Miksi varattujen miesten on niin vaikeaa olla kavereita naisten kanssa?
Aina sama juttu. Ensin mies on ystävällinen, avaa ovia, auttaa, tulee juttelemaan yms. Sitten kun minä rupean kaveeraamaan, niin sitten alkaakin kummallinen käytös. (Asiallisiin) viesteihin vastaaminen kestää tai käytös on jopa töykeää. Kun minä sitten jätän tällaisen "kaverin" omaan arvoonsa niin tämän jälkeen mies tuleekin sitten taas luokseni juttelemaan yms. Ja tämä kaava toistuu uudestaan ja uudestaan ja kaikkien tuntemieni varattujen miesten kanssa, joiden kanssa olen alkanut viihtymään (kaverina). Aluksi puhutaan vaimosta, sitten ei enää mitään vaan jutut muuttuu "mä"-muotoon.Miksi ei voi olla vaan normaalisti kaveri, vaan miksi käytöksen pitää olla niin kummallista?
Kommentit (20)
Pitääkö tuollaista edes kysellä? Taidat olla aika tyhmä.
Ehkä kaveruutesi on tungettelevaa, tai varatut miehet tulkitsevat kaveruutesi väärin?
Vierailija kirjoitti:
Tuli viestistäsi sellainen olo, että kaveraamisesi on sen sorttista, että miehet kokevat sen epäasialliseksi. Pelkäävät ehkä parisuhteensa puolesta? Sitten kun taas pakitat vähän, he ikäänkuin uskaltavat olla kavereita. Eli ehkä sinulla ja noilla kaikilla varatuilla miehillä on vähän eri käsitys kaveruudesta.
Olen puhelias ja iloinen luonteeltani, niin naisten kun miesten kanssa. Olen miettinyt, että voisiko käytöksessäni olla jotain sellaista, joka saa miehet ahdistumaan. En kuitenkaan edes flirttaile mitenkään, viestittelen täsmälleen samalla tavalla hymy-hymiön kera miehille ja naisille. Saan tällaiseen viestiin joskus sitten tylyn vastauksen ja kun jätän sitten viestittelyn sillensä enkä vastaa heti, niin pian mies onkin sitten työpisteeni luona tuomassa kahvia tms. En tiedä miksi hän sitten tulisi luokseni ilman syytä, jos kokee (normaalin) viestittelyni ahdistavana? Tätäkin olen miettinyt.
Ap
Ei miehet vietä naisten kanssa vapaa aikaa ellei naine ole oikeasti miesmäinen harrastusten ja muiden suhteen.
Meille miehille riittää yksi nainen ja se on tyttöystävä tai vaimo.
Hyväksykää tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet vietä naisten kanssa vapaa aikaa ellei naine ole oikeasti miesmäinen harrastusten ja muiden suhteen.
Hyväksykää tosiasiat.
Hyväksynkin sen, mutta miksi nämä miehet sitten kuitenkin hakeutuvat seuraani?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksykää tosiasiat.
Ap
Ehkä olet kaunis ja osa miehistä luulee saavansa jotain seksuaalista.
Pitävät niin sanotusti kaikki ovet auki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksykää tosiasiat.
Ap
Koska hakeudut heidän seuraan? Miehillä ei ole "turhia" naisia elämässä. Kellä aikuisella miehellä oikeasti on esim. paras ystävä nainen+
454454545 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksykää tosiasiat.
Ap
Koska hakeudut heidän seuraan? Miehillä ei ole "turhia" naisia elämässä. Kellä aikuisella miehellä oikeasti on esim. paras ystävä nainen+
Esimerkiksi monilla mun kavereilla.
454454545 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksykää tosiasiat.
Ap
Olen ollut hakeutumatta ja tällöin nämä miehet ovat hakeutuneet kahta kauheammin minun seuraani. Eikä kukaan näistä miehistä ole kuitenkaan koskaan yrittänyt iskeä minua tai kertonut tunteistaan tms. (koska sellaisia ei varmaankaan ole).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyväksykää tosiasiat.
Miksi on vaikea ymmärtää, ettei ne omat piirit ole ainoa tyyli elää?
Mulla on kavereina miehiä joista monella on tyttöystäviä tai vaimoja. Heidänkin kanssaan tulen hyvin toimeen ja hengaillaan kaikki porukallakin välillä, vaikka ensisijaisesti olenkin juuri näiden miesten kaveri. Tilanne ei ole muuttunut sen mukaan seurustelenko vai olenko sinkku.
Ap sanon nyt sen minkä haluat kuulla. Niillä on tunteita sua kohtaan ja ne pelkää että homma ei pysy hallinnassa. En tosin tiedä, onko tuossa yhtään perää.
Ovien availusta ja juttelusta töissä kahvikupin äärellä on vielä aika pitkä matka henkilökohtaiseen viestittelyyn. Miten viestittely on alkanut? Jos sinä aloitat viestittelyn, se on saattanut tuntua näistä miehistä hämmentävältä.
Vierailija kirjoitti:
Ovien availusta ja juttelusta töissä kahvikupin äärellä on vielä aika pitkä matka henkilökohtaiseen viestittelyyn. Miten viestittely on alkanut? Jos sinä aloitat viestittelyn, se on saattanut tuntua näistä miehistä hämmentävältä.
Ei meidän viestittely mitenkään kovin henkilökohtaista olekaan. Ollaan viestitelty lähinnä työasioissa, mutta olen huomannut, että jos olen käyttänyt neutraalia sävyä (eli puhunut ihan vaan työasioita ilman hymiötä ja hyvän viikonlopun- toivotuksia), niin tämän jälkeen nämä miehet ovatkin lähettäneet aina sitten heti jonkun astetta ystävällisemmän viestin tai tulleet käymään. Nämä miehet tuntuvat aina kuitenkin välittävän (kaverina) minusta jollain tasolla, kun lähettävät aina esimerkiksi jonkin paranemis-toivotuksen, jos olen sairaana. Kaikki käyttäytyvät siis täsmälleen saman kaavan mukaan enkä usko, että kaikki olisivat minuun ihastuneita 😄.
Ap
Varatuille miehille, olivat sitten kavereita tai työkavereita, ei olla yhtä ystävällisiä kuin naispuolisille kavereille tai vapaille miehille. Ei tarvitse tyly olla, mutta asiallisen ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Varatuille miehille, olivat sitten kavereita tai työkavereita, ei olla yhtä ystävällisiä kuin naispuolisille kavereille tai vapaille miehille. Ei tarvitse tyly olla, mutta asiallisen ystävällinen.
Öö, miksi 😄?
Ainoa syy, miksi minun (miehenä) on ollut vaikeampaa olla varattuna kaveria naiselle kuin silloin tai nyt kun olen sinkku on se, että kunnioitan parisuhdetta niin paljon. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että parisuhteessa ollessani oletan, että kumppanillanikin saattaa olla mielenkiintoa ja halua jakaa aikaa kanssani - ilman, että sitä täytyisi erikseen kalenteriin merkitä. Sen sijaan sinkkuna ollessani saatan helpommin es-temporee lähteä vaikka perjantai ehtoona yhdelle tai vaikka kahdelle kaljalle. Mutta kun olen parisuhteessa, niin saatan vastata, että kiitos mutta joku toinen kerta.
Kyse ei ole siitä, että olisin kokenut parisuhteessa eläväni tossun alla, vaan siitä, että jostain syystä yhdessä olo kumppanin kanssa kuullostaa paremmalta vaihtoehdolta kuin lähteä ilta myöhällä baariin.
Sen sijaan sellaista parisuhde, jossa kumppanini ei voisi ollenkaan hyväksyä muita naispuolisia ystäviäni tai kavereita olisi minulle mahdoton ajatus.
Vielä täytyy täydentää, että vaikka olen sinkku niin omaan kuitenkin myös omankin tahdon, enkä sinkkunakaan ole aivan joka kerta valmis lähtemään aina silloin kun joku huomaa kysyä. Miksi pitäisi. - Eikä sinkkuus sen paremmin kuin parisuhdekaan tarkoita sitä, että antaisi muiden määritellä kokonaan oman ajankäyttönsä. - Siinä missä parisuhteessa joutuu toisinaan tekemään kompromisseja kumppnain kanssa, niin sinkkuna sitä joutuu vastaamaan ja päättämään itse mitä tekee tai on kenties koonaan tekemättä,
En kyllä ole kokenut vastaavaa. Mulla on useampia varattuja miehiä kavereina ja olen itsekin varattu. Yhden kanssa lähetän useinkin random viestejä meitä kiinnostavista asioista (ollaan työkavereita ja tykkäämme molemmat tietystä elokuvagenrestä, joten lähetämme siihen liittyviä juttuja). Muiden kanssa harvemmin mutta jos lähetellään jotain niin ei ole mitään ongelmaa. Tunnen useimpien vaimot ja he mieheni, ja kenelläkään ei ole MITÄÄN kiinnostusta, eikä mustasukkaisuutta.
Oikein läheisinä ystävinä minulla on kyllä vain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi 😄?
Paljon jännempää, että tajuat sen itse :D
Vierailija kirjoitti:
Hyväksykää tosiasiat.
Kaikille miehille ei kyllä riitä yksi nainen, pakko sanoa vaikka itse olenkin yhden naisen mies.
No mutta, se on kyllä harvinaisen totta, että ei kukaan hetero- tai edes bi-mies juttele naisten kanssa ja vietä aikaansa naisten kanssa huvikseen. Olen itse luovalla alalla, ja opiskeluporukat olivat erittäin naisvaltaisia, tyyliin 85% naisia. Silti en jaksanut juurikaan kaveerata naisten kanssa, koska jopa "naisellisista" asioista on mielenkiintoisempaa jutella miesten kanssa. Puhumattakaan nyt jostain "miesten asioista".
Esim. tunnen yhden miesmaskeeraajan, ja hänen kanssaan on paljon mielenkiintoisempaa jutella meikkauksesta kuin naisten kanssa. Hän osaa kuvailla ammattiaan teknisesti, ja kertoa joitain pointteja, joissa on yhtymäkohtia omaan, visuaalisesti luovaan ammattiini. Samoin itse harrastan kokkausta, ja kokkaamisesta on mielenkiintoisempaa jutella aihetta harrastavan miehen kanssa kuin naisen. Naiset eivät yksinkertaisesti osaa keskustella asioista sillä tavalla syvällisesti, uutta tietoa luovasti, teknisesti, mielenkiintoisesti, palloa edestakaisin pompotellen.
Tuli viestistäsi sellainen olo, että kaveraamisesi on sen sorttista, että miehet kokevat sen epäasialliseksi. Pelkäävät ehkä parisuhteensa puolesta? Sitten kun taas pakitat vähän, he ikäänkuin uskaltavat olla kavereita. Eli ehkä sinulla ja noilla kaikilla varatuilla miehillä on vähän eri käsitys kaveruudesta.