Kerro omalla murteellasi/kielelläsi tämän päivän kulusta!
Tee lyhyt päivitys omalla puhekiellläsi, niin kuin kertoisit asian kaverille puhelimessa.
Kommentit (30)
Heräsin varahin, satoo vettä. Onneksi lakkas päivän mittahan .Oikee mitää erikoosta saanu aikaaseksi. Ne perinteeset askarehet... Jonkinlaasen lenkin kävääsin kävelemäs ja ehtoolla saunas. E- Pohojanmaa
Mää oo viä töis pari viikkoo. Tänää ol iha hiano päivä, mitä ny miähe kans vähä riideltii. Lapsi kysy et kui ei pääs muka yäkylää kaveril lua.
Lounais-Suomi, muttei Turku, on kyllä ruostunut Helsingin vuosien aikana
Vierailija kirjoitti:
Vetelin lonkkaa, sit pistin sapuskat naamaan. Sit mä taas lötkötin ja ortsin että sade loppuu. Sit ku se loppu mä en lähtenykkään ulos vaan jäin pelaa tietsikalla.
Pk-seutu..?
Tänää mää ennoo teheeny palio mitää. Ulukona oli vaa yheeksä astetta ja tuli vettä koko päivä, semmosta tihkua. Mun piti laittaa kukkia parvekkeelle, muttemmää sitte viihtiny tommosella iliimalla. Mää lähin käymään meillä kotoona ja tonne ulos meinas jäätyä. Mää oon vaa kahtonu teeveetä ja ollu netissä ja tossa illalla käytii kaupassa.
Tänäämmä nukuin pitkään, ei olisi millää jaksanu herätä. Oli tyyny taas liika hyvin pään alla. Noo, siinä mä keittelin aamukaffit ja vedin aamuröökinki sitte.
Päivällä touhasin kaikenlaasta ja vituttelin paskaa ilmaa. En oo pihalla muuta tehny ku vetäny röökiä sillä tuala tuli vettä niinku Esterin perseestä.
Näin tossa sukulaisia ja oli aiva hilkulla etten lähteny tangomarkkinoille. Mut sit tyydyin vaan tvseen ja iltakahviin. Huamenna vois pyörähtää tuala tangoilla, jos vaikka olis jonkimmoista silmäruokaa.. buhhihii!
Nyt teeveetä peiton alla ja sillee.
Pohjanmaa
Jos se tuntuu oikealta, tee se.
Enpähän tuas tänäkää päivänä mittää muata mullistavia asijoita ou aikaseks suanna - se pittää sannoo alakuun. Pikku lenkin ajoin noketilla: kaverin tulilla poikkesin. Illemmalla sitten tulj juotuva sukulaismiehen nimipäiväkahvit. Mustikkapiirakkoo se ol tuas leiponna ja sitäpä ollii sitten pöyvässä. Jumaloo pelekeevät immeiset ouvat ylleesä tähän aikaan nukkumassa, mut mulla on oma rytminj ja sen tahissa sitä vuan etteenpäin männä vintturoijaan. Mut hyvvee yötä vuan kaikille!
Mä oon siivonnu koko päivän ja alkaa olla vähän takki tyhjänä. Huomen on tulos vieraita, joten pakko jaksaa siivota tää huusholli johonki kuntoon. Ja sit vielä pitäis jotain leipooki, ehkä teen jonku marjapiirakan valmiiseen pohjaan. En oo mikää keittiöihme.
N, Hki
Määä ooon oollu vaaan koooneeella ko ko pääivään paitti kaaatoooin määä teeelkkariiiki väääliiillä.
-JKL-
Mie oon istunu ku tatti tässä konneela ja puuhannu uamusta asti lenkille lähtöö. Nyt vähä nousin jalottelemmaa, ku ei kärsi ennee istuu. Nyt ruppee riittämää!
Sln
En kehtaa.
Kainuun murretta, tarkoittaa etten nyt viitsi.