Olen valkoinen keski-ikäinen mies ja siksi syyllinen aivan kaikkeen
OLEN valkoinen keski-ikäinen mies. Olen syyllinen. Olen aina ollut. Tunnustan kaiken.
Syntilistani ei ole vähäpätöinen.
Minä olen se, joka esiintyy televisiouutisissa kravatti kaulassa ja varoittaa kestävyysvajeesta.
Minä olen se, joka ilmoittaa syvällä rintaäänellä valtiontalouden leikkaustarpeista, jotka tällä kertaa kohdistuvat valitettavasti ennen kaikkea lapsiperheisiin, vähäosaisiin, pienituloisiin, sairaisiin, opiskelijoihin, vanhuksiin, alle 40-vuotiaisiin, yli 60-vuotiaisiin sekä julkisella tai yksityisellä sektorilla työskenteleviin 40–60-vuotiaisiin naisiin.
Minä olen se, joka kutsuu koolle ylimääräisen tiedotustilaisuuden, ottaa kasvoilleen näennäisempaattisen ilmeen, rykäisee ja toteaa toisen kvartaalin viimeisen kolmanneksen jälkipuoliskon olleen poikkeuksellisen haasteellinen, minkä vuoksi yt-neuvottelut ovat välttämättömät.
Minä olen se, joka antaa ensin lapsille tykkejä, sitten lapsia tykeille. Minä liikuttelen joukko-osastoja. Minulla on valtaa, minä koulutan muita. Minä valmistan hävittäjiä, jalkaväkimiinoja ja kranaatinheittimiä, sitten myyn, ostan taas, vaihdan, vedän siivut, käärin pätäkät.
MINÄ SE OLEN, valkoinen keski-ikäinen mies. Omistan ideologisen ilmatilan ja Länsiväylän bussikaistan.
Pyrin estämään edistyksen ja tasa-arvon, joskin – kirvelevää myöntää – epäonnistun toisinaan. Silloin tyydyn jarruttamiseen, koska kiusa se on muutaman vuosikymmenenkin kiusa.
Minä olen se, joka suhmuroi saunakabineteissa, tekee isot laskut firman luottokortilla ja kirjoittaa Hyvä Veli -kirjeet. Jonkun ne on kirjoitettava, ja se joku olen minä.
Minä hallitsen maata, minä hallitsen maailmaa. Ja koska raskas työ vaatii raskaat huvit, firman pikkujouluissa minä sikailen, koska valkoiset keski-ikäiset pojat ovat poikia.
Paneelikeskusteluihin osallistun mieluiten vain, jos muillakin tuoleilla istuu valkoinen keski-ikäinen mies. Jos ei istu, nyökkäilen kanssakeskustelijoille kohteliaasti ja kerron lopuksi, miten asiat oikeasti ovat.
Kuka kehitti laajennussodan briljantin konseptin? Kuka innovoi kolonialismin? Kuka muotoili nerokkaan lauseen, jonka mukaan ”pörssiyrityksen ainoa tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajille”?
Arvaatte oikein. Minä!
Minä olen aina ollut täällä. Jo antiikin Roomassa olin koska tahansa valmis likaamaan käteni. Kerran kävin ne myös pesemässä, se tapahtui Jerusalemissa.
Olen pätevöitynyt konkistadorina, pystyttänyt mannertenvälisen orjakaupan logistiikkaketjun ja kunnostautunut kukistamalla kiittämättömien kapinoita. Insinöörin ominaisuudessa olen suunnitellut hellat siten, että sopivalle etäisyydelle positioituu aina nyrkki.
Kommentit (32)
Vai että miehillä on äly, kunnianhimo ja rohkeus johtamiseen. Oikeasti miehillä on itsekkyys johtamiseen. Naiset eivät pysty jättämään lapsiaan heitteille vallan ja rahan takia. Juuri oli lehdessä juttua siitä että suuret eurooppalaiset naisjohtajat kuten Merkel, May jne ovat lapsettomia. Ylipäänsä johtajamiehistä juuri kukaan ei ole lapseton, kun taas johtajanaisissa tilanne on toinen. Omassa lähipiirissä on esimerkki siitä kuinka yliopistotutkijanainen päätti luopua huipulle pyrkimisestä koska lapset.
Valkoisten (keski-ikäisten) miesten suurin synti on se, että he harvoin tunnistavat ja tunnustavat omaa etuoikeuttaan. Se, että on etuoikeutettu, ei tarkoita sitä, etteikö silti voisi kokea myös syrjintää ja epäoikeudenmukaisuutta. Usein mediassa esiintullessaan nämä valkoiset keski-ikäiset miehet kitisevät siitä kuinka heitä nyt sorsitaan, kun muille halutaan antaa niitä samoja oikeuksia, jotka valkoisilla heteromiehillä on ollut aina.
Omaa etuoikeuttaan ei tarvitse hävetä eikä siitä tarvitse uhriutua. Se tulee kuitenkin tunnistaa ja hyväksyä. Tämän jälkeen ilman uhriutumista voi asiallisesti puuttua siihen, että mahdollisiin epäkohtiin voidaan puuttua. Koska tokihan myös valkoiset miehet kokevat epäkohtia ja myös rakenteellista syrjintää.
Media on suomalais- ja eurooppalaisvastainen.
Toimittajat ovat keenerifetisistejä:
http://www.is.fi/viihde/art-2000005281616.html
Kumma juttu: Olen valkoinen keski-ikäinen mies ja Hesarin mukaan etuoikeutettu. Kuitenkin olen työtön ja varaton.
OLEN valkoinen keski-ikäinen mies. En tunnusta mitään.
En ole esiintynyt televisiouutisissa kavatti kaulassa varoittamassa kestävyysvajeesta.
En ole ilmoittanut syvällä rintaäänellä minkäänlaisista leikkaustarpeista.
En ole kutsunut koolle minkäänlaista tiedotustilaisuutta.
En ole valmistanut/varastoinut/myynyt/ostanut/liikuttanut ainuttakaan tykkiä, hävittäjää, jvk-miinaa taikka kranaatinheitintä, en lapsille enkä muillekaan.
En omista ilmatilaa enkä bussikaistaa.
En pyri estämään edistystä enkä tasa-arvoa.
En istu saunakabineteissa, minulla ei ole firman luottokorttia enkä ole kirjoittanut Hyvä Veli-kirjeitä.
En hallitse maata enkä maailmaa. En käy firman pikkujouluissa.
En osallistu paneelikeskusteluihin.
En ole harrastanut laajennussotaa enkä kolonialismia.
En ole toiminut konkistadorina, en ole pyydystänyt/varastoinut/kuljettanut/myynyt/ostanut ainuttakaan orjaa.
En ole toiminut inkvisiittorina, en keksinyt polttomoottoria enkä ole halkaissut atomia, yhtään vallankumousta en ole saanut aikaan.
En ole Bilbenbergin, Trilateraalikommission,Davosin, Suomi-Areenan enkä Illuminatin jäsen.
En omista mitään liikennevälinettä joka edes kulkisi 170km/h enkä trikoita.
Joten kaatakaa vaan itsellenne ja jättäkää minut ulos tästä ulinasta.
Keski-ikäisten ei-valkoisten miesten pyörittämät maat ovat oikeita paratiiseja. Etenkin naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa inhimillisiä yhteiskuntia, vaurautta ja rauhaa.
Ok, oli ehkä vielä 10 vuotta sitten. Nyt maailma on epävakaampi mitä koskaan aiemmin. Pelkään naisena asemani puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa inhimillisiä yhteiskuntia, vaurautta ja rauhaa.
Ok, oli ehkä vielä 10 vuotta sitten. Nyt maailma on epävakaampi mitä koskaan aiemmin. Pelkään naisena asemani puolesta.
Asemaasi ei uhkaa se että Eurooppaan ryntää lisää valkoisia keski-ikäisiä miehiä.
Niina Shadilay kirjoitti:
Hyvä kirjoitus :) Kiitos valkoisille miehille, että saamme elää näin kehittyneessä yhteiskunnassa kaikkine teknologioineen.
Pyhäinhäväistys! Nainen on oikea tosi sukupuoli. Ei paha kuten mies.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos valkoinen keski-ikäinen mies, sillä ilman sinua ja serkkuasi aasialaista keski-ikäistä miestä eläisimme edelleen lyhyen, sairaan ja väkivaltaisen elämän, jossa keskimääräinen elinikä olisi 20-30 ikävuoden tienoilla. Kiitos siis filosofiasta, matematiikasta, kirjoituspainosta, fysiikasta, rakettitieteestä, tietokoneista, sähköstä, puhelimista, internetistä, rokotteista, antibiooteista sekä kaikesta siitä mitä olet tehnyt ihmiskunnalle.
PS. Sori siitä, että elät 10 vuotta vähemmän, saat osaksesi 98% kuolemaan johtavista työtapaturmista, joudut niin syvälle epätoivoon, että teet 40% enemmän itsemurhia, saat heikomman koulutuksen, sairastat enemmän, mutta saat keskimäärin vähemmän hoitoa kuin naiset eikä yhteiskunta puutu asiaan millään tavoin, koska vallan huipulla oleva 0.00001% keski-ikäisistä valkoisista miehistä on sortunut korruptioon tai seksismiin. Tämä 0.00001% tulee aina edustamaan sinua riippumatta siitä minkälaisista lähtökohdista todellisuudessa tulet.
Sori/kiitos myös siitä että vastaat kaikesta maailman syrjinnästä ja rasismista
Linkki puuttuu
Tähän ketjuun on hyvä myös kommentoida se fakta että se että on tummaihoinen tai että omistaa erilaiset värkit jalkovälissä ei ole mikään johtajuuteen tai rikkauteen pätevöittävä tai etuoikeuttava asia. Työllä on miehetkin oman asemansa ja varakkuutensa hankkineet kautta aikain, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Nykyään vaan tuntuu olevan kaikilla "ei-etuoikeutetuilla" harhakuvitelmat että riittää kunhan on valkoinen mies niin rahaa tulee kuin rännistä. Voiko typerämpää mölinää taas edes olla?
Kaikkein eniten pahaa maailmassa ovat aiheuttaneet kaikenväristen keski-ikäisten heteromiesten uskonnolliset mielikuvitusleikit, joihin naiset eivät säännönmukaisesti ole saaneet usein edes osallistua. Sitten kun naiset ovat kehittäneet omia, hyvyyteen ja kauneuteen perustuvia uskonnollisuuden muotoja, miehet nauravat ja pilkkaavat.