Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avecina juhliin, jossa en tunne ketään

Vierailija
05.07.2017 |

Mulla on nyt tilanne, että eräs mies pyysi mua avecina ystäväpariskuntansa järjestämiin kesäjuhliin. Ongelma on se, että en tunne kunnolla tätä miestä, joka minua kysyi, enkä tunne myöskään juhlista ketään. Tämä kyseinen mies on kiinnostava ja olen ihastunut, mutta mietin nyt että onko ihan typerä ajatus suostua. Lähinnä mietin sitä, että kun en tunne miestä tai tiedä hänen käytöstään, niin mitä jos juhlissa tapahtuukin jotain, enkä pääse sieltä mitenkään pois.

Kokemuksia vastaavista tilanteista? Oliko hauskaa? :D Tulitko kaikkien kanssa toimeen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuna pärjäät kyllä.

Olet vaan kiinnostunut muiden jutuista ja kyselet lisää.

Vierailija
2/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen jo pari vuotta ollut suhteessa mieheni kanssa ja näitä avec tilanteita on ollut vaihtelevasti. Jossain juhlissa olen viihtynyt vallan mainiosti, mutta onpa tullut tilanteita, ettei kutsuun ole avecia mahtunutkaan ja silloin olen luonnollisesti ollut poissa. Yleensä juhlissa, missä olen ollut mukana, on ollut seurustelu sen verran rennompaa, ettei ole tarvinnut mykkää leikkiä ja vain hymyillä typerästi. 

Kaikkien kanssa ei tietystikään tule heti toimeen, mutta aina jonkun, joten rohkeasti vain mukaan. Jos juttu jatkuu niin siinähän sitä tutustuu, jos ei jatku niin väliäkö tuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tietenkin avoimin mielin 😊, hyvin se menee

Vierailija
4/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista juhlissa voisi tapahtua, että pitäisi päästä äkkiä pois? Ja miten todennäköisesti tällaista oikeasti tapahtuu? Yleensähän juhlissa syödään, juodaan ja seurustellaan. Sellainen onnistuu normaalissa porukassa ihan hyvin, vaikka ei ketään tuntisikaan. Tuskin mies sinua mihinkään huumebileisiin tms on kuitenkaan raahaamassa.

Vierailija
5/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just parasta. Ei tarvitse stressata ja voi olla rennosti, juuri siksi kun ei tunne ketään. 

Vierailija
6/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ei pääse halutessaan äkkiä pois? Tilaa taksin ja nousee kyytiin.

Vierailija
7/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn työni puolesta jos jonkinlaisissa kekkereissä. Aina en tunne paikalta ketään, mutta koskaan se ei ole ollut ongelma. Kohteliaan keskustelun saa aikaan lähes jokaisen kanssa. Jos ei muusta niin säästä :) Jos keskustelu tuntuu ylivoimaiselta, mikään ei estä olemasta hiljaa ja nauttimasta vaikkapa ruuasta tai musiikista (jos sellaista on). Rohkeasti siis vain mukaan!

Vierailija
8/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut avecina häissä. Olin nähnyt vihittävän pariskunnan muutaman kerran, mutta en varsinaisesti tuntenut.

Muita häävieraita en tuntenut lainkaan. Oli hiukan noloa, kun en osannut puhua mitään hääparista. Itse asiassa en meinannut tunnistaa edes morsianta, kun oli meikattu ja kammattu niin perusteellisesti. Yritin vain pysytellä seuralaiseni lähettyvillä. Mutta hauskaa oli, varsinkin "virallisemman" osan jälkeen.

Vierailija
9/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäjuhlat ei kuulosta kovin viralliselta tai jäykältä tilaisuudelta. Nätti mekko päälle ja kukkakimppu emännälle. Ajattelisin, että on mieheltä luottamuksen osoitus, kun haluaa viedä sinut mukana tutustumaan ystäviensä. Illan aikana opit tuntemaan miehen paremmin kuin vuosien treffien aikana nähdessäni hänet ystävien seurassa.

Vierailija
10/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*viisien

Vierailija
11/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin aveciksi yhtenä juhannuksena grillibileisiin. Miehen kanssa oltiin tapailtu siinä vaiheessa vain pari viikkoa, ja luonnollisesti sekä mies, että muut vieraat olivat itselleni vieraampia.

Laita kivat vaatteet päälle, ole iloisen oloinen ja hymyile. Yritä keksiä jotain juteltavaa (aina voi puhua säästä / kesälomista / kehua tarjoiltavia tms) ja yritä heittää kommentteja muiden keskusteluihin. Kyllä se hyvin menee!

Ja jos käy kuten mulla, niin mieskin tulee ajan myötä tutuksi, kuin myös ne muut vieraat :).

Vierailija
12/12 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin ollut vastaavissa tilanteissa. Ensin otan tarkkailijan aseman olematta kuitenkaan mykän idiootin tuntuinen. 

Siinä pikku hiljaa selviää sopiva juttuseura ja siitä se lähtee. Eli ei ensimmäiseksi suuna päänä, vaan katsoo minkä tyyppisiä ihmisiä ja mitkä jutut sopivat. Enemmän myötäilee muiden juttuja kuin ainakaan rupeaa joitan jyrkkiä kantojaan esittelemään ventovieraille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi