Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro omalla murteellasi/kielelläsi tämän päivän kulusta!

Vierailija
05.07.2017 |

Tee lyhyt päivitys omalla puhekiellläsi, niin kuin kertoisit asian kaverille puhelimessa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro myös asuinpaikkasi (+ ikäsi)

ap

Vierailija
2/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin päivällä käymäs mökillä, ihan p*ska sää, sato eikä viittitty jäädä yöks. Mut tavallaan iha hyvä, meil on himassa niin paljon kaikkee tekemistä, maalausta ja pihahommii, et parempi näin. Onneks on loma.

N 38, Hki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Today was kinda normal day, nothing very special happened. We've been now one and a half week on summer holidays, and the day after tomorrow I'm coming to Finland with my family! Yay!

But back to this day... I met my friends at the centrum, we ate ice cream and talked about next year in school when we go to the 8th period - it's the last grade of the IMYC programme! And it's also my last year in the Netherlands, then we're going back to Finland. Time flies so fast, I feel like I just got here...

Vierailija
4/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin alakuillasta syömäsä kavereitten kans, ny pari kalijaa loman kunniaks. Olis ollu mahtava päivä iliman sitä sajetta. Pohojammaa, 30

Vierailija
5/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muavitutti

M 42, Turku

Vierailija
6/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tänään siivouspäivän. Imuroin myös sälekaihtimet. 

Heinola N 42

Vierailija
7/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännään on ollu pitkästä aikaa oikiasti hyvä mieli ja kiva päivä! Käväsin jopa kattomasa että minkälaine meno kansainvälisillä suurmarkkinoilla o, jokka on sinne torille isketty pystyyn. Ja ostin suklaataki! Välillä kyllä meni sillä tavalla piliveen, että iha pelotti että seleviänkö kuivana kottiin! Mut kylhän mää sitten selevisin. :)

Ja mää oon siis Oulusta, ikkääni en tohi täsä kertua.

Vierailija
8/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla enne nelijää herättynnä eli kelejusti nukutun yön jäläkee töihin mansikkaa tuputtammaa pöljille risman pytinkin ettee. Ei ollu rääpyä hilijastua ni jäi akkunakki aukinna elikkä ristiraaki sielä ilimanaikusena ja paskat mää tällääntyä kerenny.

Vierailija
9/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään aamuvuoro. Oli tosi hiljasta kun on niin sateista. Iltapäivällä hain liput sinne konserttiin, minne mennään --n kanssa ens viikolla. Ne olikin halvemmat kuin luulin. Kävin Tokmannillakin etsimässä uutta poistoletkua pesukoneeseen. Ei siellä ollut sopivan pitusta. Täytyy mennä huomenna K-Raudasta kysymään. Näin kotimatkalla --n ja juteltiin hetki. Se kysyi lähtisinkö lomalla sen kanssa reissuun. Voisin vaikka lähteäkin. Kotona tein appelsiini-kanaa. Löysin netistä kivankuulosen reseptin ja kokeilin sitä. Oli hyvää. Nyt kulutan aikaa surffailemalla netissä.   noin 30v keski-suomesta

Vierailija
10/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin. Myöhästyin dösäst ja duunist sitte noin tunnin. Khyl vidutti.

- minä Stadissa

Nukuin pitkää ja en ehtiny sitte siihe bussiin. Olin tunnin myöhäs töist. Vitutti.

- minä Heinolassa

No ko mää nukkusi tunni liikka myähästysi siit bussist sit kans... Ja sitä myäitte sit niist töistki... Kyl nii pal otta päähä ja vitutta kans.

- minä jossain lounaisrannikolla

11/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tein tänään monta tuntia sitä tutkimustani. Lapset oli papalla. Kauheen kylymä o ollu koko päivän. Iltatoriki oli siirretty sisätiloihi. Käytiin kattomassa sielä sitä härdelliä.

N, Keski-Pohjanmaa

Vierailija
12/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytiin alakuillasta syömäsä kavereitten kans, ny pari kalijaa loman kunniaks. Olis ollu mahtava päivä iliman sitä sajetta. Pohojammaa, 30

Mistä tarkemmin? Kuulostaa kyllä enemmän tuolta Himangan suunnalta, ne sanoo että syömäsä ja sajetta. Me eteläpohojammaalaaset sanotahan että käytihin syömäs ja iliman saretta.

No täälä Kokkolas kyllä on ollu aiva helevetin kylymä päivä, yhyreksän astetta vaan lämmintä, tuuloo ja on synkkää ku syksyllä, ja vettäki välillä tullu ku esterin perseestä. 14 vuotta oon täälä asunu, ja 10 vuotta asuun Helsingiski, mutta ei tuota eepeen murretta viitti pois jättää, Helsingis tuli puhuttua joskus aiva normipuhekieltä, mutta aina ku meen eteläpohojammaalle niin tuntuu ku kotia tulis ku joku puhuu oikiaa murretta.

42v

Vierailija
13/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika leedii oli duunis, kun jengi on jo lomilla. Mä sit lähdin aikaisin sporal himaan, pari börstaa ja kyl se siitä.

30/Stadi

Vierailija
14/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytii saaristos vähä pyärimäs. Enne ku lähetti ni piti viel viruttaa paita, ku siihe oli vähä kaffet läikkyny

Sit vaa lähettii sit auton kans ja kyl oli niim pal hianoi maisemii. Keske reissu tuli miälee kysästä matkakumppanilt: "et sää mittää reissueväst ottanu mukkaa?" Mut ei tiättykään.  Käytii sit syömäs ja juotii kaffet päälle. Sit takas kottiin ja miettisin et kui kukka haluis Turust poistuu.

Turku, 28

Vierailija
15/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla lomalla. Tää päivä oli ihan tavallinen. Heräsin vasta yhentoista aikoihin. Emmä sitte siinä oikeen mitään tehny, surffailin netissä ja söin aamupalaa. Ei ollu mikään kiire ja aamupalan syönnissä kestiki aika kauan. Sit mä lähin kirjastoon pyörällä, koska sinne oli tullu se mun varaama leffa. Kävin hakemassa sen ja sit menin kauppaan, jost ostin vähän ruokaa ja suklaalevyn. Ajoin kotiin ja siinä jotain puuhailin. Sitte jossain vaiheessa mä tein ruuan ittelleni ja söin. Ku olin syöny ni aloin kattomaa sitä leffaa. Söin sitä mun ostamaa suklaata ja sipsejä, jotka oli jääny maanantailta. Oli muute hyvä leffa. Kaiken teoria, jos kiinnostaa. Sitte leffan jälkee otin vaa iha rennosti ja tulin tänne aaveelle. Huomenna varmaa samanlainen päivä.

Espoo

Vierailija
16/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aikaste, lährin töihi ja tulin takas kotia. Sais olla jo lämpösempää, tuli vilu oikeen. Joinpassi kahveet ja kuuntelin ratiota keittiösä huamista aatellen.

Vierailija
17/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin aikaste, lährin töihi ja tulin takas kotia. Sais olla jo lämpösempää, tuli vilu oikeen. Joinpassi kahveet ja kuuntelin ratiota keittiösä huamista aatellen.

Vorssa

Vierailija
18/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kumpiki mukulan kans lomal ja fundeeratti et tänäpe ei kyl ruakka tehdä. Käytiin kivas ravintolas jokirannas ja kyl niim pal nauttii saati, et emmää tair huamennaka jaksa itte kokata.

Åbo, 40.

Vierailija
19/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelin lonkkaa, sit pistin sapuskat naamaan. Sit mä taas lötkötin ja ortsin että sade loppuu. Sit ku se loppu mä en lähtenykkään ulos vaan jäin pelaa tietsikalla.

Vierailija
20/30 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon kesälomalla, joten oon koittanu ottaa rennosti. Ruakaa oon tänää tehny, vähä siivoskellu ja mukulan kans ulkoillu ja käyny kirpulla. Iha mukava, ressitön lomapäivä siis ollu. Miähenki kanssa menny mukavasti vaikka tässä viime aikoina on vähä otettu yhteen. Mut ne o menneen talven lumia. Viä ois kaks viikkoo lomaa jäljellä ennenku tyät ja arki taas alkaa!

N29, TRE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän