Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso, jolle aivan kaikki on vaimon syytä (miten ymmärtää draamakuningatarta)

Vierailija
05.07.2017 |

Olen aina kuunnellut puolisoani ja ottanut vakavasti kaiken mitä hän ottaa puheeksi.

Lopputulos on se, että tyyppi ei muuta teekään kuin syyttele minua aivan kaikesta maan ja taivaan väliltä, on kiittämätön kaikesta hyvästä ja ei koskaan ota vastuuta yhtään mistään.

Sellaista tilannetta ei ole enää vuosiin tullut, että hän olisi esimerkiksi omasta käytöksestään ottanut mitään vastuuta.

Tänään sain kuulla häneltä, että olen syyllinen siihen ettei hän ole viime perjantaina eikä sen jälkeenkään hoitanut jotain omaa hakemusasiaansa.

Tänään kuulin, että olen myös syyllinen siihen että hänen tekemissään käyntikorteissa on kirjoitusvirhe. Kuulemma minun copywriterina pitäisi ne tarkistaa, mutta miten tarkistaa kun tyyppi ei ole kortteja minulle koskaan lähettänyt nähtäväksi. Järjen puhuminen ei auta, tyyppi on ihan järkähtämätön.

Ei anteeksipyyntöjä, ei sovittelemista, ei vastuuta mistään. Pelkkää negatiivista syyttelyä, ei ratkaisujen hakemista ja valittamista. Pettämistä kaikissa arkisissakin asioissa. Varastelua. No listaa riittää.

En ymmärrä mieheni käytöstä laisinkaan, kun itselle on tärkeää vain saada hommat toimimaan enkä ymmärrä draamakuningattaria.

Anoppi kieltämättä on aika samanlainen ja mies on muuttunut tosi paljon hänen tyylisekseen viime vuosina.

Mitä on tapahtunut?
Miten tällaisen ihmisen kanssa voi tulla toimeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkiseen yms väkivaltaan taipuvaiset miehet muuttuvat sellaisiksi tyypillisedti lapsen synnyttyä tai häiden jälkeen tms sitoutumisen asteen syventyessä, kun alkavat luottaa vaimon olevan nalkissa ja ettei hän enä uskalla tai jaksa erota helposti.

Vierailija
22/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ärtyneisyys, negatiivisuus, näköalattomuus, toivottomuus ja se, ettei näe ongelmiin ratkaisuja (vaikka ne tarjottaisiin tarjottimella) ovat klassisia masennuksen oireita. Koska käytös on muuttunut jo pari vuotta sitten, on kyseessä kroonistunut masennus. Pyydä miestä täyttämään BDI-testi netissä ja jos ei suostu, täytä itse hänen puolestaan, niiltä osin kuin tiedät vastaukset. Testin pistemäärän selvittyä toimitte kuten asiaan kuuluu. Anopin ja miehen yhtäläisyydet tällä hetkellä johtunevat siitä, että mies toteuttaa opittua käytösmallia, kun ei itse pysty loogisesti käyttäytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11: Ehdotuksesi on kyllä todella hyvä ja otin sen kokeiluun. Tämä aamu alkoi sillä, että mies soitti ja hyvin nopeasti kun puhelu meni häneltä asiattomaksi, katkaisin sen. Laitoin perään WhatsApp viestin:

"Kuuntelen sinua vain kun puhut asiallisesti ja rakentavasti."

Siihen tuli vastaukseksi aukomista ja sitä samaa mistä olen kertonut. Lopulta kommentoin sitten näin:

"Kun haluat keskustella, onnistuu se vain siinä vaiheessa kun käyttäydyt. Muut viestit jatkossa sivuutan. Asiat kuuntelen, mutta vain kun muotoilet asiallisesti."

En edes lähtenyt sanomaan käytöksestä. Ei mies senkään jälkeen alkanut puhumaan sivistyneesti, mutta suoranainen anjailu sentään loppui. Tuo jaa-linja voisi toimiakin.

Ap

Kuulostat vittumaiselta tyypiltä. Joskus oli kaverina tuollainen tyyppi (siis naispuoleinen), en jaksanut sitä viilaamista kun pelkän nimen saattoi "lausua" väärin tai hän päätti miten asiat kuuluu olla: jos katsoit telkkaria illalla, se piti olla ÄÄNETÖN koska naapurihuoneeseen saakka kuului ääni tai jos jos imuroi, hän tulee kohta imuroimaan koska teet sen "väärin".

Se syö jäätävän määrän energiaa kun toiselle pitää olla "oikein" tai se ei pysty enää edes keskustella. Jos et näe omassa toiminnassa mitään väärää ja se sun mies on aina se joka tekee asiat väärin, etkä sinä (mikä on mahdotonta) niin kannattaa mennä terapiaan.

Mä en sori vaan usko että sun mies on ainoa joka tekee asiat väärin ja teillä on sen takia vaikeaa. Sun pitää pystyä rajottaa tuota tai sä tapat teidän suhteen. 

Vierailija
24/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ko. ihmisen kanssa ei voi tulla toimeen.

Kannataa lopettaa suhde nyt, ennen kuin sinulle tulee mielenterveyshaittoja tai mielisairaus.

Vierailija
25/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma läheiseni on samanlainen ja vuosia jo olen pitänyt häneen kunnollista etäisyyttä. KAIKKI mikä hänelle sattuu, ikävät asiat, omat virheet - KAIKKI on muiden syytä. Koskaan hän ei ole myöntänyt, että teki virheen eikä varmaan tule ikinä tunnustamaankaan. 

Ja ihmettelee miksi suku ei pidä häneen yhteyttä. Viimeksi, kun juttelin hän laittoi viimeisimmän avioeronkin minun syykseni. No selvähän se...asun 200 km:n päässä, en ole vuosiin jutellut hänen kanssaan, miehen tapasin pari kertaa. Jollain tasolla täytyy ihailla miten nerokkaasti hän keksii ne syyt, miksi kaikki on aina muiden vika. 

Aloittaja, et pysty muuttamaan miestäsi. Miten voit, kun hän ei mitenkään näe omassa toiminnassaan mitään väärää.  Joko hyväksyt tuon ominaisuuden tai otat eron. Hän ei tule muuttumaan.

Vierailija
26/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän erityisesti pyri mihinkään. Hän vain käyttäyttyy kuin uhmaikäinen lapsi. Hän ei ole niin aikuine, että pystyisi ottamaan vastuun omista asioistaan. Opittua avuttomuutta tai suoranaista tyhmyyttä. Itse tiedät paremmin, kummasta on kyse.

Miehellä on ikää 36 vuotta ja taantuminen on alkanut vähitellen, viime vuodet on ollut tällaista. Aika helvettiä tämän kanssa, onneksi sentään maailmassa on paljon hyvääkin - mutta ei enää oikein tämän kansss. Menin aikoinaan täysin erilaisen ihmisen kanssa naimisiin.

Mikä tuollaista aiheuttaa, tietääkö joku?

Ap

Työstressi on hyvä ehdokas. Kuvailit miehen käytöksestä sellaista, joka osuu yksiin esim. burnoutista tai masennuksesta kärsivän oireisiin.

Keskustelkaa rauhassa onko miehen töissä tai siviilielämässä joku asia mikä erityisesti stressaa ja yrittäkää ratkaista ongelma yhdessä. Miehet ovat hyvin ratkaisukeskeisiä ja joku konkreettinen suunnitelma tilanteen helpottamiseksi voi auttaa nopeastikin.

Olen itse hyvin ratkaisukeskeinen ja juuri siksi minua ihmetyttää, että mies käyttää aikansa ja energiansa valittamiseen ja minun syyllistämiseen sen sijaan, että tekisi asioille mitään. Hän järjestään tyrmää ihan kaikki ratkaisuehdotukset mitä teen eikä tarjoa edes mitään vastaehdotusta.

Työstressistä sen verran, että äitiyslomani jälkeen meillä ei ollut töitä kun mies ei ollut niitä yrittäjäkumppaninani hankkinut. Sitten kun itse sain hankittua oikein mukavasti asiakkaita, töistä ei tule mitään miehen huonon käytöksen vuoksi. Jatkuvaa valittamista, syyttelyä, nimittelyä - erittäin huonoa käytöstä. Aika menee tähän ja siihen, kun mies jankkaa vaikka kellon ympäri sitä miten on ihan ok sanoa minusta vaimostansa ja työkaveristansa, etten osaa mitään muuta kuin huutaa. Siis en mitään - olen kuitenkin täällä hankkinut kaikki asiakkaat, hankin yksin suurelle perheellemme kaikki ruuat, teen ihan älyttömästi asioita ja ikävä kyllä monet ihan yksin.

Parasta tuossa vielä on, että kaveri itse huutaa ja kun itse sanoin tiukasti ääntä korottamatta, että nyt lopetat tuon, on se hänen mukaansa sekopäistä huutamista.

Tämä ei ole enää edes todellista. Mitä ihmettä on tapahtunut? Onko kenelläkään kokemusta mistään vastaavasta.

Ap

Jaa vai että lapsikin tullut äskettäin perheeseen? Ja mies ollut yksin vastuussa perheen elatuksesta ja yrityksestä kun olet ollut lapsen kanssa kotona? Isäksi tuleminen on monelle miehelle kova paikka, uusi ja stressaava tilanne.

Kuulostaa siltä, että miehesi ei halua jatkaa nykyisenlaisessa tilanteessa. Aikamoinen myllerrys hänen elämässään tapahtunut viime vuosina. Jos olette jo asumuserossa niin huonolta näyttää. Pariterapia ja sen jälkeen nostatte kissan pöydälle ja päätätte eroatteko vai ei. Hankaluuksia varmasti aiheuttaa yhteinen yritys, mutta ei sekään mikään ratkaisematon paikka ole. Joko muutatte eron jälkeen suhteenne vain ammatilliseksi tai sitten toinen lunastaa toisen ulos.

On lapsia ollut ennenkin meillä, tilanne ei sinänsä ollut suuri muutos.

Vanhempainvapaiden aikaan elettiin minun vanhempainpäivärahoilla. Kuten sanottu, mies ei hankkinut asiakkaita ja niinpä niitä ei tuolloin ollut.

Tilanne muuttui vasta, kun tuo kausi loppui ja hankin itse asiakkaat.

Ap