi asiaa oikein miettiä.

Nyt aamupallalle. Kuulostais siltä että Veetikin heräs.

Öttis, veeti & masuasukki

Vierailija
8/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillillä taitaa olla flunssa :-( Heräsi pari kertaa yöllä vähän huutelemaan ja ääni oli tosi käheä. Nyt nenä vuotaa. Mies on ollut muutaman päivän flunssassa, joten ei ihan yllätys kuitenkaan. Kurja juttu silti, toivottavasti ei Pönksylle tarttunut.

Mutta tänä aamuna Lilli veti ihan itse housut jalkaan! Tai siis, autoinhan minä saamaan ne pepun yli, mutta Lilli laittoi itse lattialla jalat lahkeisiin ja veti varpaat näkyviin. Joko muut syysvaaperot pukevat itse?

Yniksen galluppiin. Uskoisin voivani nimetä muutaman asian, mutta en ole ihan varma että olisivatko ne oikein. Hyvä gee, laittoi miettimään.

Haarukoista. Minulla on tarkka näkemys haarukoiden paikasta. Anopin mielestä minun näkemys on kummallinen, ja hän laittaa meidän haarukat, kyllä, oikeaan laatikkoon, mutta väärin päin. Ja minua ärsyttää suunnattomasti. Luulen, että tarvitsisin joustoa näkemykseeni että näkisin muutkin, ehkä objektiivisesti katsoen joskus (harvoin ;-) )jopa paremmat vaihtoehdot.

Lehteä lukemaan,

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥ [/color]Tulikohan nyt sydämet oikein?

PS. Missä on Leanna? Entä mersu?

Vierailija
9/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa synttäripäivää. Maistuvaa kakkua! Miten juhlistatte?

HaarukkaG: Minulla " haarukat" etsivät paikkaa yleensä kauan. Tosin, aloitan asiat niin, että ryhdyn tuumasta toimeen nopeasti - kokeilen, kokeilen - en ole tyytyväinen - pohdin - luulen löytäneeni hyvän paikan ja olen tyytyväinen - sitten pohdin taas ja sitten saatan jälleen vaihtaa paikkaa. Kyllä paikka lopulta aina löytyy vaiheiden kautta :)

Lähdemme ulos :)

Voikaa hyvin!

Alli

Vierailija
10/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Ankkiksen viestin vasta kun olin lähettänyt oman viestin.

Voi Lilliä :( Pikaista paranemista teille!

Pukemisesta. Meillä tyttö on jo jonkun aikaa halunnut itse pukea juuri housut jalkaan. Tuo tyyli juuri tuttu: vetää varpaat esiin ja minä sitten loput eli nosta housut pepun yli. Samoin tekee haalarin kanssa. Yrittää laittaa myös pipoa ja kenkiä. Ei niin onnistuneesti kuitenkaan :)

Alli

Vierailija
11/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toripäivä tänään olis ohjelmassa ja kyläilyä...

Vierailija
12/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen tuntuu ainakin nyt niskoissa ja päässä..jumittaa!

Valvoin liian myöhään ja kuuden aikaan poika pissi purkkiin,nyt pitäs vielä viedä se labraan,mut ootan jos mun vanhemmat tulis nii ettei tavis lähteä lasten kanssa...

Juu,Simam on se hyvä että jotain tutkiivat ja ehkä ne vatsavaivat ois yleisempiä ku rintakivut lapsella..ja jos kipuja ei enää tule-hyvä!!Jos tulee ni ollaam jo liikkeellä tutkimuksissa..

Eilen lääkäri katteli pojan tietoja,sit sano et viime kesänäkö poika on viimeks mitattu?Minä et niin,se neuvola on kerran vuodessa..onhanmen kotona punnittu..Hän sit heti mittailemaan ja oli poika kasvanu..21kg ja 115,4cm.

Niin juhlista...mun vanhemmat tulee kohta,äiti tuo kakun ja illalla juodaan kahvit ja herkkuja...Huomenna lähetää miehen kanssa keskustaa shoppaillaa,käydää syömäs ja sit jossain oikein hyvillä kahveilla..Siinä mulle juhlaa kerrakseen.

Joskus tästä tasi olla puhetta..Mun mies tykkää shoppailla-varsinki ku ei ole lapset mukana ni se kiertää kyllä kauppoja ja on tosi hyvä makutuomari :-) Pitäskö tähän lisätä et tykkää ihan naisista vaan ;-D

Typy pukee jotenki ja jotain..tahtoa on enempi ku taitoa..Ehkä kuukauden on huutanu et " ite" ..vetää sukkiksia ja housuja jalkaa,sukat saa,hatut ja hanskat...Yleensä se pukee vaatteita mitä lattialta löytää..yks päivä sil oli veikan pitkätkalsarit jalassa ;-) Söpö!

Enkeli:Olis jo aika nähä!!!Me on nähty täs kuussa vaa siel Perhossa!!!!!

Ois kiva heti ma,mut mua pelottaa et typy ei nuku ja mul on migreeni ja taas pitää perua...mies on kokopäivän pois et on kyl pitkä päivä!!

Mites to??????Muina päivinä meil on ohjelmaa...

Täytys kai pukea ittesä enneku vanhukset tulee....

jatu

Vierailija
13/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko jakaa tämän kanssanne... haamu! En voi uskoo tätä todeksi!!!!! Puoli vuotta yritystä takana ja tänään ohuen ohut ihana vaaleanpunainen viiva! KP 31/27-33 (ovis oli vasta kp 20...)

Pitäkää peukkuja että kaikki ok.... pelottaa ja samalla oon onnesta sekaisin.... Testaan uudestaan sunnuntaina, tuun sit kyllä kertoon...

ajatukset kirjaimellisesti oman navan ympärillä tänään,

äitikuu

Vierailija
14/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa et eilen sain mieheltä upeat ruusut :-) Sain jo eilen et oli tänää valmiina ja ku olin niin maassa sillon toissapäivänä...

jatu

Vierailija
15/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyssä odotellaan sunnuntain raporttiasi.

Ankkis

Vierailija
16/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vasta luin pinon. Kädet tärisee vieläkin. Mutta siis Onnea Jatu paljon!

Meidän yö oli perseestä. Poju heräs neljältä eikä nukahtanut ennekuin kuuden aikaan vasta uudestaan. Nukkui kyllä sitten aamuysiin mun vieressä, mutta vähän oli taas raskas yö....

Vau, siellä puetaan jo itse! Hyvä Lilli ja muut! Meillä poika haluaisi kovasti pukea, ja yrittääkin laittaa esim. sukkia jalkaan, muttei ne mene vielä...

Gallupiin ei nyt aivotoiminta riitä. Mietintään menee.

hui. Piti lähtee tänään sokoksen 3+1 päiville mutta kello on jo niin paljon ettei taideta ehtiä ennen päikkäreitä. Mistä saisin muuta ajateltavaa nyt täksi päivää??? Taidan alkaa siivoomaan komeroita...

Vierailija
17/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein hyvällä omatunnolla oon täällä, koulu alkaa vasta klo 12 (tai siis skippasin kaksi ekaa tuntia...), Ida meni tarhaan hiukan ennen kymmentä, ja nyt sain viimeisenkin rästihomman tehtyä. Kokousraportti täytyy nyt viedä opettajalle, niin sit ei ole enää hommia rästissä... kaiketi?

Meillä kans Ida pukee housut ite, siis mä toki vedän ne pepun yli. Riisuu myös aika monet vaatteista ite. Sukat laittaa (ja ottaa pois) ja kengät, pipon ja hanskat... ja vaippa lähtee sekunnissa, jos on tarrallinen versio.

Öttikselle jaksua vauhti-Veetin kanssa! Ida on kans aikamoinen touhuaja, aina kiipeämässä johonkin. Sehän siinä tosin on et jos Veeti nyt ennen sun äitiyslomaa alottaa päiväkodissa, niin sittenhän ei voi saada kotihoidontukea.

Viime yönä Ida yritti herätä 4 aikaan, lähes 1½-tuntia siinä pyöri ja hyöri. Sit onneks nukahti. Saatto olla nälkänen, koska mies oli syöttäny Idalle iltapalaks vaan puuroa, ja Ida syö iltaisin ihan hirveästi. Esim. 2½dl mannapuuroa, hedelmäsosetta ½ purkkia. Sit näki et mies syö makaronilaatikkoa, no Idan piti saada sitä sitten vielä tohon päälle :) Aamulla ja päivällä syökin sit huomattavasti vähemmän.

hmm... jotain muutakin mun piti kommentoida...

Ai niin Mimmulille onnea uuteen kotiin!

T@hti: toimii ne hahtuvat isommallakin, Idalla on yhdet ja se tykkää niistä tosi paljon. Ne on Niinaemon tekemät, kesähahtuvat eli aika ohuet. Ruskea-valkoraidalliset, lähes lahkeettomat :)

Joo, no olihan mulla vielä rästitehtäviä, eli ruotsin sanakokeisiin lukemaan pitäis nyt vielä suunnata. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Petra ja Ida ihan kohta 1v7kk!

Vierailija
18/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea haamusta :) Toivottavasti haamu voimistuu sunnuntaiksi.

Tomera, meilläkin tällä hetkellä herkkuruokana illalla mannapuuro :) Ja ihan sama määrä menee alta aika yksikön. Laitan vielä pienen voisilmän (tai no, margariinisilmän) mausteeksi ja voi, kun tyttö tykkää.

Alli

Vierailija
19/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukoista,taidan olla tyyppiä joa pohtii ja pähkäilee oikeaa järjestystä. Olen yrittänyt kuitenkin opetella sitäkin tyyliä että nyt laitetaan näin ja jollei toimi,käänetään sit toisinpäin. tarkoitan että minusta on hyvä pohtia ja analysoida asioita,mutta pitää kuitenkin mielessä että elämä silti on aina yllätyksellistä ja jossain määrin epätäydellistä. Ja-vaikka kuinka valmistautuu tilanteisiin tulee yllätyksiä. Asioiden pohtimisessa positiivisena puolena on kehittymisen mahdollisuus ja se että oppii ymmärtämään suhteiden ja elämän mutkaisuutta.heh,olipas kömpelösti sanottu.

elämä ei saa myöskään olla akateemistasuorittamista vaan pitää uskataa luottaa myös intuitioon ja uskoa että elämä kannattelee,virheratkaisuista huolimatta!! Toivoisin että voisin lapsilleni välittää sellaisen optimistisen ja luottavaisen elämänasenteen. joskus tuntuu että pähkäilemiseen liittyy mulla myös huolehtimista ja murehtimista asoista joille ei esim.välttämättä voi mitään.

Eli,hyvä on pohtia haarukoiden paikkaa,mutta jos pähkäilee sitä liikaa niin ettei uskalla laittaa haarukoita laatikkoon ollenkaan on se jo liikaa sitten.

tiivii jota väsyttänyt kauhiasti tänää ja illaksi pitäis töihin

Vierailija
20/33 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella yrjötauti, eilen lensi molemmista päistä kuumeen kera. Nyt lueskelee sohvalla ja alkaa olla oma itsensä, aika nopea tauti.

Huomenna minulla olisi ollut OMAA aikaa, ilman lapsia, muutama tunti. Mutta eipä tarvii lähteä minnekkään ja mies tottakai pois kotoa jos ja kun minä sairastun, niin yksin olen argh.

Ärsyttää, ens viikolla ei olisi ollut mitään suunnitelmia, miksi tämä tauti ei voinut tulla silloin.

Ehkä eniten kiukuttaa se kun olin jo asennoitunut siihen että saisin hetken hengähdystauon tästä huushollista ja sen asukeista.

Tsori purkaus, vakavampiakin asioita maailmasta löytyy kuin yrjö ja mun peruuntuneet menot, mutta harmittaa vaan.

Pahaa oloa odotellessa-Hilu